הדמארק – Hedmark. כשטבע ותרבות עושים אהבה…

בהדמארק ניתן ללון בבקתה בצמרת של עץ, לבקר בחווה מסורתית או ליהנות מפעילויות ספורטיביות שונות. הדמארק היא מקום אידיאלי למחפשי חופשה פעילה וגם למחפשי השקט והשלווה.


הדמארק מוקפת בהרים ובעמקים ירוקים, בנוף תרבותי ייחודי ובהרבה הרבה מים. כאן תוכלו לחקור ולמצוא את המקום המועדף עליכם. בקיץ תוכלו ליהנות ממגוון של טיולי הליכה באחד מהפארקים הלאומיים באזור. הפארק הלאומי Rondane הוא הגדול מביניהם והוא כולל מספר פסגות נישאות במיוחד, מעל 2000 מטר מעל פני הים כל אחת. נהר Glomma שהוא הנהר הארוך בנורבגיה זורם באזור זה. גם שני האגמים במדינה נמצאים פה: Mjøsa ו-Femunde. במילים אחרות: אם לא תצליחו לדוג כאן, כנראה שלא תצליחו לדוג בשום מקום אחר…

נהר Svartelva - הדמארק
נהר Svartelva – הדמארק

בחורף הופכת הדמארק למעצמת סקי במדרון וסקי בסגנון קרוס-קאנטרי. גולשים מכל רחבי נורבגיה מגיעים לכאן, בעיקר ל-Sjusjøen, מרכז סקי קרוס-קאנטרי שנחשב לטוב באירופה. במרכז זה יותר מ-300 ק"מ של מסלולים לסקי קלאסי ולסקי בסגנון חופשי. גם Femund Engerdal הוא מוקד עלייה לרגל לגולשי קרוס קאנטרי משתי סיבות: במקום מגוון של מסלולים והנוף מרהיב במיוחד.


תכנון טיולים באנר

העיר הגדולה במחוז הדמארק היא האמאר (Hamar) ששוכנת לגדות נהר Mjøsa. עיר זו מפורסמת בשרידי הקתדרלה המקומית שנבנתה לפני 950 שנה. כיום שרידים אלו הם חלק ממוזיאון הדמארק שמאפשר הצצה על ההיסטוריה המקומית. מהויקינגים, דרך ימי הביניים ועד ימינו. המעוניינים בהכרת מלאכות מקומיות שמבוססות על ציד, דיג ויערנות מוזמנים לבקר במוזיאון היער הנורבגי באלברום. אטרקציה נוספת במחוז היא Brumunddal, המלון הראשון בנורבגיה שנמצא על פסגת עץ בגובה של 8 מטר.

airalo ad

חוות, חנויות מקומיות ומחלבות נמצאות ברחבי כל המחוז. מנות מקומיות מיוחדות כוללות נקניקיות תוצרת בית, גלידה מגבינת עיזים ופירה מפירות יער. לאורך כל האזור יש חוות הרריות שבהם ניתן להתוודע לחיות המקומיות ולשחק איתן. למשל באלברום תוכלו להצטרף לספארי ולהכיר את מלכי היער, הלא הם האיילים. לקטנטנים, הדמארק מאפשרת להינות מאינסוף חוויות חדשות, למשל בפארק אמדאוס חיות יותר מ-200 חיות ופארק המים Ankerskogen כולל מספר בריכות, מגלשות מים ושיט בקאנו.

אטרקציות נבחרות בהדמארק

מסלולי גולף

מועדון הגולף Kongsvinger

מגרש גולף זה הוא אחד הטובים והיפים במדינות הנורדיות ונחשב לאחד משלושת הטובים בנורבגיה. המגרש כולל 18 גומות באורך של כ-6 ק"מ וכולל אתגרים לשחקני גולף בכל הרמות. במקום חנות למכירת ביגוד וציוד גולף וכן מסעדה.

מסלול הגולף ב-Trysilfjellet בטריסיל

מסלול זה נחשב לאחד ממסלולי הגולף הטובים בנורבגיה שנמצאים בסביבה הררית ומיוערת. המסלול כולל 18 גומות ומסלול לימוד. ציוד גולף איכותי ניתן לרכוש כאן.

מסלול הגולף ב-Sorknes

מסלול זה כולל 18 גומות והוא נחשב לבעל רמה בינלאומית. במקום מסלול לימוד, מסלול למתחילים עם 6 גומות, חנות ומסעדה.

נסיעה במזחלת כלבים

מזחלת כלבים - הדמארק
מזחלת כלבים – הדמארק

מזחלות הכלבים רתומות לכלבים מאולפים מסוג האסקי אלסקי והרכיבה עליה אינה מצריכה נסיון קודם. המדריך הוא זה שנוהג במזחלת מובילה והמשתתפים נוהגים בעקבותיו במזחלות שלהם.  הנסיעה נמשכת כ-3 שעות לאורך כ-16 ק"מ.

טרק מודרך

הטרק אורך 11 יום ונעשה בינות יערות ורמות וכולל טיול בקניון הגדול בנורבגיה, קניון Jutulhogget. הטרק כולל פעילויות שונות בתחום שמירת הטבע והחיים בו. בלילה ישנים משתתפי הטרק באוהלים שהם בונים לעצמם ואוכלים ארוחת ערב לצד המדורה. הטרק נערך בחודשים יוני וספטמבר וניתן להתאים אותו לדרישות המשתתפים, למשל משפחות עם ילדים. ניתן לשלב את הטרק עם שיט בקאנו ודיג, אך שילוב זה אפשרי רק בחודשים יולי ואוגוסט.

מלונות מומלצים ברחבי הדמארק

ספארי סקי

ספארי זה נמשך 8 ימים תחת הדרכה מקצועית וכולל סקי במחליקים מסורתיים עשויי עץ.  הספארי כולל לימוד נייוט בעזרת סימנים טבעיים, התמודדות עם איתני הטבע, מעקב אחר אורחות החיים של חיות הבר ועוד. משתתפי הספארי לנים בחוות הרריות, במחנה בצד מדורה או במחסה תחת עצי היער. הספארי נערך בחודשים פברואר-מרץ וניתן לבצע אותו בהתאמה אישית, למשל עבור משפחות עם ילדים.

מרוץ האופניים Birkebeiner

מירוץ זה נערך כל שנה לאורך 86 ק"מ וכולל רכיבה ביערות, הרים ועמקים בין הכפר Rena לעיר לילהאמר. המירוץ מתאים לרוכבים חובבים ולרוכבים מקצועניים כאחד. למירוץ שורשים היסטוריים: במלחמת האזרחים הנורבגית נהרג מנהיג פלג ה-Birkebeiners וגם בנו התינוק היה בסכנה. לשם הבאת התינוק למקום מבטחים היה צורך להתחמק מיריביו במזרח נורבגיה דרך ההרים. מסלול המירוץ כיום מתחקה למעשה אחר המסע הבריחה שערך הנסיך Haakon Haakonsson ב-1204. עם השנים הפך הנסיך למלך וסיים את מלחמת האזרחים הנורבגית. למעשה, המסע שארך הציל לא רק את חייו אלא את נורבגיה כולה, ולכן עד היום בנורבגיה השם Birkebeiner מסמל אנשים חזקים שאינם נרתעים מקשיים.

שיט מודרך בסירות קאנו

השיט נעשה תחת הדרכה של מדריכים בעלי הסמכה בינלאומית ונעשה בסירות קאנו קנדיות. השיט מתאים לקבוצות של 5-16 משתתפים והוא כולל את כל הציוד הנדרש וכן ארוחות. השיט יכול להימשך מחצי יום ועד שבוע, תלוי בדרישות המשתתפים .

שבוע פעילות לכל המשפחה

שבוע זה מתאים לפעילות משפחתית בקיץ ובחורף. בקיץ המשפחה נהנית משיט בסירות קאנו, קמפינג בטבע, דיג, למידת כישורי הישרדות, טיולים רגליים ועוד. אבות ובנים יכולים להינות מפעילויות מיוחדות שמותאמות להם ושנמשכות רק יומיים. בחורף המשפחה נהנית מנסיעה במזחלות כלבים, טיפוס על פסגות הרים, הליכה בנעלי הרים בעקבות בעלי חיים, בניית מחנה משלג, סקי בסגנון קרוס-קאנטרי, למידת כישורי השרדות וכמובן משחק בשלג. הן בקיץ והן בחורף הלינה מתבצעת בלודג' היסטורי בלב היער או בחווה חקלאית.

נסיעה במסלול המירוצים Vålerbanen

מסלול זה הוא המסלול הגדול והמתקדם בסקנדינביה. מסלול זה מאפשר לקרוא תיגר על חוקי המשיכה ולבחון את היכולות האישיות בסביבה בטוחה. המסלול מתאים לכל הגילים והוא משלב חינוך עם הנאה ב-4 מסלולים שונים : מסלול קרטינג, מסלול מירוצים, מסלול החלקה ומסלול לנהיגת שטח. כל הפעילויות במקום נעשות תחת הדרכה מקצועית וניתן להתאים אותם לדרישות ספציפיות. במקום גם שירותים מודרנים לקיום אירועים ופגישות וקפיטריה עם 60 מקומות ישיבה. המקום פעיל לאורך כל השנה.

שייט בספינת הקיטור Ds Skibladner

"Skibladner" היא ספינת קיטור משנת 185, הספינה העתיקה בעולם שנמצאת עדיין בשירות פעיל. מדי קיץ, היא מפליגה באגם Mjøsa והגברת הזקנה הנכבדת הזו היא מראה משובב נפש לתיירים ולתושבים החיים בכפרים והעיירות שברחבי אגם מיוסה: לילהאמר, Moelv, Gjovik, האמר ו-Eidsvoll.

הפלגות בספינת הקיטור מתרחשות בחודשים יוני-יולי ואוגוסט. אתר הספינה.

אוכל ושתייה בהדמארק

מסעדת Skaslien

המסעדה מאפשרת להינות מחוויה קולינרית וזכתה במספר פרסים גסטרונומיים. המסעדה מגישה מנות נורבגיות מסורתיות שמבוססות על חומרי גלם מקומיים וטריים בשילוב טוויסט מודרני.

בית הקפה "Kjøkkenveien 3"

בית קפה זה מנוהל ע"י 2 נשים: אחת מבשלת את האוכל והשנייה מגישה אותו. בית קפה זה מעוצב בסגנון עתיק וכולל פריטים מתקופות היסטוריות שונות. המקום מתרכז בשירות, באירוח ובחוש הומור ובקיץ ניתן ליהנות ממטעמי המקום גם בגן הצמוד.

בית הקפה NÆRSTASJON & LANDHANDLERI

בית הקפה נמצא בסמוך לתחנת הרכבת ויש בו מאפייה, מרכז מידע חנות של מאכלים מקומיים. במקום נערכות גם תצוגות ומכירות של דברי אומנות.

מסעדת Skihytta

למסעדה תפריט לארוחות צהריים ולארוחות גורמה והיא מפורסמת הודות למרק שלה ששמו “Suppegjøk”.

המסעדה ב-Rondane Gjestegård

המסעדה נמצאת בסמוך למלון לבקתות אירוח באותו שם והיא מגישה מאכלים תוצרת בית וארוחות בוקר, צהריים וערב . כל הארוחות שמוגשות במקום מבוססות על  חומרי גלם מקומיים בהתאם לעונות השנה. ניתן לקיים במסעדה אירועים שונים והיא כוללת גם בית קפה שמגיש עוגות שנאפות במקום, ופלים נורבגים, ריבה תוצרת בית, משקאות חמים ועוד.

מסעדה ובר Bastian

כוסות מחיטו
כוסות מחיטו

המקום מאפשר לאורחי ליהנות מזמן רגוע ונעים באמצעות ארוחת ערב או דרינק בבר.

מסעדת Bryggeloftet

המסעדה נמצאת בכניסה לפארק הלאומי Femundsmarka והיא מגישה מאכלים מחומרי גלם מקומיים. המסעדה צופה על הנופים המרהיבים של אגם Femunden  וניתן לקיים בה אירועים.

מלונות מומלצים בהדמארק וסביבותיה

הגעה להדמארק

במטוס

  • שדה התעופה של אוסלו הוא שדה התעופה הבינלאומי הקרוב ביותר להדמארק. משדה תעופה זה ניתן להגיע להדמארק בקלות באמצעות רכבת או אוטובוס ישיר.

ברכב

  • מספר חברות אוטובוס פועלות במחוז הדמארק, מה שהופך הן את הנסיעה במחוז והן את הנסיעה ממנו ליעדים נוספים לקלה במיוחד.
  • מספר חברות בינלאומיות להשכרת רכב פועלות במרכזי הערים במחוז ובשדה התעופה של אוסלו.

ברכבת

  • 3 קוי רכבת פועלים במחוז הדמארק וכולם מופעלים ע"י שירות הרכבות הנורבגי: ררוס, Dovre וכן Kongsvinger.

בסירה

  • ניתן לשוט בקיץ על נהר Mjøsa, הנהר הגדול בנורבגיה באמצעות Skibladner – ספינת הקיטור העתיקה ביותר שעדיין פועלת.
  • שירות מעבורות פועל בקיץ באגם Femunden ומאפשר הגעה ימית קלה לפארק הלאומי Femunden.