מסלולי התיירות הלאומיים של נורבגיה

ליהנות מהמיטב של נורבגיה בלי לצאת מהאוטו

נתיבי התיירות הלאומיים של נורבגיה נמצאים לאורך כבישים נבחרים במדינה ויש להם מטרה אחת – לקרב אתכם לטבע בדרכים חדשות ומפתיעות שמשלבות אמנות, עיצוב ואדריכלות. לא פלא שנתיבי אלו זכו לפרסים רבים ברבות השנים.


מסלולי התיירות הלאומיים של נורבגיה

מסלולי התיירות הלאומיים של נורבגיה

אמנם טיולים בכבישי נורבגיה הם דרך מצוינת לחוות את המדינה, אבל טיול במכונית מונעת מכם לגעת, לנשום ולהרגיש את נורבגיה באמת. לכן בשנים האחרונות הוספו אלמנטים אדריכליים ועיצוביים לנופים ב-18 כבישים נבחרים.


תכנון טיולים באנר

כוונת אלמנטים אלו אינה לחסום את הנוף אלא להיפך, לשפר את החוויה הקיימת ולאפשר חוויות חדשות תוך כדי השגת שתי מטרות: להפוך את נורבגיה ליעד תיירותי אטרקטיבי ולחזק את התעשייה והאוכלוסיה במחוזות השונים. באופן זה הטבע הנורבגי משולב באדריכלות ובעיצוב ומתקבל סכום שהוא גדול מסך חלקיו. 18 נתיבי התיירות הלאומיים ברחבי נורבגיה מכסים 1,850 ק"מ כאשר לכל נתיב הייחודיות שלו. העבודה על נתיבי תיירות אלו נמשכה כ-20 שנה ומאות מיליוני קרונות נורבגיות לצורך תצפיות, מקומות מנוחה, מגרשי חנייה ושתילת צמחייה. בפרויקט זה השתתפו כמה מהאדריכלים הטובים בנורווגיה וכן אנשי מקצוע זרים רבים.

airalo ad

מלונות בנורבגיה, דילים והמלצות



Booking.com

נתיבי התיירות הלאומיים בנורבגיה

*מסודרים מצפון לדרום

נתיב התיירות הלאומי וראנגר

טיול בנתיב זה נחשב לאקזוטי ביותר והוא משתרע לאורך 160 ק"מ עד לאוקיינוס הארקטי. החל מ-Varangerbotn עד Hamningberg לאורך כביש 75/341. בנתיב זה תמצאו סביבה טבעית מלאה בניגודים וכולל אור מיוחד, יערות ליבנה, ביצות ונוף של צוקים וכן צמחים ובעלי חיים ייחודיים, למשל ציפורים נדירות ואנדמיות שניתן לצפות בהם ממבנים מוגנים מפני מזג האויר. גם בתחום התרבותי נתיב זה מציע מגוון ייחודי: האזור קרוב לרוסיה ונהנה מהגירה מפינלנד וממסורת סאמית. נתיב זה עובר באתר ההנצחה ב- Steilneset, מקום בו הואשמו אנשים בכישוף והועלו על המוקד. הנתיב כולל גם את מבצר Vardøhus – הנקודה המזרחית ביותר בנורבגיה. שימו לב – חלקים מהנתיב (מ-Smelror ל- Hamningberg) סגורים בחורף (נובמבר-מאי) ומומלץ לשלב טיול את המסלול עם שני טיולים נוספים: טיול לאורך החוף בספינת הורטיגרוטן וטיול לאורך הדרך הנופית Havøysund.

נתיב התיירות הלאומי של האי סניה

שמש חצות באי סניה (SENJA)

שמש חצות באי סניה (SENJA)

בסניה יש שני קווי חוף. החוף הפנימי הוא ירוק ועדין והחוף החיצוני הוא קודר וחשוף. עם זאת, רוב היישובים נבנו לאורך קו החוף החיצוני כי זה  מקום דיג טוב יותר מקו החוף הפנימי. כיום הכבישים שמחברים את הכפרים שבקו החוף הפנימי מהווים את נתיב התיירות הלאומי Senja.

נתיב התיירות הלאומי Andøya

נתיב זה כולל קו חוף פתוח, פסגות הרים מכוסות דשא וביצות שטוחות כך שהמטיילים לאורכו יכולים כמעט לראות את גרינלנד בקו האופק.  נתיב זה נמשך לאורך 51 ק"מ מ- Åknes למזחים של Andenes. כדי להפוך את הטיול לאורך הנתיב לבלתי נשכח מומלץ לשלב בו ספארי ציפורים, שיט בקיאקים, טיול בעיירה Andenes, ביקור במרכז החלל ב-Oksebåsen ועוד.

נתיב התיירות הלאומי של איי לופוטן

כפר דייגים טיפוסי באיי לופוטן

כפר דייגים טיפוסי באיי לופוטן

נתיב זה נמשך משתרע על 230 ק"מ, כולל מעקפים במספר כבישים:  Raftsundet (הנתיב האירופי מספר 10) Nusfjord (כביש 807), Vikten (כביש 811), Utakleiv (כביש 825), אנסטאד (כביש 992), Eggum (כביש 995) Henningsvær (כביש  807). מומלץ לשלב נסיעה בנתיב זה עם שיט במעבורות ונסיעה לאורך הנתיב האירופי מספר 6.

נתיב התיירות הלאומי Helgelandskysten

חוף טיפוסי באיזור הלגלנד

חוף טיפוסי באיזור הלגלנד

נתיב זה כולל שיט ב-6 מעבורות והוא מאפשר לטייל בנופים מגוונים כולל פסגות, קרחונים, מערבולות וקוי חוף עקלקלים. נתיב זה כולל תופעות טבעיות שונות כולל פסגות 7 האחיות, הר Torghatten עם החור האופייני לו, קרחון Svartisen ומערבולת Saltstraumen שנחשבת לגדולה בעולם. נתיב זה כולל 416 ק"מ (כביש מספר 17) מ- Holm ל- Godøystraumen והוא מקושר לכביש התיירות E6.

נתיב התיירות הלאומי – הדרך האטלנטית


נתיב זה יקח אתכם ישירות לקצה האוקיינוס והוא נחשב למסלול הנסיעה היפה בעולם. הנתיב נבחר בשנת 2005 כ"פלא ההנדסי של המאה" והוא נמשך מ- Bud לכריסטיאנסנד. לאורך הנתיב יש נופים, תרבות והיסטוריה והוא מחבר את Averøy ליבשה, כולל 8 גשרים בין איים ואיונים בארוך כולל של כ-9 ק"מ.

נתיב התיירות הלאומי טרולסטיגן (מעלה הטרולים)


הנתיב כולל 11 עיקולים ומסתיים בגובה של 858 מטר מעל פני הים עם תצפית, מסעדה ומוזיאון שבו מודלים וכלי עבודה מבניית הנתיב. הנתיב כולל נקודות תצפית בנויות מפלדה וזכוכית שמוגנות מפני פגעי מזג האויר במבנה ייחודי: חלקו חצוב בסלע וחלקו בנוי על קירות אבן לשילוב אידיאלי עם הסביבה. הנתיב סגור בחורף ונפתח בד"כ בסוף מאי או בתחילת יוני.

נתיב התיירות הלאומי Gamle Strynefjellsvegen

נתיב זה מוליך ממערב נורבגיה לחלק המזרחי של דרום נורבגיה והוא יצירת מופת הנדסית. הנתיב נבנה בעבודת כפיים בסוף המאה ה-19 וכולל אבני דרך ישנות, גשרים ישנים ועוד. נתיב זה סגור בחורף ונפתח לציבור ביוני בלבד עד השלג הראשון. בעלי קרוואנים שימו לב – נתיב זה מיועד לרכבים שאורכם אינו עולה על 12.40 מטר.

נתיב התיירות הלאומי Sognefjell

שמורת הרי יוטנהיימן - רכס Besseggen

שמורת הרי יוטנהיימן – רכס Besseggen

כביש 55 באזור ההררי בין Luster ו-Lom הוא מעבר ההרים הגבוה בצפון אירופה. (הנקודה הגבוהה מתנשאת לגובה של 1430 מטר מעל פני הים). כביש זה קיבל מעמד של נתיב תיירות לאומי והוא עובר בשמורת הרי יוטנהיימן. פארק זה כולל את ההרים הגבוהים בנורבגיה ונתיב התיירות מהווה את שער הכניסה לפארק.

נתיב התיירות הלאומי Valdresflye

נתיב התיירות של ואלדרס משתרע מ-Garli (ליד Beitostølen) ל- Besstrondsæter שב-Vågå והוא כולל תצפית לפארק הלאומי יוטנהיימן, נופים ואטרקציות תיירותיות מסורתיות. הנקודה הגבוהה ביותר בנתיב מתנשאת לגובה של 1389 מטר מעל פני הים, ולכן הנתיב הוא נקודת יציאה מצוינת לטיולים רגליים בפארק הלאומי.

נתיב התיירות הלאומי Gaularfjellet

פיורד סוגנה Sognefjord

פיורד סוגנה Sognefjord

נתיב זה מתפתל במעלה ההר מ-Dragsvik שלצד פיורד סוגנה ועד Fosseheimen בינות פיורדים, מפלים, הרים גבוהים ועמקים. הנתיב מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולי שיט ולטיולים רגליים בהרים.

נתיב התיירות הלאומי Aurlandsfjellet

נתיב זה משתרע על 48 ק"מ מאורלנד ל-Lærdal ולרוב ניתן לנוע בו רק מ-1.6 עד 15.10. עם זאת, חלק מהנתיב שאורכו 7.5 ק"מ מאורלנד ל-Stegastein פתוח כל השנה. הנתיב מראה את הניגודים שבין הפיורדים לאזורי ההר הגבוהים שנהנים משלג כל השנה. למעשה, הנתיב נקרא גם "דרך השלג" כי הנוסעים בו נהנים ממראות של שלג גם בקיץ.

נתיב התיירות הלאומי הרנדנגר

Trolltunga - אזור פיורד הרדנגר

Trolltunga – אזור פיורד הרדנגר

נתיב זה משתרע על 158 ק"מ וכולל 4 קטעים:  Granvin – Steinsdalsfossen ((כביש 7), Norheimsund – Tørvikbygd ( (כביש 49), Jondal – Utne ,(כביש 550) ו- Kinsarvik – Låtefoss  (כביש  13). נסיעה בנתיב כוללת שימוש במעבורות בקטעים הבאים: Tørvikbygd –  Utne – Kinsarvik,  Jondal ו-.  Utne – Kvanndal מומלץ לשלב בעת נסיעה בכביש ביקור באתרים הבאים : מפלי המים Steinsdalsfossen ו- Låtefoss, מרכז האמנות Kabuso, המוזיאון הימי Hardanger, קרחון Folgefonna, המוזיאון העממי ב- Hardanger, טיולים בעמק Husedalen, המוזיאון הנורבגי לכוח הידראולי ולתעשייה ב- Tyssedal ועוד.

מלונות בנורבגיה, דילים והמלצות



Booking.com

נתיב התיירות הלאומי Hardangervidda

נתיב זה משתרע על 67 ק"מ מהפארק הלאומי Hardangervidda עד פיורד הרנדנגר. נתיב זה כולל את רכס ההרים הגבוה ביותר בצפון אירופה, את מפל Vøringsfossen, את קניון Måbødalen ונוף מרהיב של פיורד. מומלץ לשלב בטיול ביקור במרכז הטבע של Hardangervidda ליהנות מארוחה טובה, מסרט פנורמי ומתערוכות.

נתיב התיירות הלאומי Ryfylke

Ryfylke ריפילקה

Ryfylke ריפילקה

נתיב זה משתרע על 260 ק"מ מ-Oanes שלצד פיורד ליסה עד Hårå ב-Røldal. נתיב זה כולל את הכבישים Rv. 13  וגם את Fv. 520 והוא מייצג את כל הטוב של נורבגיה: פיורדים, איים, יערות, מישורים, אדמות חקלאיות, צוקים, סלעים והיסטוריה תרבותית.

שלוש האטרקציות העיקריות לאורך נתיב זה הן  פיורד ליסה, צוק כס המטיף (Pulpit Rock) והר שראג. יש לאורך הנתיב מונומנטים תרבותיים בני מאות ואלפי שנים.

נתיב התיירות הלאומי Jæren

נתיב זה משתרע מ-Bore ועד Ogna לאורך 41 ק"מ של חופים חוליים ודיונות, סלעים עצומים ונהרות של דגי סלמון.