בית האופרה באוסלו

מה עושות לכם המילים הבאות: אדריכלות – שירה – נוף – אמנות? הייתם מאמינים שמבנה אחד יכול לשלב בתוכו את כל המילים האלו ועוד הרבה יותר? בואו אל בית האופרה באוסלו, המקום שממנו אי אפשר להתעלם והאמת – בצדק. למרות שאוסלו היא בירת נורבגיה התיירים בה מרגישים רצויים 24/7 כמו בעיירה קטנה. בית האופרה המקומי מרגש כל מבקר מבלי שנדרש ממנו להיות מומחה לאופרה או לעיצוב. בית האופרה הוקם בשיתוף פעולה מושלם עם הסביבה המרתקת, העיר מסבירת הפנים והאנשים של אוסלו בעלות של 835 מיליון דולר. רוצים לדעת למה הוא שווה כל סנט?


מזרח נורבגיה - בית האופרה באוסלו
בית האופרה באוסלו

אתם לא חייבים להבין אופרה

המבנה זכה בפרסים יוקרתיים של עיצוב אבל גם הציניים אינם יכולים להישאר אדישים לעיצוב שלו. למעשה, כולם יכולים ליהנות מבית האופרה, גם מי שלא מבין באופרה או באמנות. ותתפלאו, אבל אתם ממש לא חייבים להיכנס פנימה. אפשר רק לטפס על גג המבנה כדי לצפות בעיר אוסלו ובפיורד הקרוב. הלובי והגג פתוחים 24/7 וניתן לעשות זאת לבד, עם המשפחה או עם החברים. למעשה, צפייה מגג המבנה בלילה תחת כיפת השמים והכוכבים נחשבת לפעילות רומנטית מומלצת. ואם אתם מרגישים קצת לבד, אל תתפלאו אם פתאום תגלו חברים חדשים בדמות שחפים ועופות ים שונים.

אפשר להציע לכם קפה?

אם החלטתם להיכנס למבנה תוכלו לצפות באמנים השונים בשעת מלאכתם דרך חלונות הזכוכית המרווחים. העיצוב הפנימי של בית האופרה משלב עץ, זכוכית, אבן ומתכת ולמרות השוני ביניהם, החומרים השונים משתלבים באופן מעורר השתאות ואפילו מתכתבים זה עם זה. למעשה, גם אם חשבתם שראיתם כבר הכל תמיד יש בבית האופרה הפתעות עיצוביות, למשל: בתי קפה שממוקמים בנישות, זויות צילום מיוחדות ורגעים קסומים. לא סתם הרושם הכביר של המבנה נשאר בלב המבקרים במקום לאורך זמן.


תכנון טיולים באנר

איך מגיעים אל בית האופרה באוסלו?

אתר בית האופרה

airalo ad

כתובת: Kirsten Flagstads Plass 1, 0150 Oslo, נורווגיה

בית האופרה באוסלו פתוח בימים שני עד שישי: 10-19 ובשבת: 11-18. ביום ראשון הוא פתוח רק בין 12-18. ניתן להזמין כרטיסים מראש בטלפון 21422121 בימים שני עד שישי בין 10 ל-18 ובשבת מ-11 ועד 17.

מלונות בקרבת בית האופרה של אוסלו

סיורים מודרכים בבית האופרה

ניתן לסייר בבית האופרה כולל טיפוס על גג המבנה, ביקור בבמה המרכזית ובסדנת התלבושות וכן הצצה אל מאחורי הקלעים. לעיתים הסיורים כוללים פגישה עם רקדני או זמרי המקום ובכל מקרה הם נמשכים 50 דקות.

סיורים באנגלית פתוחים לקהל מתקיימים בימים שני-שישי בשעה 13:00 ובשבתות בשעה 12:00. הסיורים כרוכים בתשלום, אך סטודנטים, ילדים (גילאי 4-16) ומחזיקי כרטיס של מועדון התרבות זכאים להנחה. מחזיקי אוסלו פס נהנים פעמיים: גם מהנחה של 20% ממחיר הסיורים המודרכים וגם מהנחה ממחיר רוב המוצרים בחנות המזכרות.

לסיורים קבוצתיים (מקסימום 25 איש) בנורבגית, גרמנית ואנגלית יש להזמין מקום לפחות 24 שעות מראש. סיורים אלו אורכים 50 דקות ויכולים להיות מותאמים לקבוצה מבחינת דרישות, העדפות ואפילו רפרטואר. סיורים אלו יוצאים לדרכם כל יום משעה 10:00 ועד שעתיים לפני תחילת המופעים.

שאלות ותשובות

מה שעות הפתיחה של בית האופרה באוסלו?

בית האופרה באוסלו פתוח בימים שני עד שישי: 10-19 ובשבת: 11-18. ביום ראשון הוא פתוח רק בין 12-18.

האם הכניסה לבית האופרה באוסלו כרוכה בתשלום?

הכניסה ללובי ולגג של בית האופרה באוסלו אינם כרוכים בתשלום ושניהם פתוחים לקהל 24/7 חינם אין כסף. יתרה מזאת – צפייה מגג המבנה בלילה תחת כיפת השמים והכוכבים היא בילוי רומנטי מקסים.

האם יש סיורים מודרכים בבית האופרה באוסלו?

כן. ניתן לסייר בבית האופרה של אוסלו באמצעות סיור מודרך שכולל טיפוס על גג המבנה, ביקור בבמה המרכזית ובסדנת התלבושות וכן הצצה אל מאחורי הקלעים. לעיתים הסיורים כוללים פגישה עם רקדני או זמרי המקום ובכל מקרה הם נמשכים 50 דקות. סיורים באנגלית פתוחים לקהל מתקיימים בימים שני-שישי בשעה 13:00 ובשבתות בשעה 12:00. הסיורים כרוכים בתשלום, אך סטודנטים, ילדים (גילאי 4-16) זכאים להנחה. בנוסף, מחזיקי אוסלו פס נהנים פעמיים: גם מהנחה של 20% ממחיר הסיורים המודרכים וגם מהנחה ממחיר רוב המזכרות שבחנות.