בית העירייה של אוסלו

בית העירייה של אוסלו הוא יותר מבית עירייה. במקום אמנם עובדים נכבדי העיר ופקידיה החרוצים אבל הבית הזה הוא גם זירה לתצוגות אמנותיות שונות. הבניין נבנה במשך כמעט 20 שנה ונחנך בשנת 1950 במסגרת חגיגות ה-900 לייסוד העיר. עד אז דיוני העירייה התקיימו במספר בניינים ברחבי העיר: באכסניה, במרתף יין ובעוד מקומות.


בית העירייה של אוסלו
בית העירייה של אוסלו

מעט היסטוריה

אמנם העיר אוסלו התחילה הרבה לפני שנות ה-30, אך רק ב-1915 הועלה הרעיון לשכן את העירייה בבניין חדש משלה והזוכים הוכרזו ב-1918. בניין זה הוא אחד הבניינים המפורסמים בעיר אוסלו מסיבה אחת : בבניין זה נערך כל שנה ב-10 לדצמבר (יום פטירתו של אלפרד נובל) טקס הענקת פרס נובל לשלום.

ב-2005 הבניין נבחר כ"מבנה של המאה" של העיר אוסלו ולא רק בגלל סגנונו, הבניין מתנשא לגובה של 66 מטר וכולל שעון אסטרונומי ו-49 פעמונים שמדנדנים כל שעה. לא פלא שהמקום נחשב לאחד הבניינים היפים באירופה. אגב, הפעמונים מנגנים גם באירועים שונים שירים בהתאם למאורע. נוגנו בהם בעבר המנגינה של המשחק האהוב סופר מריו, שירים של להקת אבבא ואפילו נעימות של להקת הרוק מטאליקה.  פעם בחודש נערך בבית העירייה קונצרט ייחודי – קונצרט של 49 פעמוני המגדל בכל יום רביעי הראשון לחודש בשעה 13:00.


תכנון טיולים באנר

יצירות האמנות שמוצגות בבית העירייה

תערוכות האמנות בבית העירייה מציגות מבחר של יצירות אמנות נורבגיות מ-1900 עד 1950, כולל ציורים (ביניהם ציור השמן הגדול באירופה), פסלים, פסיפסים, אפריזים ופרסקאות. יצירות אלו נבחרו כי הן כוללות מוטיבים היסטוריים ותרבותיים ומשקפים את חיי היומיום במדינה.

airalo ad

בבניין גם מוצגים פורטרטים של מלכי נורבגיה לדורותיהם והבניין מעוטר גם מבחוץ בפסלים שונים שמדגימים את התפתחות העיר אוסלו, למשל הפסל לכיוון הים הוא של  St. Hallvard – הפטרון של העיר אוסלו ויש פסלי ברונזה נוספים של אנשי מעמד הפועלים: דייגים, נגרים ואפילו של זונה כי בניין העירייה הוקם באזור שהיה ידוע בפרוצותיו בתקופה הויקטוריאנית.

שעות פתיחה וסיורים מודרכים במבנה בית העירייה של אוסלו

בכל השנה אתם יכולים להינות מביקור עצמאי בבניין שפתוח כל יום בשעות 09:00-16:00 (מ-1.7-31.8 עד 18:00). כרטיסים ניתן להשיג פה.


כתובת העירייה: Rådhuset, 0037 אוסלו

סיורים מודרכים בבית העירייה

בית העירייה של אוסלו פתוח לציבור ומבקרים בו כחצי מיליון איש בשנה. שעות פתיחת המקום משתנות לפי עונות השנה : מ-1.7-31.8 הבניין פתוח מ-09:00-16:00 ובשאר השנה עד 14:00. כמו כן, בין 1.6 ועד 16.8 נערכים בבניין סיורים מודרכים בחינם כל יום בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.

רוב הסיורים נערכים באנגלית וניתן להזמין הדרכה בשפות אחרות, אך הביצוע מותנה בזמינות של מדריך מתאים. בכל מקרה, אין צורך בהרשמה מראש לסיורים אלו. עם זאת, סיורים קבוצתיים או סיורים לימודיים (לסטודנטים זרים ולמשלחות שונות) מודרכים יש להזמין מראש.

  • סיורים לימודיים נערכים בדגש על הממשל המקומי הנורבגי ועל השירותים המוניציפליים השונים באוסלו, כולל בריאות ורווחה, איכות הסביבה, ניהול מערכות עירוניות, תכנון ופיתוח עירוני. כמו כן, ניתן להזמין בתשלום נוסף מצגת על חיי היום יום באוסלו שנמשכת כשעה .
  • סיורים קבוצתיים מוגבלים ל-15-30 משתתפים ויש להזמינם שבוע לפני מועד הסיור. שימו לב – ביטול הסיור פחות מ-48 שעות לפני המועד המתוכנן מחייב בתשלום מלא.
  • סיור בפעמוני בית העירייה – סיור זה מאפשר לצפות בנופי העיר ממרומי המגדל המזרחי של בניין העירייה (66 מטר). הסיור מוגבל למקסימום 20 משתתפים והוא מתקיים בחודשים יוני ויולי בימי ראשון בלבד.

אתר האינטרנט של בית העירייה

מקומות לינה מומלצים ליד בית העירייה