שיקמפן – Skeikampen. הרים לכל השנה

ההרים של שיקמפן היו אתר נופש פופולרי במשך דורות ושימשו מבחינה היסטורית כאתר סקי. החל מ-1895 מגיעים למקום תיירים לסקי בסגנון קרוס קאנטרי ומעלית הסקי הראשונה נבנתה במקום ב-1959. כיום שיקמפן הוא אתר סקי מודרני לכל המשפחה עם 600 ק"מ של מסלולי סקי. מסלולי הסקי בסגנון קרוס קאנטרי במקום שודרגו ורשת שבילים מובילה לעולם של פר גינט, אחת הדמויות המפורסמות ביותר של הנריק איבסן.


שיקמפן - Skeikampen
שיקמפן – Skeikampen

כיום יש במקום מרכז לסקי אלפיני עם מדרונות ברמות קושי שונות, כולל מעלית אקספרס שמגיעה למרומי ההר בפחות מ-4 דקות. מחפשי האתגרים יכולים למצוא את מבוקשם בשני פארקים: הפארק הכחול שכולל מקפצות סקי ומסלולים והפארק השחור שכולל מסלולים ומתקנים קצת יותר מאתגרים. במקום אזור בטוח לילדים בגודל 3000 מ"ר שכולל הפעלות ופעילויות שונות עבורם.

ההגעה למקום קלה וניתן ליהנות ממנו כל השנה. בקיץ מטיולים רגליים במעלה ההרים  Skeikampen ו-Prestkampen שמהם נשקף אגם Mjøsa, האגם הגדול בנורבגיה. האזור מתאים גם לטיולי אופניים וניתן לבחור בין מגוון מסלולים בסביבה מיוערת. שיקמפן גם נחשבת למקום הטוב ביותר בנורבגיה לרכיבה על אופני שטח.


תכנון טיולים באנר

מלונות מומלצים באיזור

אטרקציות נבחרות בשיקמפן בקיץ

טיפוס הרים

טיפוס להר Skeikampen

הר זה מתנשא לגובה 1123 מטר מעל פני הים וטיפוס לפסגתו נמשך כ-2-4 שעות. אורך המסלול הוא 6.7 ק"מ והוא נחשב ליחסית קל. עם זאת, הטיפוס לפסגת ההר הוא תלול ונדרשת עליה של 350 מטר לאורך 1.5 ק"מ . הטיפוס מתבצע בסביבה הררית בעונת האביב בלבד.

airalo ad

טיפוס להר Prestkampen

זוהי הפסגה הגבוהה באזור והיא מתנשאת לגובה של 1244 מטר מעל פני הים. יש מספר מסלולי הליכה לפסגת ההר שאורכם נע מ-12 עד 16 ק"מ. כל המסלולים נחשבים לתובעניים. הם בני 4-6 שעות הליכה ויש לבצעם בקיץ בלבד.

דיג פורלים בפארק הלאומי Lansua

דיג פורלים מוצלח במיוחד בפארק הלאומי Lansua
דיג פורלים מוצלח במיוחד בפארק הלאומי Lansua

משקלם של דגי הפורל במקום נע מ-0.2-2.5 ק"ג וניתן להצטרף לקורסי דיג במקום: קורס מבוא למתחילים שנמשך יום אחד וקורס למתקדמים שנמשך יומיים כולל דיג בלילה. דייגים מנוסים יכולים להינות מספארי דיג באמצעים שונים שנמשך 1-3 ימים בלווית מדריך. ניתן לשכור במקום את הציוד הנדרש.

טיולים רגליים באיזור צ'ייקאמפן

טיול מעגלי מסביב שיקמפן

אורך מסלול מעגלי זה הוא 8 ק"מ והוא מתבצע בפני שטח הרריים נמוכים יחסית. המסלול מתאים לרוב האנשים ומאפשר לראות את האופי האקולוגי המגוון של המקום. להשלמת המסלול נדרשות 4 שעות ויש לבצעו בעונת הסתיו בלבד.

הליכה במסלול פר גינט

אורך המסלול הוא 90 ק"מ וניתן לבחור בין שלושה מסלוליים יומיים בדרגת קושי בינונית: מסלול מ- Skei – Fagerhøi, מסלול מ-Kvitfjell – Fagerhøy ומסלול מאיזור Fagerhøy ועד Gålå.

טיול למפלי Helgafossen

אורך המסלול הוא 4 ק"מ והוא מתאים למשפחות הודות לרמת הקושי הקלה שלו. להשלמת המסלול נדרשות כשעתיים הליכה בסביבה מיוערת והוא מומלץ בסתיו.

מסלולים נבחרים לרכיבה על אופניים

רכיבה מ-Skeikampen אל Austlid

מסלול זה נחשב לקל והוא מתאים לכל המשפחה. אורך המסלול הוא 5 ק"מ ומומלץ לשלב בו שחייה באגם Veslevatn.

רכיבה על אופני הרים

רכיבה מסביב לשיקמפן

מסלול זה נחשב למאתגר ורמת הקושי שלו מוגדרת כבינונית עד קשה מבחינה טכנית ופיזית. אורך המסלול 12 ק"מ והוא מתבצע בשטח הררי ונחשב לאחד ממסלולי הסינגל הטובים בנורבגיה.

רכיבה משיקמפן ל- Fagerhøi

אורך המסלול 13.5 ק"מ והוא מתאים למשפחות למרות שרמת הקושי שלו בינונית.

רכיבה משיקמפן ל- GAMMELDALEN

אורך המסלול הוא 5 ק"מ והוא מתאים לכל המשפחה הודות לרמת קושי קלה.

רכיבה מעגלית מסביב לחוות ההרריות

אורך המסלול הוא 3.9 ק"מ והוא ידידותי לילדים עקב רמת הקושי הקלה שלו.

רכיבה מסביב Olstad

אורך המסלול 30.4 ק"מ והוא נחשב למאתגר כי חציו כולל רכיבה במעלה ההר.

מסלול Vegen rundt

אורך המסלול הוא 11.3 ק"מ ודרגת הקושי שלו נחשבת לקלה. רכיבה לאורך מסלול זה נמשכת כשעתיים ומומלץ לשלב בה דיג או שחייה באגמים ובנהרות.

גולף בצ'ייקאמפן

מגרש הגולף המקומי כולל 18 גומות והוא המגרש הגבוה ביותר באזור הנורדי (900 מטר מעל פני הים). אורך מסלול הגולף הוא כ-4.5 ק"מ ונערכות בו תחרויות כל סוף שבוע בקיץ (החל מסוף מאי). במקום מתקיימים קורסים בגולף למתחילים ויש במקום חנות להשכרת ומכירת ציוד וביגוד גולף.

ספא

המקום נמצא במלון Thon Hotel Skeikampen ויש בו טיפולי פנים וגוף כולל ג'קוזי באויר הפתוח, סאונה, חדר אדים מסורתי ועוד.

מלונות נבחרים באיזור

אטרקציות חורפיות בשיקאפמן

מרכז הסקי האלפיני

מרכז סקי זה כולל 11 מעליות ו-21 מדרונות באורך כולל של 21 ק"מ. הבדלי הגובה במדרונות אלו מגיעים ל-350 מטר והמקום פתוח לסקי בערב פעמיים בשבוע. במקום גם פארק משחקים ואזור לילדים שכולל מעליות ומדרונות משלו. במקום גם 600 ק"מ של מסלולים לסקי בסגנון קרוס-קאנטרי, חנות להשכרת ציוד ובית ספר לסקי שמעביר קורסים קבוצתיים ופרטיים בסוגי סקי שונים. בית הספר מארגן גם פעילויות סקי בהתאמה אישית כגון דיג בקרח, נסיעה במזחלות כלבים ועוד.

סקי בריזורט Skeikampen

סקי בסגנון קרוס-קאנטרי

במקום מגוון של שבילים לסקי בסגנון קרוס-קאנטרי ברמות שונות שמותאמים לתנאי אקלים שונים. חלק משבילים אלו מחוברים לרשת השבילים "העולם של פר גינט", כך שבסך הכל יש באזור יותר מ-1000 ק"מ של שבילי סקי מתוחזקים. מסלול מומלץ הוא מסלול מעגלי מסביב לשיקפמן באורך 13 ק"מ. רמת הקושי של מסלול זה היא בינונית ונדרשות שעתיים כדי לסיימו, אך לא נדרש ידע או נסיון בתנאי מזג אויר קשים ולכן הוא מתאים גם לילדים.

סיור הליכה מודרך בשלג

סיור מודרך בנעלי שלג נעשה בלווית מדריכים מיומנים ויש אפשרות להתאים את המסלול למשתתפים. סיורים אלו אינם מוגבלים בגיל ואינם מצריכים כושר גופני יוצא דופן. סיורים אלו נמשכים שעתיים, מוגבלים למינימום 4 אנשים וניתן לבצעם בחושך.

אוכל ושתייה בשיקמפן

THE CULTURAL COTTAGE AT RO

המקום נמצא בחווה הררית שכוללת בעלי חיים (סוסים ותרנגולות), גן תבלינים וגינות פרחים שנשתלו בטרסות. המסעדה נמצאת במקום ששימש כאסם וכל האוכל מוכן במקום ומשקף את הבישול המסורתי. המקום מכין את האוכל בשיטת המטבח הפתוח ומתאים לאירוח של עד 80 איש. ניתן לקיים במקום אירועים שונים ולהינות משירותי הקייטרינג שמבוססים על חומרי גלם הרריים ואזוריים. הזמנת הקייטרינג חייבת להיעשות לפחות 3 ימים לפני הארוע עבור מינימום 8 אנשים.

בית הקפה קאמפן

בית הקפה מגיש אוכל לכל המשפחה שמושפע מהתרבות המקומית והוא נמצא בבקתת אירוח מסורתית. המקום פתוח בחורף בלבד (דצמבר-אפריל) ומגיש ארוחות בוקר, צהריים וערב בסגנון מזנון ובאוירה מסורתית. המזון מותאם לעקרונות של תזונה נכונה ומתאים למגוון של דרישות תזונתיות. במהלך השנה המקום פתוח לאירועים. מחירי הארוחות במקום קבועים ויש תעריף לילדים (גילאי 7-12) ולמבוגרים. ילדים עד גיל 6 פטורים מתשלום במידה והם מלווים ע"י מבוגר שסועד במקום.  המקום פתוח 24 שעות ביממה אך זמני הארוחות קבועים: ארוחת בוקר מ-08:00-10:00, ארוחת צהריים מ-12:00-15:00 וארוחת ערב מ-17:00-21:00. ניתן להצטייד במקום בארוחת צהריים ארוזה אך יש לאסוף אותה בשעות ארוחת הבוקר בלבד.

הגעה אל שיקמפן

ברכבת

  • רשות הרכבות הנורבגית מפעילה מספר קוי רכבת מדי יום לתחנת הרכבת הקרובה בלילהאמר. מלילהאמר נוסעים לצ'ייקקאפמן באמצעות אוטובוס מקומי וזמן הנסיעה הוא כ-40 דקות.

ברכב

  • יש מספר קוי אוטובוס שפועלים כל יום מאוסלו ללילהאמר וזמן הנסיעה הוא כ-3 שעות. מלילהאמר ניתן להמשיך לשיקפמן באמצעות אוטובוס מקומי.
  • אם אתם נעים ברכב שכור סעו מאוסלו לאורך כביש E6 ללילהאמר ומשם צפונה לכיוון Gausdal על כביש RV255. לאחר Segalstad Bru יש לפנות שמאלה ב-Svingvoll לכיוון Skei) Skeisvegen) ולהמשיך עוד כ-10 ק"מ.
  • למגיעים מטרונדהיים יש לנסוע לנסוע לאורך כביש E6 ולפנות ביציאה ל-Gausdal על כביש RV255. לאחר Segalstad Bru יש לפנות שמאלה ב-Svingvoll לכיוון Skei) Skeisvegen) ולהמשיך עוד כ-10 ק"מ.

בטיסה

  • שיקפמן נמצאת כ-3 שעות נסיעה משדה התעופה של אוסלו. משדה תעופה זה המשיכו ברכבת או באוטובוס ללילהאמר ומשם באוטובוס מקומי לשיקפמן.