המוזיאון הימי הנורבגי

המוזיאון הימי הנורבגי
המוזיאון הימי הנורבגי

הצי הנורבגי נחשב ב-150 השנים האחרונות לאחד הציים הטובים בעולם וזאת למרות שאוכלוסיית המדינה כוללת בקושי 5 מיליון איש. למעשה, במשך דורות הים היה מקור הפרנסה הנורבגי העיקרי והוא היווה בסיס היסטורי וחברתי לאוכלוסייה הנורבגית. המוזיאון הימי הנורבגי (Norwegian Maritime Museum) נוסד ב-1914 והוא מציג את ההיסטוריה הימית הנורבגית כולל מודלים של ספינות, כלי ניווט ודיג, ציוד ימי וממצאים בתחום הארכיאולוגיה הימית מ-13 ספינות טרופות באזור אוסלו.


המוזיאון הוא מוזיאון תרבותי-היסטורי אבל גם מוזיאון ארכיאולוגי ויש בו תצוגות של ספינות מתקופת הויקינגים ועד ימינו אנו. כל שעה מוקרן במקום סרט פנורמי ב-5 מסכים שנקרא "האוקיינוס כדרך חיים" והוא לוקח את הצופים למסע לאורך חופי נורבגיה, המדינה עם קו החוף הארוך ביותר באירופה. בנוסף, המבקרים במקום יכולים לחזות בשחזור חי של ספינה טרופה שמתבצע במקום.

בתי מלון מומלצים בקרבת המוזיאון


תכנון טיולים באנר

תערוכות המוזיאון הימי הנורבגי

במוזיאון הימי הנורבגי באוסלו יש 6 חללי תערוכה בתוך כתלי המוזיאון ומחוצה לו ומוצגות בו כמה תערוכות מרכזיות.

airalo ad
  • Stokkebåten – הסירה העתיקה ביותר בנורבגיה שגילה הוא 2200 שנים. בנוסף לסירה זו מוצגות במוזיאון שתי סירות נוספות, הסירה Gjøa תחת פיקודו של רואלד אמונדסן שהייתה הראשונה לחצות את המעבר הצפון-מערבי בשנים 1903-1906, סירת החילוץ הימי Stavanger, הסירה התלת-מפרשית Svanen מ-1916 וסירות נוספות שמוצגות בנמל הצמוד. אוסף זה נחשב למגוון מסוגו בנורבגיה ויש בו דגמים מכל רחבי המדינה.
  • תערוכת Gramsalen – יותר מ-40 ציורים בנושאים ימיים של אמנים נורבגים.
  • תערוכת "נורבגיה היא הים" – תערוכה אינטראקטיבית על ספנות נורבגית ועל פעילויות ימיות יומיומיות כמו ניווט ספינות באמצעות שלט רחוק, המחשה של חיי המלחים ועוד.
  • האקווריום החשמלי – מפגשים קרובים עם דגים וירטואלים.

במקום יש ספריה, חנות שמוכרת מזכרות ימיות וספרים ובית קפה.

תצוגת סירות עתיקות מעץ
תצוגת סירות עתיקות מעץ
  • בקיץ המוזיאון הימי הנורבגי פתוח (15.5-31.8) – כל יום בשעות 10:00-18:00.
  • בחורף בימים שלישי עד שישי בשעות 10:00-15:00 ובסופי שבוע (שבתות וימי ראשון) עד 16:00. בימי שני המוזיאון סגור.

הכניסה כרוכה בתשלום, אך ילדים עד גיל 6 ומחזיקי אוסלו פס נכנסים בחינם. לילדים יש במקום אטרקציה נוספת – סדנא לבניית ספינות שמתקיימת כל יום ראשון בשעות 12:00-15:00. כמו כן, הכניסה לספריה מתבצעת בימים שלישי-חמישי בלבד בשעות 10:00-15:00 או בתיאום מראש.

בית הקפה מגיש כל השנה משקאות חמים/קרים וכריכים ובקיץ הוא מגיש גם מאכלי ים.

מומלץ גם לרכוש כרטיס משולב שכולל כניסה למוזיאון זה ולשני מוזיאונים נוספים קרובים: מוזיאון פראם ומוזיאון הספינה קון-טיקי. בניין המוזיאון זכה בפרס אדריכלי ונחשב לאחד הביטויים הבולטים של ארכיטקטורת שנות השישים בנורבגיה. ניתן לקיים במוזיאון אירועים שונים ולהצטרף לסיורים מודרכים בחינם במהלך הקיץ.