רחוב קארל יוהנס גייט באוסלו

רחוב Karl Johans Gate הוא הרחוב הראשי של העיר אוסלו והוא מהווה מוקד עניין עירוני מרכזי. הן בתחום הקניות, הן בכל הקשור האתרים החשובים והן מבחינת חיי הלילה התוססים שלאורכו כולל מסעדות ומועדוני גאז' ובלוז. הרחוב כולל גם גלריות לאמנות, דוכני רחוב ונערכות בו כל הזמן הופעות של אמני רחוב ותערוכות מזדמנות.


רחוב קארל יוהנס גייט באוסלו
רחוב קארל יוהנס גייט באוסלו

רחוב קארל יוהנס גייט אמנם ישר להחריד אבל ממש לא משעמם והוא מתהדר באוירה אלגנטית ובינלאומית מסקרנת 24/7. בשפה הנורבגית משמעות השם גייט היא פשוט רחוב ולא שער כמו באנגלית.

מלונות מומלצים לאורכו של הרחוב

הרחוב משתרע על כקילומטר וחצי שחלקו מדרחוב והוא נקרא ע"ש המלך השוודי קארל יוהנס. מלך זה שלט בזמנו גם על נורבגיה ולכן זכה לכבוד המלכים הזה. רחוב קארל יוהנס גייט משתרע מארמון המלוכה ועד תחנת הרכבת המרכזית ובו נמצאים כל המוסדות הנורבגיים החשובים, למשל המוזיאון הלאומי, הפרלמנט, המוזיאון האתנולוגי והתאטרון הלאומי.


תכנון טיולים באנר

מה עוד יש לעשות כאן?

ואגב, אם תרצו לדעת איך נראה אותו קארל גוסטב אתם לא צריכים ללכת רחוק: בפארק שבארמון המלוכה מצוי פסל בדמותו. גם אם אתם מחפשים מותגי יוקרה בתחום האופנה אתם בידיים טובות: ברחוב Akersgata שחוצה את רחוב קארל יוהנס גייט תמצאו חנויות יוקרה של כל המותגים הבינלאומיים המובילים.

airalo ad

רחוב קארל יוהנס גייט הוא למעשה המצאה נורבגית חדשה שמשלבת ברחוב אחד כמה רחובות. החלק המערבי והרחב יותר של הרחוב נבנה בשנת 1840 במטרה לחבר את ארמון המלוכה לעיר. הרחוב הושלם רק ב-1866 עם סיום בנייתו של  בניין הפרלמנט הנורבגי ואז שונה שמו מ-Slotsvejen לקארל יוהנס.

אמנם רוב בנייני הרחוב נבנו בשנות ה-20 וה-50 של המאה ה-19, אבל הרחוב מתקדם עם הזמן. בשנים 2003-5 הרחוב שופץ ונוצרו בו מרחבים ציבוריים חדשים לנוסעים ולהולכי הרגל, למשל נשתלו עצים, הורחבו המדרכות, האספלט הוחלף באבנים משתלבות ועוד.

ואגב, עקב המרכזיות של הרחוב הוא המוקד לחגיגות הנורבגיות השונות: ביום העצמאות הנורבגי פה נערכת התערוכה המרכזית לפי כל כללי הטקס כולל תלבושות מסורתיות, בחג המולד מוצב עץ אשוח ענק ברחוב ועוד.

מלונות מומלצים לאורכו של הרחוב