מרכז מידע על נורבגיה

מרכז מידע עם כל האינפורמציה לה תזדקקו על נורבגיה

בעמוד מרכז מידע זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב לפני יציאה אל נורווגיה. אם מצאתם שחסר לכם מידע חיוני נוסף אל תהססו לפנות אלינו.


באופן כללי, בכל השנה אפשר לטייל בנורבגיה ולכל עונה סגנון הטיול המתאים לה. גם המחירים של הלינה והשירותים משתנים בין העונות לפי הביקוש אבל לא באופן קיצוני. נורבגיה נמצאת בצפון אירופה והשגרירות הישראלית שמטפלת בנוסעים לנורבגיה נמצאת בעיר הבירה אוסלו. בעמוד מספרי חירום יש מידע על כך. בנוסף, כמעט בכל איזור במדינה יש שדה תעופה.

מרכז מידע – נורבגיה – מתוך ויקיפדיה

ממלכת נורבגיה (נכתב גם נורבגיה) היא מדינה נורדית בסקנדינביה שבצפון אירופה. לנורבגיה צורה מוארכת וקו חוף נרחב לאורך האוקיינוס האטלנטי הכולל את הפיורדים המפורסמים שלה. היא גובלת בשוודיה, רוסיה ופינלנד.

נורבגיה היא מדינה מודרנית מתועשת וכשכנותיה מובילה מדיניות רווחה מפותחת ומשק סוציאליסטי עם מיסוי פרוגרסיבי, לצד מעורבות ביחסים בינלאומיים ובדגש על נושאי זכויות האדם והגנת הטבע והסביבה. באופן מסורתי, יוקר המחיה בה הוא הגבוה בעולם, ובסקר של דירוג ערים לפי מדד יוקר המחיה לשנת 2011 הגיעו עיר הבירה אוסלו ועיר-הנפט סטוונגר, למקומות השני והרביעי בעולם (בהתאמה), ולמובילות רשימת ערי יבשת אירופה. בבדיקה שבוצעה על ידי האו"ם, דורגה נורבגיה כמדינה שהכי טוב להתגורר בה בין השנים 2001-2006 ושוב בין 2009-2011. בנוסף, נורבגיה משמרת מורשת תרבותית ענפה, שמקיימת בתוכה גם ייצוג ניכר למיעוט הסאמי המתגורר בעיקר בצפון המדינה.

על פי האטימולוגיה המודרנית, משמעות השם נורבגיה היא "הנתיב הצפוני" (Nor= צפוני Veg= דרך).

על מלונות מומלצים – קראו כאן