האמאר – Hamar. ליהנות על גדות האגם הגדול ביותר בנורבגיה

בואו להכיר את העיר המקסימה האמר ששוכנת לגדות אגם Mjøsa, האגם הגדול ביותר בנורבגיה.  בעיר האמאר יש חיי תרבות עשירים ואחד מהמוזיאונים יוצאי הדופן בעולם. העיר האמר שוכנת בחופים המזרחיים של אגם Mjøsa, האגם הגדול ביותר בנורבגיה. רוב החופים של אגם זה הם שטחים חקלאיים כי אדמתם נחשבת לפוריה ביותר בנורבגיה.


בשונית Domkirkeodden נמצאים שרידיה של קתדרלת האמר בת 950 השנים. ב-1998 כוסתה הקתדרלה בפלדה ובזכוכית כדי להגן עליה וכיום זהו מבנה הזכוכית הגדול ביותר באירופה, יותר מ-2600 מ"ר. השרידים הם חלק מ-Hedmarksmusee  שמציג את ההיסטוריה המקומית. מהוויקינגים דרך ימי הביניים ועד ימינו אנו. המגזין Travel + Leisure קבע שזהו המוזיאון היפה ביותר בעולם.

האמאר
האמאר

ילדים אוהבים את האמר מכמה סיבות: במרכז הפעילות Koigen הם יכולים ליהנות ממגרש משחקים כולל משחק בחופים חוליים ובמים רדודים. סיבה נוספת היא מתחם בריכת השחייה Ankerskogen שבה מספר בריכות, מגלשות מים, קיר טיפוס ושיט בסירות קאנו. הם יכולים גם ליהנות במוזיאון הרכבות הנורבגי שכולל מסילות רכבת ישנות, תחנות רכבת ועוד. בהאמר ניתן ליהנות גם מפעילויות ספורטיביות כמו דייג, שיט בקיאק, רכיבה על אופניים וגולף.


תכנון טיולים באנר

ניתן גם לשוט ב-Skibladner, ספינת הקיטור שמשיטה נוסעים לאורך נהר Mjøsa משנת 1856 באופן פעיל לפי לו"ז קבוע.  מהירות הסירה היא 12 קשר ואתם יכולים ליהנות משיט איטי ורגוע בנוף מרהיב.

airalo ad

אטרקציות נבחרות בהאמר

מוזיאון DOMKIRKEODDEN

זהו אחד המוזיאונים הגדולים בנורבגיה בתחום ההיסטוריה של ימי הביניים. המוזיאון מאפשר הצצה להיסטוריה הנורבגית החל מהתקופה הויקינגית, דרך ימי הביניים ועד ימינו. מבנה הזכוכית שמכסה את שרידי הקתדרלה הוא האטרקציה המרכזית במקום והמבקרים במקום נהנים פעמיים: גם מהסיפור ההיסטורי אודות הרס הקתדרלה וגם מאקוסטיקה פנטסטית שמודגמת ע"י המדריכים במקום. המוזיאון הפתוח ב-Mjøsa כולל יותר מ-60 מבנים ישנים מכפרים במחוז הדמארק, כולל מבנה מהמאה ה-18 שבו מוצגות תערוכות קבועות. במקום נמצא גן התבלינים האקולוגי הגדול בנורבגיה וניתן לבקר בו באמצעות סיורים מודרכים.

מרכז האמנות Kunstbanken

מרכז זה נמצא בבניין ישן ששימש כבנק ושהורחב בסגנון מודרני. במרכז זה מוצגות תערוכות מתחלפות של אמנות ואומנויות מנורבגיה ומהעולם ב-8 גלריות. במקום חנות שמוכרת פריטי אמנות ייחודיים של אמנים מקצועיים מהאזור ומכל נורבגיה. בית הקפה של המוזיאון נחשב למקום פופולרי לארוחות צהריים ובכל שנתיים בסתיו נערך במקום פסטיבל אמנות.

בריכת השחייה Ankerskogen

מתחם בריכת השחייה מאפשר הנאה לכל המשפחה אודות למגוון בריכות שיש כאן: בריכה חצי אולימפית, בריכה מחוממת, בריכה של 50 מטר עם מקפצה ומגלשת מים ועוד. במקום מתחם לילדים עם מספר בריכות, מגלשות מים, קיר טיפוס ואפשרות לשיט בקאנו. מרכז הספורט במקום כולל בריכה מחוממת, בריכה ארומטית, סאונות במספר סוגים ומרכז להרגעות. במקום בית קפה שמגיש משקאות חמים וקרים וכן חנות למכירת מוצרי טבע, צעצועי מים ובגדי ים. מרכז הספורט פתוח כל יום מ-08:00 ועד 21:00, אך בסופי שבוע ובחגים שעות הפעילות משתנות : מ-10:00 ועד 18:00. הבריכות, בית הקפה והחנות פתוחים כל יום מ-10:00 ועד 21:00. שימו לב : משרד הכרטיסים נסגר שעה לפני סגירת המקום ויש לצאת מהבריכות 30 דקות לפני הסגירה.

זירת ההחלקה Viking Ship

החלקה על הקרח במתחם Viking Ship האמאר
החלקה על הקרח במתחם Viking Ship האמאר

זירת ההחלקה נמצאת בבניין מודרני רב תכליתי בעל אדריכלות מיוחדת וצורתו כשל ספינה ויקינגית. הבניין נבנה לצורך אירוח אולימפיאדת החורף ב-1994 וכיום משמש כזירת ההחלקה הלאומית הנורבגית.

חוף Koigen

זהו החוף החדש ביותר בהאמר שכולל מגרשי כדורסל וכדורעף, חוף ים עם איים מלאכותיים, אזור מנגלים, מגרש משחקים מצויד, זירת החלקה ועוד.

מוזיאון הרכבות הנורבגי

מוזיאון זה מיועד לילדים ובו פארק ובו תחנת רכבת עם תערוכה היסטורית ורכבת קטנה, מסילת רכבת שאורכה כמה מאות מטרים שבה נהנים מנסיעה ברכבת קיטור, מגרש משחקים בנושא הרכבת, סימולטור שמאפשר להיות נהג של רכבת ועוד.

ספארי על אגם Mjøsa

הספארי נמשך 3 שעות ומאפשר להכיר את ההיסטוריה של האגם בדרך מלהיבה, מהירה ובטוחה. בספארי עושים שימוש בסירות שיכולות להכיל עד 12 נוסעים שמקבלים את כל הציוד הדרוש לטיול. חליפות הצלה, משקפיים, כפפות וחליפות חמות.

מוזיאון Kirsten Flagstad

קירסטן פלגסטד (1895-1962) נקראה "הקול של המאה" וגם "הסופרנו הטובה בעולם". היא זכתה לקריירה מפוארת בנורבגיה ובארה"ב והייתה המנהלת הראשונה של האופרה הנורבגית. המוזיאון שנמצא בבניין העתיק ביותר בהאמר מציג מזכרות, אוסף תצלומים, תלבושות מקוריות מהמטרופוליטן אופרה בניו יורק ויש בו גם חדר מוזיקה.

לאכול ולשתות באיזור האמאר

מסעדה ובר Nagomi

המסעדה מגישה אוכל יפני במחירים שפויים וכן משקאות יפניים.

Tjuvholmen

זוהי מסעדה ובר משקאות שמארח הופעות חיות ומופעי בידור.

קפה Valuta

בית הקפה הזה מגיש מאכלים בסגנון פיוז'ן שמערב טכניקות וטעמים מכל העולם.

מסעדת Volume

מסעדה בהאמר

מסעדה זו מגישה אוכל בסגנון אמריקאי: סלטים, מרקים, צלעות, המבורגרים ועוד. האווירה במקום נעימה ולא פורמלית והמנות גדולות במיוחד.

מסעדת New & Ne

מסעדת New & Ne נמצאת באכסניית הספינה הויקינגית ומהווה מקום מפגש נעים. המסעדה פתוחה לאורך כל היום ומגישה ארוחות בוקר, צהריים וערב ובאמתחתה תפריט מיוחד לקבוצות.

מלונות מומלצים בהאמאר

ההגעה להאמר

ברכבת

שירות הרכבות הנורבגי מפעיל רכבת שיוצאת כל שעה מאוסלו אל האמאר. זמן הנסיעה המשוער הוא שעה וחצי. ניתן להגיע אל האמאר גם ברכבת מטרונדהיים (נסיעה של כחמש שעות וחצי) או מלילהאמר (45 דקות נסיעה).

ברכב

  • יש מספר קוי אוטובוס שפועלים באופן יומיומי מאוסלו להאמאר.
  • הבאים מאוסלו להאמאר ברכב ייסעו לאורך כביש E6 ויגיעו למחוז חפצם תוך שעה וחצי.

במטוס

שדה התעופה של אוסלו היא שדה התעופה הקרוב ביותר להאמאר. כל שעה יוצאת רכבת משדה תעופה זה אל האמאר באמצעות שירות הרכבות הנורבגי. זמן הנסיעה הוא כשעה.