איך להגיע לנורבגיה?

שדה-התעופה-באוסלו-נורבגיה
שדה התעופה באוסלו נורבגיה

מישראל מגיעים לנורבגיה בטיסה שנוחתת באוסלו, נמל התעופה המרכזי והגדול ביותר במדינה. נכון להיום אין באופן קבוע טיסות ישירות מישראל לנורבגיה. לעיתים רחוקות (בארקיע) ובעיקר בקיץ יש טיסות ישירות.


באופן שוטף יש על הזמן טיסות עם עצירות ביניים ועם המתנות שנעות בין שעה-שעתיים לבין יום עם אל על שמגיעות לאוסלו ולכריסטיאנסנד.

באוסלו שדה התעופה ממוקם כ-50 ק"מ ממרכז העיר והנסיעה ממנו לאוסלו עצמה פשוטה. אפשר לעשות זאת ברכבת מהירה (Flytoget Airport Express Train) תוך כעשרים דקות ואפשר ברכבת רגילה. כמובן, אפשר גם לקחת מונית או אוטובוס.


תכנון טיולים באנר

שדה התעופה של קריסטיאנסנד ממקום רק 15 ק"מ נסיעה ממרכז העיר. מה שאומר שאם אתם נעים ברכב שכור תוכלו להגיע מהשדה אל העיר בפחות מרבע שעה. אם אתם טסים לשם ומשם ממשיכים בתחבורה ציבורית אז צפו לנסיעה ארוכה יותר של כחצי שעה בלבד.

airalo ad

שדה התעופה של אוסלו

כאמור, שדה התעופה הראשי בנורבגיה הוא שדה התעופה אוסלו, אליו מגיעות טיסות סדירות מ-140 מדינות ברחבי העולם. בנוסף, לאחר שתגיעו לאוסלו יתכן ותרצו להמשיך בטיסה נוספת אל אזורים אחרים במדינה. יש טיסות פנימיות כל הזמן מאוסלו אל יעדים נוספים בנורבגיה.

שדות תעופה נוספים בנורבגיה

שדות תעופה בינלאומיים נוספים ממוקמים בקרבת הערים ברגן, קריסטיאנסנד, מוס, סאנדאפיורד, סטוונגר, טרומסו, וטרונדהיים.

בכל הערים והעיירות הגדולות יש שדות תעופה הן לטיסות בינלאומיות והן לטיסות פנים. למעשה, יש יותר מ-50 שדות תעופה בנורבגיה, מה שהופך גם מקומות נידחים כמו איי סבאלברד לנגישים מאוד.

למגיעים מארצות הברית, מקנדה ומאוסטרליה

עשרות חברות תעופה בינלאומיות טסות אל ומנמלי התעופה הנורבגיים. ישנן טיסות ישירות לנורבגיה משני צידי ארצות הברית. אם אתם מגיעים מאוסטרליה או ניו זילנד, תצטרכו ברוב המקרים להגיע אל נורבגיה דרך עצירת ביניים בשדה תעופה כלשהוא באסיה, במזרח התיכון, או באירופה.

למגיעים לנורבגיה מאירופה

ברכבת

יש רשת רכבות נרחבת המקשרת את נורבגיה למדינות סקנדינביה האחרות ושאר אירופה.

ישנן רכבות סדירות לעיר הבירה של אוסלו מקופנהגן מספר פעמים בשבוע.

רוב הרכבות הן רכבות לילה ובהן יש תאי שינה. לא בכל ההרכבות יש שירות של מחלקה ראשונה, אבל גם מחלקת התיירים היא ברמה גבוהה.

ברכב

רוב הסיכויים שתגיעו ברכב משוודיה אבל נורבגיה גם גובלת ברוסיה ופינלנד.

אם תגיעו לנורבגיה משוודיה, פינלנד או רוסיה תצטרכו לעבור ביקורת מכס על הכביש. ביקורת דרכונים מלאה נמצאת במעבר הגבול היבשתי הנורווגי-רוסי בין Borisoglebsky ו-Storskog.

הכבישים המרכזיים לנורבגיה הם כביש E6 שעובר במאלמו, הלסינגבורג, וגטבורג בשבדיה. כביש מספר E8 עובר בטורקו, ואסה ואוהולו בפינלנד עד ל-Kilpisjärvi.

באוטובוס

ניתן להגיע לנורבגיה באוטובוס משוודיה, דנמרק, פינלנד, ורוסיה.

אוטובוס מגטבורג בשבדיה וקופנהגן בדנמרק יש כמעט מדי שעה. הנסיעה כך לשטוקהולם היא גם הרבה יותר נפוצה מאשר ברכבת. חברות שונות מציעות כרטיסי אוטובוס זולים בין הערים הגדולות בנורבגיה, דנמרק ושבדיה.

במעבורת, קרוז או סירה

מעבורות שטות בתדירות גבוהה בין נורבגיה לדנמרק, גרמניה, שוודיה ובריטניה. רוב חברות המעבורת מציעים עסקות חבילה הכוללות מכונית ונוסעים, ורוב הקווים נותנים הנחות משמעותיות לקשישים, סטודנטים וילדים.

נורבגיה היא יעד מצוין לשייט. רוב ההפלגות מגיעות אל הפיורדים ואל ערי החוף היפות כגון ברגן. איי סבאלברד, הוניגסבאג, טרומסו, האמרפסט, טרונדהיים ואלסונד.

כדי לנוע בתוך נורבגיה – הקליקו כאן לפרטים נוספים

שאלות ותשובות

מתי הכי כדאי להגיע לנורבגיה?

לנורבגיה כדאי להגיע כל השנה כי לכל עונה שם יש את הקסם שלה. עם זאת, מומלץ להגיע בעונות המעבר (מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר) שבהם מזג האויר נעים ואין הרבה תייירים, מה שאומר שהאטרקציות השונות יעמדו לרשותכם כמעט באופן בלעדי 🙂

האם יקר להגיע לנורבגיה?

אמנם נורבגיה נחשבת למדינה יקרה יחסית למקומות אחרים באירופה, אבל ניתן בקלות להוזיל את העלויות. למשל, לחפש כאן מבצעים במלונות, לטוס במחירים נוחים ואפילו לשכור רכב בלי לפשוט יד, רגל וכיס. חשבון הבנק שלכם יגיד לכם תודה והחיוך לא ירד לכם מהפנים…

מה הדרך הטובה ביותר להתנייד בנורבגיה?

זה תלוי בכם. אם אתם לא מעוניינים לראות את נתיבי התיירות המפורסמים של נורבגיה דרך שמשת הרכב שלכם, כדאי שתנסו את האופציה של הרכבת. היא זולה, נוחה, מהירה ובעיקר מציעה נופים מרהיבים שנחשבים ליפים בעולם. אפשרות אחרת היא להצטרף לקרוזים ימיים, למשל של חברת הורטיגרוטן. המקומיים טוענים שזו הדרך הטובה ביותר להכיר את הפיורדים הידועים.

כמה ימים כדאי להקדיש לטיול בנורבגיה?

אנחנו מאמינים שכל טיול במדינה הנורדית הזו יהיה קצר מדי, אבל אם יש לכם רק שבוע-10 ימים כדאי שתציצו במסלול שהכנו כאן. הוא מודולרי וניתן להרחיב אותו במידת הצורך אם וכאשר התאהבתם במקום מסוים ותרצו לשהות בו עוד. ורמז מאיתנו – זה כנראה יקרה לכם די הרבה…