ביורלי ולשה – Bjorli and Lesja

אם אתם משתוקקים להתחיל לגלוש מוקדם ככל האפשר, ביורלי היא בדרך כלל בין מרכזי הסקי הראשונים בנורבגיה שנפתחים בסתיו. אבל יש עוד הרבה מה לעשות באיזור ביורלי ולשה למי שמחפש פעילות אאוטדור.


ביורלי ולשה - Bjorli and Lesja

ביורלי ולשה – Bjorli and Lesja

בחלקו העליון של עמק גודברנסדאלן, רק כמה קילומטרים מעמק Romsdalen, תוכל למצוא את העיירה לשה והכפר ביורלי. זו קהילת תושבים קטנה יחסית שנפרשת על פני אזור גיאוגרפי גדול יחסית, עם מסורת ארוכת שנים של תיירות ואירוח. הפארקים הלאומיים Reinheimen וכן Dovrefjell-Sunndalsfjella הם אזורים מוגנים והם משתרעים על פני חלק מלשה.


תכנון טיולים באנר

אם אתם משתוקקים להתחיל כבר לגלוש במדרונות הסקי הרי שביורלי ידועה בעונת החורף הארוכה שלה. כאן יש שלג מצויין ומתאים לגלישה ומסלולי קרוס קאנטרי נהדרים. יש בביורלי כמה מדרונות סקי ומעליות, שאחת מהן עם תאים בני שישה מושבים. יש במקום גם מסלולים עם מעליות משלהם למתחילים ולילדים.

airalo ad

הקיץ באזור הוא בדרך כלל חם ויבש. ביורלי ולשה מתאפיינים בהרים רבים וגנים לאומיים למכביר. כאן תוכלו לעשות טרקים מעניינים, לרכב על סוסים לשכור אופנועי שלג ועוד… אם אתם בעניין של דייג אז בכל האיזור הענק של ביורלי ולשה יש יותר מ-250 אזורי דיג הפרושים באגמים ובנהרות השונים.

אם אתם רוצים לחוות את התרבות המזרח נורווגית המקומית, אתם יכולים לבקר במוזיאון הפתוח Lesja Bygdemuseum. ליד המוזיאון תמצאו את כנסיית לשה, שנבנתה בשנת 1749 ואשר מפורסמת בגילופי העץ המפוארים שלה. אל תשכחו לעשות עצירה בחנות למוצרי החלב Avdemsbue, שם אפשר לקנות גבינה מתוצרת מקומית ומוצרים מקומיים אחרים מהאיזור.

למלונות באיזור ביורלי – הקליקו כאן

למלונות באיזור לשה – הקליקו כאן

מה אפשר לעשות באיזור ביורלי ולשה?

מרכז האנרגיה Sagelva

ראשיתו של המרכז ההיסטורי עוד במאה ה-17. אז המקום היה מנסרה וטחנת קמח, אבל המקום החל באמת להתפתח סביב 1845. היום המנסרה הישנה שוחזרה, והפכה למרכז לאנרגיה ומים. השיקום התחיל בשנת 1999 ועד היום הושקעו בו יותר מ-30,000 שעות עבודה.

Sagelva מספר את סיפורם של המים. איך עוצמת המים נוצלה במשך יותר מ-300 שנה על ידי שלושה גלגלי מים שונים שקיבלו את כוחם מזרימת המים ועל ידי שיטות שונות כדי לנצל את הכוח הזה.

איך מגיעים לאיזור ביורלי ולשה?

בטיסה: שדה התעופה הקרוב ביותר הוא נמל התעופה מולדה, הממוקם כשעתיים וחצי נסיעה ברכב מביורלי ולשה.

משדה התעופה של טרונדהיים וכן משדה התעופה של אוסלו יש נסיעה של 4 שעות.

בנסיעה: אם אתם נוסעים ברכב מאוסלו, עלו על כביש E6 לכיוון לילהאמר וטרונדהיים עד שתגיעו אל Dombås. סעו ישר אחרי הכיכר אל E136 ומשם ללשה.

מטרונדהיים, עלו על E6 לכיוון לילהאמר ואוסלו עד שתגיעו אל Dombås. פנו ימינה בכיכר אל E136 לכיוון Lesja ו-Andalsnes.

אוטובוסי אקספרס ייקחו אתכם ממקומות שונים בנורבגיה אל לשה.

ברכבת: מאוסלו וטרונדהיים אתם יכולים לנסוע ברכבת אל Dombås (קצת יותר מארבע שעות מאוסלו, שעתיים וחצי מטרונדהיים) ולאחר מכן קחו את רכבת Rauma  אל לשה, Lesjaverk וביורלי.