דרקאר – מוזיאון הספינה הויקינגית

מוזיאון הספינה הויקינגית שבאוסלו (Vikingskipshuset) מציג את סיפורן של הספינות מאותה תקופה ודרכם גם את התרבות וההיסטוריה הויקינגית. הספינות הויקיניגיות היו יוצאות דופן יחסית לספינות אחרות שהיו קיימות דאז הודות לסיבה אחת, הן היו צרות וארוכות ועשויות מעץ אלון עמיד וחזק. בראש הספינות גולף ראש של דרקון ומכאן שמן – דרקאר. ספינות אלו הפכו עם השנים לאייקון היסטורי ותרבותי ומהוות עד היום בסיס לגאווה של תושבי נורבגיה.


ספינה ויקינגית עתיקה - מוזיאון הספינה הויקינגית באוסלו
ספינה ויקינגית עתיקה – מוזיאון הספינה הויקינגית באוסלו

מוזיאון הספינות הוויקינגיות הוא חלק ממוזיאון ההיסטוריה של אוסלו. מוזיאון דרקאר נמצא בחצי האי ביגדוי ובו מוצגות לראווה כמה ספינות ויקינגיות שנחשבות לשמורות ביותר בעולם.

Oseberg

הספינה המפורסמת ביותר במוזיאון שנבנתה ב-820 לספירה. הספינה הייתה בשימוש רק 14 שנה ובשנת 834 לספירה שימשה כספינת קבורה. בספינה נקברו 2 נשים עם מתנות רבות כולל 3 מזחלות, כרכרה, 5 ראשים מפוסלים של בעלי חיים, 5 מיטות, 6 כלבים, 2 פרות ו-15 סוסים שרובם מוצגים במוזיאון. הספינה הוצאה בשלמותה ממקום טביעתה באתר שנחשב לגדול מסוגו בעולם. הספינה הועברה למבנה שהוקם במיוחד עבורה ב-1926 והושלם ב-1957 ואז גם הועברו אליו הספינות הנוספות.


תכנון טיולים באנר

Gokstad

ספינה שנבנתה בשנת 890 לספירה ושימשה כעשור מאוחר יותר כספינת קבורה, אך כנראה נפלה קורבן לשודדי קברים ולכן לא נמצאו בה כלי נשק אן תכשיטים. עם זאת, בספינה נמצאו בין השאר משחקי קופסה, רתמות ברזל, כלי מטבח, 6 מיטות, אוהל, מזחלת, 12 סוסים, 8 כלבים, 2 תוכים ו-3 סירות קטנות. במוזיאון מוצגים מצעי המיטות, הסירות ורתמות הברזל.

airalo ad

Tune

Tune - הספינה הויקינגית
Tune – הספינה הויקינגית

ספינה זו התגלתה ב-1867 ונחשבת לספינה הוויקינגית הראשונה בעולם שנחפרה ונחקרה בעידן המודרני. הספינה נבנתה כנראה ב-910 לספירה ונמצאו בה מתנות קבורה, כך שהאמונה הרווחת היא שהספינה שימשה לקבורתו של אדם אמיד. עם זאת, מתנות אלו לא השתמרו היטב ולכן הן לא מוצגות במוזיאון.

Borre

חפצים מספינת קבורה שנבנתה כנראה בשנת 900 לספירה שמעידים על קבורתו של אדם אמיד. הספינה עצמה נהרסה כליל עם הזמן.

כיום המוזיאון משתרע על פני שתי קומות ובשנים הקרובות הוא צפוי להתרחב ולכלול אגפים נוספים. כיום מוצגים במוזיאון ממצאים ויקינגים נוספים בתערוכות מתחלפות שונות. ממצאים אלו נמצאו בחפירות של קברים ויקינגיים ובספינות ויקינגיות והם כוללים מזחלות, עגלות, כלים, בדים, כלי בית ועוד. בנוסף, המוזיאון מציג על תקרתו וקירותיו סרט אודות הויקינגים במהלך היום באורך 5 דקות.

עקב היות המוזיאון חלק מהמוזיאון ההיסטורי, כניסה אליו מאפשרת גם כניסה למוזיאון ההיסטורי בתוך 48 שעות. בכל מקרה הכניסה לילדים עד גיל 18, לאנשי צוות ולסטודנטים באוניברסיטת אוסלו, לפליטים ולמחפשי מקלט מדיני היא חינם. כמו כן ניתן להיכנס למוזיאון באמצעות הכרטיס אוסלו פס.

מלונות בקרבת המוזיאון

המיקום ושעות הפתיחה של מוזיאון הספינה הויקינגית


המוזיאון פתוח כל יום בשעות 10:00-16:00 אך בחודשי הקיץ (מאי-אוקטובר) שעות הכניסה משתנות למ-09:00 ועד 18:00 כל יום. במוזיאון ניתן לקבל הדרכה קולית חינם באנגלית ובספרדית באמצעות התחברות לאינטרנט האלחוטי במקום ואפשר לסייר במוזיאון באופן מודרך בהזמנה מראש.

במקום חנות מוזיאון שבה ניתן לרכוש חפצים שקשורים לתקופה הויקינגית: תכשיטים, דמויות מעץ, משחקים, ספינות וכן ספרים בנושא לילדים ולמבוגרים. בתקופת הקיץ פועל במקום גם בית קפה עם מקומות ישיבה באויר הפתוח. וכן, כמו בנורבגיה, גם המוזיאון הזה נגיש לנכים.

ההגעה אל המוזיאון

אוטובוס

קו מספר 30 אל חצי האי ביגדוי.

מעבורת

מעבורת מרציף בית העירייה של אוסלו אל Dronningen (בקיץ בלבד).