לאהוב את נורבגיה

נורבגיה היא יעד של פעם בחיים ומהות הקסם שלה הוא פשוט: זוהי אחת המדינות היפות בעולם.


נופים מרהיבים

קשה לתאר את עולם הטבע של נורבגיה מבלי ליפול לסופרלטיבים. במדינה פיורדים תלולים באופן כמעט בלתי אפשרי שראויים לכל התהילה שנקשרה בהם. במדינה זו יש גם קרחונים גדולים ומפוארים שניתקים משדות קרח שנחשבים לגדולים מסוגם באירופה. פנים המדינה מפתיע לא פחות: רכסי הרים שהם מבצרים טבעיים ואינסוף איים סלעיים שמתגלים במפתיע מתוך המים. וכמובן, הקסמים הבראשיתיים של האזורים הארקטיים שהם הבסיס לכמה מחיי הטבע המדהימים באירופה : דובי קוטב (באיי סבאלברד), איילים, כבש המושק ועוד בעלי חיים שנמצאים בתוך תפאורה ציורית של כפרים עטורי בתי עץ.

הטבע קורא לכם

פיורד בנורבגיה

בנורבגיה, הטבע פעיל במיוחד והתשוקה הנורבגית לחקר הטבע יצרה תופעה אירופית ייחודית: תיירות הרפתקאות בטבע. חלק מהפעילויות יכולות להתאים לצעירים אנרגטיים וחסרי פחד אבל רובן מתאימות לכולם, ללא הבדל גיל או כושר גופני. בקיץ ניתן לטייל ברגל, לרכב על אופניים ולבצע רפטינג ובחורף ניתן להינות ממזחלות כלבים, סקי, סנואובורד ולנסוע ברכבי שלג מפלצתיים. במסעותינו בנורבגיה פגשנו קשישים נוהגים ברכבי שלג ומשפחות שלמות שמבצעות רפטינג. בנורבגיה אפשר להיות קרובים לטבע במשך כל השנה: בקיץ באמצעות אפשרויות פעילות ספורט כמעט אינסופיות ובחורף באמצעות צפייה באורות הצפון ולינה בבקתות עץ נורבגיות קלאסיות עם תנור עצים שמחמם את הגוף והנפש.


תכנון טיולים באנר

היא שווה כל שקל

חוף בנורבגיה

נושא אחד תמיד עולה בשיחות עם מטיילים שחזרו מנורבגיה וזו עלות הטיול במדינה. אל נא תטעו, נורבגיה היא אחת המדינות היקרות וזו סיבה נוספת לתכנן בה טיול של פעם בחיים. אבל האם זה שווה? נורבגיה תחזיר כל גרוש שחסכתם כדי לטייל בה דרך חוויות שלא תשכחו לעולם.

airalo ad

תחכום סקנדינבי

איזור כפרי בנורבגיה

למרות יופיו השליו של הטבע בנורבגיה יש בה חיים תרבותיים תוססים. הערים בנורבגיה הן קוסמופוליטיות ומלאות באדריכלות שמציגה את הכישרון הסקנדינבי רב הדורות בתחום העיצוב. חובבי הקניות והמזכרות ימצאו כאן עושר בלתי נתפס של חפצי אמנות ותכשיטים. בנוסף, לוח השנה הנורבגי עתיר בפסטיבלים מקומיים ובינלאומיים שכדאי לתכנן סביבם את הטיול במדינה.

אז למה אנחנו אוהבים את נורבגיה?

"כשעמדתי על שפת המים בפיורד סוגנה והתבונתי במימיו לאחר שטיילתי בשמורת הרי יוטנהיימן הבנתי משהו. זו המדינה הכי יפה בעולם. בהמשך חזרתי פעמים רבות אל נורבגיה בקיץ ובחורף ומעולם לא איבדתי את אהבתי למדינה.

יותר מהפיורדים ומהפסגות אני אוהב את הרצינות של איי סבאלברד, את הקירבה בין המים, הסלעים והאנשים באיי לופוטן ואת המרחבים של שנשקפים מאוהלי הסאמים בצפון הארקטי של נורבגיה".

Anthony Ham, סופר, לונלי פלנט.