ארמון המלוכה הנורבגי

‏‏סמל ארמון המלוכה הנורבגי
‏‏סמל ארמון המלוכה הנורבגי

ארמון המלוכה באוסלו משמש כמעונו הרשמי של מלך נורבגיה. הארמון למעשה נבנה במחצית הראשונה של המאה ה-19 עבור מלך שבדיה בכלל, קארל יוהאן השלישי. בניית הארמון החל מ-1825 ועד 1848 וכשהיא הסתיימה כבר שלט בנורבגיה מלך אחר, אוסקר הראשון שהיה המלך הראשון שהתגורר בארמון זה. למעשה, עד 1905 הארמון כלל לא שימש למגורים אלא לטקסים רשמים בלבד.


בארמון זה מתקיימים כיום כאמור הטקסים הרשמיים, נמצאים בו חדרי העבודה של שופטי בית המשפט העליון הנורבגי ומתארחים בו ראשי מדינות זרות שמתארחים במדינה.

הארמון היום כולל 2 אגפים ושלוש קומות בסגנון ניאו-קלאסי. במהלך השנים הארמון שופץ או עוצב מחדש ע"י אמנים רבים, כי בדרך כלל כל מלך חדש עיצב את הארמון בטעמו ושיפץ אותו לצרכיו.


תכנון טיולים באנר


להרגיש כמו מלכים

ניתן להתרשם מהארמון בסיורים מודרכים בתשלום שנערכים במקום בחודשים יוני-אוגוסט. את הכרטיסים לסיור ניתן לרכוש בסניפי הדואר השונים ברחבי העיר ובאתר אינטרנט הזה החל מחודש מרץ כי בכניסה לארמון נמכרים רק כרטיסים על בסיס מקום פנוי. למען הסר ספק, אסור לצלם בארמון.

airalo ad

סיורים באנגלית נערכים רק 4 פעמים ביום (12:00, 14:00, 14:20 ו-16:00) ויש להזמין אותם מראש. בכל מקרה, אורכו של כל סיור מודרך בכל שפה הוא כשעה והוא מתחיל כל 20 דקות. מחיר הכרטיסים משתנה לפי הגיל, למשל : ילדים עד גיל 3 אינם משלמים וסטודנטים/גמלאים משלמים מחיר מופחת.

תוכלו להזמין סיור מודרך לקבוצה פרטית אך הזמנה זו אפשרית דרך האינטרנט בלבד. אם לא השגתם כרטיסים או אם אתם שוהים באוסלו לזמן קצר, תוכלו להתרשם מהאווירה המלכותית בכל השנה גם מחוץ לארמון הודות לטקס חילופי המשמר שמתקיים כל יום ב-13:30 בדיוק. כמו כן, ניתן לבלות בפארק שנמצא מסביב לארמון שכולל אגמים עם ברווזים, פסלים, פינות מוצלות ועוד. הפארק נחשב לאחד הפארקים הראשונים והגדולים בנורבגיה ורובו פתוח לציבור.

הארמון המלכותי באוסלו
הארמון המלכותי באוסלו

בתוך הארמון

הסיור בארמון כולל סיור גם בארון המלתחה המלכותית, חדרי המגורים, חדר האוכל המשפחתי, אולם הטקסים הקטן, אולם האירועים ועוד. כמובן שבזמן הזה המשפחה המלכותית אינה נמצאת במקום אלא במקום אחר, לרוב באחוזת הקיץ ביגדיי (Bygdoy) שנמצאת בפרברי אוסלו. אחוזה זו היא חווה שפעילה שבה מופקים חיטה, חלב ובשר והרווחים ממכירתם מושקעים באחוזה עצמה.

בנוסף לארמון המלוכה באוסלו ולאחוזת הקיץ יש למשפחת המלוכה בתים נוספים.

  • הוילה המלכותית בהולמנקולן (Holmenkollen) שנמצאת אף היא בפרברי אוסלו. בוילה זו מתגוררת משפחת המלוכה בחג המולד ובזמן פסטיבל הסקי השנתי.
  • טירת אוסקרשל (Oscarshall) באוסלו.
  • מעונות רשמיים שפתוחים חלקים לקהל בגמלהאוגן (Gamlehaugen) שבברגן, בסטוונגר ובסטיפסטגרדן (Stiftsgarden) שבטרונדהיים.

כמו כן, למשפחה המלכותית מספר בתי נופש לשימוש פרטי. ככה זה כשחיים כמו מלכים :).

מלונות ליד הארמון

אז איך מגיעים אל ארמון המלוכה הנורבגי?

ארמון המלוכה הנורבגי נמצא בכתובת: Drammensveien 1 וניתן להגיע אליו כאחד האדם באוטובוס (קוים 30,31, 32 או 45) או בחשמלית (קוים 13,15,19).

שאלות נפוצות

איפה מתגוררת משפחת המלוכה הנורבגית?

למשפחת המלוכה הנורבגית מספר בתים ברחבי נורבגיהברגן, סטוונגר וטרונדהיים בין השאר) שבהם היא מתגוררת, אבל הארמון המלכותי באוסלו הוא המעון הרשמי ורוב הפעולות המלכותיות הרשמיות נערכות פה.

מה התפקיד של מלך נורבגיה?

נורווגיה היא מונרכיה חוקתית והמשמעות אחת – המלך הוא ראש המדינה אבל רוב סמכויותיו הן ייצוגיות וטקסיות בלבד. הכוח החוקי והביצועי נמצא בידי הגופים הנבחרים של נורבגיה כמו הפרלמנט.

איפה נמצא הארמון המלוכה הנורבגי?

ארמון המלוכה הנורבגי נמצא באוסלו בקצהו של רחוב יוהנס גייט, מה שהופך אותו לאתר מושלם לסיום של יום ביקור בבירה הנורבגית. כאן תמצאו המלצות נוספות למסלול טיול יומי באוסלו.

האם ניתן לפגוש את משפחת המלוכה הנורבגית בזמן ביקור בארמון המלוכה?

לרוב בזמן שנערכים סיורים בארמון המלוכה הנורבגי, משפחת המלוכה לא נמצאת שם אלא במקום אחר. בדרך כלל הם לא רחוקים ומבלים באחוזת הקיץ שלהם בחצי האי ביגדוי. קיראו כאן כדי לגלות מה עוד ניתן לעשות בחצי האי מלבד לפגוש את המלך והמלכה.