פארק אקברג – Ekebergparken

מתחם פארק אקברג (Ekebergparken) כולל בתוכו פארק מורשת לאומית, פארק פסלים, מסעדות שונות, נקודות תצפית, מתחם לילדים והוא גם מקום משכנו של מוזיאון אקברג אשר מוקדש להיסטוריה של הטבע באזור. רוב המתחם פתוח לקהל הרחב חינם 24/7.


תצפית מתוך פארק אקברג

תצפית מתוך פארק אקברג

פארק מורשת לאומית

המקום הוא שילוב של שמורת טבע ושרידים של תרבויות עתיקות. למעשה, במקום יש שרידים ממספר תקופות היסטוריות.


תכנון טיולים באנר
  • התיישבות קדומה של שבטים נוודים מעידן הקרח שהתרחש ב-8400 לפני הספירה.
  • פטרוגליפים שמתוארכים ל-4500 לפני הספירה.
  • קירות אבן ששימשו לגידור אדמות וכסמל פגאני שמתוארכים לשנת 500 לפני הספירה.
  • תילי קבורה מתקופת הברונזה, הברזל והויקינגים, כלומר מ-500 לפני הספירה ועד 570 לספירה.
  • שרידי מבנים מהמאה ה-17 שמוכיחים את השימוש שנעשה במקום כחווה חקלאית החל מ-1582.
  • שרידים של דרך המלך הישנה (Frederikshaldske Kongevei) מהמאה ה-18. דרך זו נחשבת לדרך הישנה ביותר שהובילה לאוסלו ומשם לקופנהגן ולשאר אירופה.

כיום הפארק הוא שמורת טבע מיוערת שבה מתגוררות חיות בר רבות, למשל יותר מ-40 מינים של ציפורים, סנאים, עטלפים, חרקים, שועלים, צבאים ועוד.

airalo ad

מלונות מומלצים ליד הפארק תמצאו כאן

פארק הפסלים אקברג

הפארק כולל מיצגים אמנותיים של אמנים בינלאומיים (למשל רנואר, דאלי, דמיאן הרסט ורודן). הפארק הוקם לראשונה בשנת 1889 כדי לשמש כריאה הירוקה של מזרח אוסלו, אזור שהיה משופע אז במפעלים מזהמים רבים. בשנים 1940-5 הגרמנים פיזרו בשטח הפארק כ-5000 מוקשים, ערכו בו טקסים שונים והקימו בו בית קברות צבאי (שהועבר אחרי המלחמה למקום אחר). הפארק נחנך ב-2013 והיו בו בשיאו 80 פסלים.

פסל בפארק הפסלים אקברג

פסל בפארק הפסלים אקברג

סיורים מודרכים ברחבי Ekebergparken

סיור אקברג 1

ניתן לסייר בפארק בסיור מודרך בתשלום שכולל משקה במוזיאון אקברג וצפייה מודרכת בפסלי הפארק. הסיור נמשך שעה וחצי ומיועד למקסימום 15 איש (קבוצה גדולה יותר תידרש לתוספת תשלום).

סיור אקברג 2

סיור זה מתחיל בארוחה (ערב או צהריים) באחת ממסעדות הפארק (מסעדת אקברג או (Karlsborg Spiseforretning) ובלגימת משקאות במוזיאון אקברג. לאחר מכן הסיור ממשיך לפארק הפסלים וכולל הסברים על מבחר פריטים מהאוסף הקיים. הסיור נמשך שעה ומיועד ל-15 איש מקסימום, אך ניתן לבצעו גם במספר משתתפים גדול יותר בתוספת תשלום.

סיור SKYSPACE

סיור זה מוקדש ליצירת האמנות SKYSPACE שמוצבת בפארק והמאפשרת צפייה שונה על הזריחה או השקיעה. יצירה זו יוצרת חוויה אמנותית באמצעות שילוב בין תאורה טבעית, סביבה משתנה, חוויות חושיות ואשליות אופטיות. הסיור כולל הסברים על היצירה ועל האמן והיא נמשכת כשעתיים. הסיור מתאים לקבוצות של מקסימום 15 איש.

סיור הצעקה

הסיור מוקדש לציור הצעקה ונמשך שעה וחצי. הסיור כולל ארוחת צהריים וקפה במסעדת Karlsborg Spiseforretning, לגימת משקאות במוזיאון אקברג, ביקור בתצפית ששימשה השראה לציור וביקור ביצירת האמנות SKYSPACE.

סיור עסקי 1

סיור שכולל משקאות במוזיאון אקברג, סיור מודרך של 45 דקות בפארק הפסלים ושימוש בחדרי הישיבות במסעדת Karlsborg Spiseforretning. לאורך היום יוגשו למשתתפים משקאות חמים וקרים וכן מאפים.

סיור עסקי 2

סיור שכולל ארוחת צהריים במסעדת אקברג, סיור של 45 דקות בפארק הפסלים וכן משקאות חמים ללא הגבלה. למשתתפי הסיור ניתנת האופציה לבחור את עיתוי ארוחת הצהריים. במהלך יום העסקים או בסיומו.

פעילויות חינוכיות בפארק

ניתן לשלב ביקור בפארק עם חידון בנושא אמנות שמאפשרת ללמוד עוד, הן על הפארק והן על יצירות האמנות בו. ניתן לבחור בין 3 חידונים שונים. חידון שנמשך שעה וכולל ביקור באחת ממסעדות המקום, חידון שנמשך 90 דקות וחידון בנושא מונק שנמשך 90 דקות.

למלונות מומלצים ליד הפארק – לחצו כאן

תצפית מתוך פארק אקברג על פיורד אוסלו

תצפית מתוך פארק אקברג על פיורד אוסלו

אוכל במתחם

מסעדת אקברג

המסעדה הידועה בפארק היא מסעדת אקברג שהוקמה ב-2005. המסעדה בנויה בסגנון האדריכלי הפונקציונלי הקלאסי ונחשבת לאחד המבנים האירופים המייצגים של סגנון זה. מהמסעדה נשקף נוף שנחשב למרהיב ביותר מבין כל המסעדות באוסלו. שעות פתיחה:

  • ימים שני-שישי מ-11:00-00
  • ימי שבת מ-12:00-00
  • ימי ראשון מ-12:00-22:00

קבוצות מעל 15 משתתפים יכולות לסעוד במסעדה מחוץ לשעות הפתיחה בתיאום מראש.

מסעדת KARLSBORG SPISEFORRETNING

המסעדה פתוחה בימים שלישי-שבת בשעות 11:00-17:00 ובימי ראשון מ-12:00. קבוצות מעל 15 משתתפים יכולות לסעוד במקום בתיאום מראש מחוץ לשעות הפתיחה.

מתחם Hakkespettene

זהו מתחם פעילות לילדים שהכניסה אליו בתשלום שמאפשר משחק, חקר ולמידה של נושאים שונים בתחומי הטבע, ההיסטוריה והתרבות. במקום נערכות סדנאות אמנות (חלקן ללא תשלום) וניתן לערוך בו מסיבות ימי הולדת. כמו כן ניתן לקיים במקום סדנאות אמנות פרטיות ולהצטרף ל-2 סיורים: סיור שנמשך שעתיים וסיור שנמשך 3 שעות. שני הסיורים מתאימים לקבוצות של מקסימום 20 איש וניתן לבחור מבין 5 נושאים: דמויות וצורות באמנות, תקופת האבן, פיות, ארכיטקטורה וטבע.

נקודות תצפית

ברחבי פארק אקברג יש מספר נקודות תצפית נופיות.

מדרגות אקברג

זו נחשבת לאחת מנקודות התצפית היפות בפארק כי ממנה ניתן לראות את פיורד אוסלו, את האיים Langøyene, Hovedøya ו- Gressholmen ואפילו את Nesodden Fornebulandet ו-Kolsåstoppen.

מבט אל שטח הפארק

מבט אל שטח הפארק

תצפית מונק

התצפית משקיפה על המקום ששימש השראה לציור הצעקה של אדוארד מונק. בתצפית זה נערך הומאז' לציור המפורסם ב-2013 בהשתתפות 270 מתושבי אוסלו.

MÖBIUS TRIPPEL

תצפית זו אינה מפורסמת כמו קודמותיה אבל היא לא פחות יפה. התצפית כוללת פסל באותו שם וספסל שממנו ניתן להשקיף על Bunnefjorden.

INNER SPACE VI

יצירת האמנות שנקראת גם מעגל החיים נמצאת צפונית למסעדת אקברג ומשמשת כתצפית נוף מרהיבה, הן על העיר אוסלו והן על הנמל שלה. לא פלא שהמקום נחשב למקום צילום פופולרי בקרב המבקרים בפארק.

להרחבה על מוזיאון אקברג – לחצו כאן

איך מגיעים אל פארק אקברג?

  • בחשמלית: קווים 18 ו-19 עד תחנת Sjømannsskolen
  • באוטובוס: קו 74 או קו 34

פרטים נוספים ומידע חשוב נוסף