המוזיאון לאמנות מודרנית – Museet for samtidskunst

פנים המוזיאון לאמנות מודרנית - Museet for samtidskunst
פנים המוזיאון לאמנות מודרנית – Museet for samtidskunst

המוזיאון לאמנות מודרנית שבאוסלו נמצא נכון להיום בתוך מבנה ישן ובו מוצגות תערוכות של עבודות של אמנים נורבגים ובינלאומיים בקשת רחבה של ז'אנרים ומדיה אמנותיים. במקום תערוכות של ציורים, הדפסים, צילום, פיסול, רישום, וידאו ארט ועוד. המוזיאון נוסד בשנת 1988 על בסיס יצירות שהועברו למקום משני מוזיאונים: הגלריה הלאומית וגלריית Riksgalleriet.


הבניין שבו נמצא המוזיאון נבנה בסגנון ארט נובו ב-1906 ושימש אז כבנק. משנת 2003 המוזיאון לאמנות מודרנית נחשב לחלק מהמוזיאון הלאומי לאמנות, אדריכלות ועיצוב וכיום מוצגות בו כ-5000 יצירות משנת 1945 ואילך במטרה לתעד את האמנות הנורבגית שלאחר מלחמת העולם השנייה.

מלונות נבחרים ברחבי אוסלו

התערוכות הקבועות במוזיאון

נכון לשנת 2017 מוצגות במוזיאון 3 תערוכות קבועות בשתי קומות שמשתרעות על 2000 מ"ר:


תכנון טיולים באנר
  • החדר הפנימי מספר 5 של האמן Per Inge Bjørlo – זהו הפרויקט האחרון בסדרה שנוצרה בשנים 1984-1990 שנקרא "היעד". הפרויקט הזה כולל מסדרון מפלדת אל חלד ומקור אור בקצהו וביקור הוא חוויה חושית: המבקרים נעשים מודעים לגופם ולחושיהם וחשים מעט קלאוסטרופוביה.
  • איש הזבל של האמן איליה קבקוב – תערוכה זו מתעדת את חייו של האמן בשנים 1995-1988.
  • שני חדרי גלריה שמוקדשים ללואיז בורז'ואה – אמנית צרפתיה אמריקאית שנחשבת לאחד האמנים הפמיניסטיים החשובים בימינו. תערוכה זו כוללת ציורים ופסלים ששואבים את השראתם מהתנועות האוונגרדיות האמנותיות שפעלו במאה ה-20. תערוכה זו מציגה את מגוון סגנונות ההבעה של האמנית ב-3 נושאים: פסיכואנליזה, יחסי משפחה ומיניות תוך התמקדות ברגשות אנושיים כמו חרדה, קנאה, בדידות ואבל.
המוזיאון לאמנות מודרנית - Museet for samtidskunst
המוזיאון לאמנות מודרנית – Museet for samtidskunst

חנות המוזיאון, בית הקפה וסיורים מודרכים

במוזיאון לאמנות מודרנית יש חנות ובה מבחר גדול של ספרים ומגזינים בתחום האמנות העכשווית, מתנות וחפצי אמנות מודרנית שמיוצרים תחת שמו של המוזיאון. שעות הפתיחה של חנות המוזיאון זהים לאלו של המוזיאון עצמו בשינויים קלים (חצי שעה לכאן או לכאן). במוזיאון יש גם בית קפה שפתוח כל יום (מלבד יום שני) בשעות פתיחת המוזיאון. בבית הקפה מוגשת ארוחות צהריים אורגניות כל יום החל מהשעה 11:30.

airalo ad

במוזיאון נערכים סיורים מודרכים בנורבגית בימי ראשון בשעה 14:00. בתקופת הקיץ נערכים במקום סיורים מודרכים גם באנגלית. בימי חמישי הכניסה למקום חופשית, אך מחזיקי כרטיס אוסלו פס נהנים מכניסה חופשית כל השנה.

שעות פתיחה

  • בימים שלישי, רביעי ושישי – מ-11:00-17:00
  • בימי חמישי מ-11:00-19:00
  • בימים שבת וראשון מ-12:00 עד 17:00.
  • המוזיאון סגור בימי שני.

מלונות מומלצים ברחבי אוסלו

כדאי להזדרז!

כי המוזיאון עומד להיסגר במתכונתו הנוכחית. המוזיאון ישאר פתוח רק עד 3.9.2017 בלבד. לאחר מכן הוא יהיה חלק מהמוזיאון הלאומי החדש שעתיד להיפתח ב-2020. ואל תדאגו – עד פתיחת המוזיאון במשכנו החדש הוא יציג את תערוכותיו בשני מקומות: הגלריה הלאומית ו-Mellomstasjonen, מרכז המידע של המוזיאון הלאומי החדש. המוזיאון החדש לאמנות מודרנית ישתרע על 2300 מ"ר ויכלול תערוכות קבועות ומתחלפות בהקשר חדש תוך שילוב אמנות, עיצוב ואדריכלות ישנים יותר. המטרה היא שהמוזיאון החדש יהווה את התצוגה הגדולה והחשובה ביותר בנורבגיה לאמנות עכשווית.

איך מגיעים אל המוזיאון לאמנות מודרנית

  • בחשמלית: קוים 12,13 ו-19 עד Kongens gate.
  • ברכבת התחתית: כל קוי הרכבת התחתית שמובילים לתחנת Stortinget.
  • באוטובוסים:
    • קו 60 ל- Bankplassen
    • קוים 30 או 31 ל-Kongens gate
    • קו 32 ל- Dronningens gate

מידע נוסף

כתובת: Bankplassen 4 0151 אוסלו.

אתר האינטרנט של המוזיאון