גיוביק, לאנד וטוטון – Gjøvik, Land and Toten

בעיירות גיוביק, לאנד וטוטון שבמזרח נורבגיה יש עקבות של תהילה אולימפית, מורשת קולינרית עשירה וקילומטרים רבים של מסלולי סקי.


גיוביק היא עיירה קטנה ולאנד וטוטון הם מחוזות מסורתיים באזור Oppland שבצפון-מזרח נורבגיה. גיוביק נמצאת לצד אגם Mjøsa והיא ביתה של Skibladner, אוניית הקיטור הותיקה בעולם. במקום נמצא גם אחד ממפעלי השוקולד היחידים בנורבגיה וניתן לבקר בה במרכז המדע הטכנולוגי Vitensenteret Innlandet.

בית טיפוסי בעירות גיוביק, לאנד וטוטון
בית טיפוסי בעירות גיוביק, לאנד וטוטון

באזור גיוביק יש יותר מ-1500 ק"מ של מסלולי סקי ברמות קושי שונות ובתנאים גאוגרפיים שונים, למשל הרים ויערות. בנוסף, יש באזור 100 ק"מ של שבילים מוארים, מרכזי סקי, מקפצות סקי וזירות החלקה. האולם האולימפי במקום נבנה לאולימפיאדת החורף של 1994 והוא האולם התת-קרקעי הגדול מסוגו בעולם


תכנון טיולים באנר

אזור גיוביק הוא אחד האזורים החקלאיים הגדולים בנורבגיה ויש בו חוות מסורתיות רבות. החוות באזור זה ידועות במסורות הקולינריות שלהם שמבוססות על חומרי גלם מקומיים כמו בשר, ירקות ודגים. החוות ידועות בהכנסת האורחים שלהן והמארחים לרוב שמחים להציג בפני האורחים את החווה שלהם.

airalo ad

אטרקציות סביב גיוביק, לאנד וטוטון

 

מתחם הפעילות Lekeland1

מתחם זה מיועד לילדים בגילאי שנה עד שנתיים וכולל חדר יום-הולדת, מכוניות מתנגשות, חדר עם יותר מ-30,000 כדורים, מתנפחים ועוד. הקפטריה במקום מיועדת למבוגרים ובה עיתונים, אינטרנט ומסך טלויזיה ענק.

מרכז המדע Vitensenteret Innlandet

מרכז המדע נמצא במקום ששימש בעבר כמבשלה והוא מאכלס כיום שני אתרים נוספים: סדנת הזכוכית של גיוביק ומוזיאון Mjøs. המרכז מאפשר לבני כל הגילים להתנסות בפעילויות מדעיות שונות בצורה מהנה באמצעות רובוטים, פלנטריום, קיר טיפוס, בניית אתרי אינטרנט, תחרות צעקות ועוד. במקום חנות מתנות ובית קפה והוא פתוח כל יום מ-11:00 עד 16:00.

האולם האולימפי בגיוביק

זהו האודיטוריום התת-קרקעי הגדול בעולם והוא חצוב לעומק 120 מטר בהר במרכז גיוביק. המקום פתוח 7 ימים בשבוע ויש בו זירת הוקי, תערוכה של תחריטי סלע, זירת החלקה על הקרח עונתית וקיר טיפוס. המקום מארח מופעי תרבות, תערוכות וכנסים מסחריים וכן אירועי ספורט שונים.

קארטינג

קרטינג בנורבגיה
קרטינג בנורבגיה

מסלול הקארטינג ב-Elvedalen נמצא 20 דקות נסיעה מגיוביק והוא מאתגר מבחינה טכנית. המסלול שומר על תנאי נהיגה בטוחים ומארח קבוצות ואירועים כמו ימי גיבוש וכנסים.

המוזיאון הפתוח STENBERG

מוזיאון זה מציג את החיים בחווה מסורתית במאה ה-19 כולל עבודות המשק ובנייני המגורים.

חוות גיוביק

חווה זו נמצאת במרכז גיוביק בתוך פארק והאטרקציה המרכזית בה היא בניין מ-1810. בסופי שבוע בקיץ בניין זה נפתח לסיורים מודרכים שמדגימים את החיים במקום בשנים 1861-1956. החווה מארחת תערוכות שונות וכוללת בית קפה חמים ומגרש משחקים.

פארק המים  TOTENBADET-RAUFOSS

פארק זה משתרע על פני 5000 מ"ר והוא מיועד לכל המשפחה. פארק זה מכיל את המפל המלאכותי הגדול בנורבגיה, בריכת גלים, מיטות שיזוף, סאונות, חדר כושר ו-3 בריכות שחייה בטמפרטורה של 35 מעלות צלזיוס.

רכיבה על אופניים

בגיוביק ניתן לרכב על אופני הרים לאורך מסלולים רבים ושני המסלולים הבאים הם המומלצים ביותר :

  1. המסלול המעגלי Gjøvik–Øverby–Knapphaugen–Bergstoppen–Bråstad–Gjøvik. רכיבה לאורך מסלול זה נמשכת כשעה וחצי.
  2. המסלול המעגלי Gjøvik–Kapp–Lena–Reinsvoll–Raufoss–Gjøvik . רכיבה לאורך מסלול זה נמשכת כשעתיים וחצי.

משרד התיירות המקומי נותן מידע על מסלולי רכיבה נוספים וכן מספק טיפים ומשכיר אופניים.

דיג דרך חורים בקרח

דיג דרך חורים בקרח
דיג דרך חורים בקרח

גיוביק היא גן עדן חורפי לדיג. הדיג מתבצע בעונת החורף דרך חורים בקרח הודות לאינספור אגמים קפואים, מים צלולים, אזורים פראיים רבים ואפשרויות לינה נוחות שיש באיזור. בחורף רוב האגמים בגיוביק קפואים אבל הדגים נמצאים מתחת לקרח וקל לדוג אותם. למעשה כל שנדרש כדי לדוג הוא לקדוח חור בקרח בכל מקום שתמצאו לנכון באגם. בגיוביק ניתן לבחור בין אתרי דיג רבים כאלו ומן הסתם לא תהיו היחידים שתעשו זאת.

מסעדות מומלצות באיזור

מסעדת GAMLETORVET SPISERI AS

המסעדה נמצאת בבניין משנת 1889 ששימש כמרכז התרבות המקומי הראשון. המקום משמש כמסעדה כבר 119 שנים והוא יכול להכיל עד 90 איש ב-4 חדרים. המקום מאפשר קיום של אירועים פרטים ומגיש מנות על בסיס חומרי גלם מקומיים ועונתיים. עיצוב הפנים של המקום והרהיטים שבו הם דוגמה חיה לסגנון הקלאסי של החיים בכפרים מסביב.

מלונות מומלצים בגיוביק

הגעה אל גיוביק, לאנד וטוטון

במטוס: שדה התעופה הקרוב ביותר הוא שדה התעופה של אוסלו. משדה תעופה זה יוצאים מספר פעמים ביום קוים של אוטובוסים ישירים לגיוביק. הנסיעה אורכת כשעה וחצי.

ברכב: ישנם מספר קוי אוטובוס ישירים שפועלים מספר פעמים ביום בין אוסלו לגיוביק, לאנד וטוטון. הנסיעה אורכת כשעתיים.

ברכבת: רכבות מגיוביק לאוסלו יוצאת כמעט כל שעה וזמן הנסיעה הוא כשעתיים.