האי סניה ואיזור טרומס Senja & Troms

האי סניה ואיזור מרכז טרומס הוא מקום שלא כדאי לכם לפספס. שיט קיאקים וטיולים בשמש חצות, סקי, טיול על גבי מזחלות כלבים תחת אורות הזוהר הצפוני או פשוט מנוחה על המרפסת בבקתה תוך מבט אל הנוף המרהיב ביותר שיש לצפון נורבגיה להציע, אלו הם רק חלק מהחוויות אותם תוכלו לספוג באיים ההרריים הרבים שבאיזור ובפיורדים הכחולים הניבטים פה מכל עבר.


האי סניה
האי סניה

האי סניה היפה הוא האי השני בגודלו בנורבגיה והוא ממוקם הרחק מעל החוג הארקטי. האיזור כולו בורך בשילוב מעורר השתאות של ים, הרים, חופים, כפרי דייגים ואזורים צחיחים, כולם במרחק של כמה שעות נסיעה אחד מהשני. גלי האוקיינוס שמתנפצים אל האי נתקלים בקירות סלעיים מפוסלים ובמפרצים המוגנים של כפרי הדייגים הצבעוניים.

הנוף בסניה ובטרומס מלא ניגודים. כאן תחוו שמש חצות ואת אורות הזוהר הצפוני, תלוי בעונה. המרחק מחוף הים אל פסגות ההרים הוא קצר מאוד ומהווה שילוב ייחודי למי שמגיע לנורבגיה בעונת החורף.


תכנון טיולים באנר

Resort Mountain Målselv הוא מרכז אלפיני ענק עם מסלולים בכל רמות הקושי. האם אתם מסוגלים לטפס על הר בגובה 800-900 מטר ולאחר מכן לגלוש סקי חזרה למטה? אם אתה מעדיפים לנהוג במזחלת משלכם, ללון באוהלים ולהתקרב אל הטבע, יש באיזור חברות שמוציאות טיולי מזחלות כלבים שנמשכים כמה ימים.

airalo ad

בקיץ אתם מוזמנים לבחור מתוך שפע של מסלולים לטיולים רגליים ורכיבה על אופניים תוך הליכה באחד מאיזורי הדיג הטובים ביותר בעולם. אפשרות נוספת היא לחתור בקייאק או כלי שייט אחר בין מאות איים באזור, חלקם עם חופים חוליים, ציפורים נדירות ונופים עוצרי נשימה של פסגות ההרים התלולים.

שועל שלג בפארק פולאר
שועל שלג בפארק פולאר

בפארק פולאר, הצפוני ביותר בעולם, תוכלו להיפגש עם "ארבע הגדולים": שועל, שועלי שלג, דובים ושונר ובנוסף גם תוכלו לראות מקרוב איילים צפוניים מכמה סוגים וחיות משק צפוניות חביבות כמו מוס וצבי.

יש בסניה ובטרומס מגוון מסעדות המשקפות את הנוף והטבע של האזור. כדי לקבל טעימה אמיתית של האזור בקשו לאכול דג Char מאגם Altevatn, בקלה מסניה וגבינת עיזים מ-Balsfjorden.

לבתי מלון בסניה – הקליקו כאן

לבתי מלון בטרומס – לחצו כאן

איך מגיעים אל סניה וטרומס?

בטיסה:

ברכב:

  • מרכז טרומס ממוקמת באמצע הדרך בין היעדים המפורסמים ביותר בצפון נורבגיה, ורשת כביש מפותחת תקח אתכם אפילו אל הישובים הקטנים שבאזור.
  • כביש E6 מוביל דרומה אל Narvik, Fauske, ואוסלו. הכביש הזה גם עולה צפונה אל קירקנס. כביש E8 מוביל אל טרומסו ו-E10 מוביל אל איי לופוטן.
  • כביש התיירות הלאומי סניה הוא כביש מרהיב בין האוקיינוס וההרים. מרכז טרומס מתגאה ברשת של קווי אוטובוסים, עם תדירות גבוהה מאוד.

ברכבת:

  • מי שמעדיף להגיע דרך היבשה בתוך נורבגיה יכול לקחת את הרכבת של רשות הרכבות הנורבגית (NSB) אל Fauske ומשם לקחת את האוטובוס אל נארביק. משם ניתן לתפוס אוטובוסים אל מרכז טרומס.
  • נוסעים המגיעים מרחבי אירופה יכולים להשתמש ברשת השבדית אל Narvik ומשם לקחת אוטובוסים אל מרכז טרומס.

בסירה:

  • מעבורות מהירות נעות בין טרומסו והארסטאד עם עצירות ב-Finnsnes ובמקומות קטנים נוספים לאורך הדרך. סירות מקומיות מגיעות מטרומסו והארסטאד אל הישובים במרכז טרומס.
  • רשת ספינות החוף הנורבגית Hurtigruten גם מגיעה לאיזור.

מזכרות מנורבגיה אפשר לרכוש כאן אונליין