רשימת ציוד לטיול בנורבגיה

בפוסט זה נפרט את הציוד הרלוונטי לסוגים שונים של טיולים בנורבגיה, אך יש דברים שמשותפים לכולם.


אל תשכחו דרכון, כרטיסי טיסה, קרונות נורבגיות וביטוח נסיעות לנורבגיה. אנחנו ממליצים לצלם את הדרכון ולשאת את הצילום בתיק היד, לשלוח אותו לעצמכם במייל ולהשאיר עותק בבית ו/או במסך הטלפון. כדאי גם חוץ מכסף מזומן לקחת גם כרטיס אשראי בין לאומי.

הכנת רשימת ציוד לטיול לנורבגיה
הכנת רשימת ציוד לטיול לנורבגיה

כמו כן, אנחנו ממליצים להדפיס את כל התכתובת שניהלתם עם שירותי התיירות השונים (מלונות וצימרים, השכרת רכב ועוד) כדי להוכיח את הזמנתכם אם משהו לא יהיה ברור לפקיד כלשהוא. כמו כן, אנחנו ממליצים להצטייד בכל מסמך רלוונטי שיכול להקל על טיולכם בנורבגיה, למשל קופוני הנחה שרכשתם מראש או תעודת סטודנט בינלאומית שמקנה הנחות באתרים שונים (למשל מוזיאונים). כמו כן, כדאי לצלם ואף לתרגם לאנגלית כל אישור על מצבכם הרפואי ולא לשכוח את התרופות הקבועות שלכם (אם אתם צורכים כאלה) ומרשמים.


תכנון טיולים באנר

ציוד מומלץ לטיול עם ילדים בנורבגיה

כדאי להביא אתכם מזון יבש (פסטה, קוסקוס, שוקולית, תרכיז מיץ אהוב, מרקים, אורז, שקדי מרק, קורנפלקס, חטיפים אהובים וכו') במיוחד אם אתם נוסעים עם הילדים בטיול עצמאי. ככה כולם ירגישו בבית ויקל עליהם להסתגל לאוכל הנורבגי שלפחות בהתחלה קצת קשה לעיכול (תרתי משמע). לכן, בנוסף כדאי להצטייד גם בקל-בטן, באקמולי ובכדורים נגד בחילות כדי להקדים תרופה לכל בעיה.

airalo ad

לנוסעים עם ילדים כדאי להצטייד בחוברות צביעה וצבעים, טושים ומדבקות שמעסיקות את הילדים לאורך שעות הנסיעה הארוכות. אם בכוונתכם לשכור רכב אנחנו ממליצים לחשוב גם על הקטנים: במידת הצורך, לקחת רכב שמאובזר במסכים או להצטייד בנגן מוזיקה עם שירים אהובים ואוזניות, DVD נייד עם סרטים אהובים או פשוט אייפד :). וכמובן – כל מה שיעזור לילדיכם להרגיש בבית, למשל: צעצוע אהוב, שמיכה, מושב וצעצועים לאמבטיה, טיולון או מנשא (תלוי בגיל העולל), קעריות וכוסות אהובים.

אם ילדיכם ממש קטנים אל תשכחו חיתולים חד-פעמיים, משחת החתלה, סינרים חד פעמיים ושקיות אשפה לחיתולים אלו. לידיעתכם, בנורבגיה שומרים על הטבע בכל הרצינות ומי שנתפס זורק פסולת במקומות ציבוריים מסתכן ובגדול. כדאי גם להביא בקבוקים מוכנים עם תחליף חלב, מוצצים/נשכנים וחלב שאוב אם התינוק/ת יונק/ת. אם בכוונתכם לשחות בבריכות, באגמים או בים אנא הצטיידו גם במצופים ובחיתולים שמתאימים לבריכה. זוכרים מה שאמרנו על שמירת הטבע בנורבגיה?

ציוד מומלץ למטייל העצמאי בנורבגיה

בחורה מצלמת נוף
בחורה מצלמת נוף

לנוסעים בטיול קמפינג עצמאי בנורבגיה מומלץ להצטייד באוהל חסין גשם. אמנם ניתן לשכור קרוואן (עדיף ממדינה שכנה כדי לחסוך בעלויות) וללון שם אבל אין כמו להתעורר מול הפיורדים וההרים המושלגים תוך כדי שתיית טורקי שחור (תזכורת:) ). אמנם בנורבגיה יש אתרי קמפינג מוסדרים, אבל לפי חוק מותר כמעט בכל מקום לישון תחת כיפת השמיים. וכמובן, אל תשכחו רישיון נהיגה בינלאומי או ישראלי שמתיר נהיגה בנורבגיה למשך 3 חודשים מיום הכניסה למדינה. שימו לב – אם אתם מחויבים לנהוג עם משקפיים או עדשות אל תשכחו אותם כולל הנוזל לעדשות.

וטיפ מאיתנו: הביאו אתכם ביגוד חם ורך. אמנם בכל מקום תקבלו מגבות ושמיכות אבל תמיד כדאי להביא עוד מסיבה אחת: אנחנו הישראלים לא רגילים לקור הנורבגי. גם אם הטיול הוא בקיץ, ה"חם" של הנורבגים הוא "קררררר" שלנו.

שיטה מעולה לצמצם מקום במזוודה

מכניסים את הציוד (מעילים, כפפות, כובעים, צעיפים, שמיכות, גטקעסים למיניהם וכו') לשקית גדולה ומחברים את קצה השקית לפיה של שואב האבק (רגיל עם צינור שאיבה, לא שואב רובוטי) ושואבים. פעולת היניקה תותיר אתכם עם שקית דחוסה ועם הרבה מקום פנוי במזוודה…

רשימת ציוד למטיילים ההידרופילים

אם אתם מתכננים ליהנות גם משיט מדי פעם (ויש מקומות שתהיו חייבים לעשות זאת…) אנא הביאו אתכם שכמיות חסינות גשם. המים הקפואים בשילוב הרוח הצפונית יכולים להרטיב אתכם עד לשד עצמותיכם. מניסיון אישי – ללכת עם בגדים רטובים וקפואים זה ממש, אבל ממש לא נעים ואתם לא רוצים להרוס את הטיול בגלל הצטננות או התקררות. באופן גורף, אנחנו ממליצים תמיד לקחת בתיק הגב בגדים להחלפה – אם לא יועיל בטח לא יזיק.

ציוד למטיילים באיזור הכפרי של נורבגיה

כפר טיפוסי בנורבגיה
כפר טיפוסי בנורבגיה

שימו לב – במקומות לינה כפריים בנורבגיה לרוב מיטה זוגית היא לרוב שתי מיטות יחיד שחוברו יחדיו. לכן, אם אתם ישנים רק על המצעים שלכם מומלץ להביא מהבית מצעים מתאימים (זוכרים לכווץ עם השואב, נכון?). כמו כן, במקומות אלו לרוב תיאלצו לשלם עבור ניקיון ואתם יכולים לחסוך את ההוצאה בקלות, כי בסופו של דבר זה יכול להגיע לסכום די גבוה. אתם מוזמנים לעשות בעצמכם את החשבון: 300-900 קרונות נורבגיות עבור נקיון כל יום כפול מספר ימי הטיול שלכם… גם בתחום הזה גילינו פטנט חסכוני במיוחד. הצטיידו מהארץ במגבונים לניקוי כללי ולניקוי רצפות.

וכמובן – אל תשכחו נייר טואלט/טישו, פותחן קופסאות, לדרמן, שקיות לכריכים ואפילו סבון כלים. להזכירכם שוב, בנורבגיה לוקחים ברצינות את תחום שמירת הטבע ואתם לא רוצים להינות ולא להסתכן, נכון? . וכמובן, תביאו אתכם מצלמה (אנחנו מאוד ממליצים על מצלמת גופרו, בטח כבר שמעתם עליה…), מטען וכבל USB כי הטבע הנורבגי מחייב צילומים איכותיים. ואם אתם רוצים לתעד את הטיול שלכם – אל תשכחו להצטייד באמצעי כתיבה של פעם, כלומר עטים ודפי כתיבה.

טיול בנורבגיה – ציוד לחובבי הפיקניקים

אם אתם מתכננים לערוך פיקניק בטבע הנורבגי ואנחנו ממליצים לעשות זאת לפחות פעם אחת, מומלץ להצטייד בשמיכת פיקניק וכלים חד פעמיים מהבית כולל צלחות וסכו"ם. אם יש לכם סטים מפלסטיק שניתן לשטוף ולהשתמש בהם באופן רב פעמי – אפילו יותר טוב כי כך גם תחסכו כסף, גם תיהנו מפיקניק מעולה בנוף מרהיב וגם תגנו על הסביבה.

אנחנו ממליצים גם להצטייד מהבית בתיק רחצה גדוש בגומיות לשיער, מברשת או מסרק, אבקת כביסה, אטבים, סבון נוזלי, צמר גפן, שמפו ומרכך, שפתון לחות, מראה, בושם, קרם ידיים, אפטר שייב, דאודורנטים, אביזרי גילוח, מברשות ומשחת שיניים, פינצטה, טמפונים או פדים ועוד. גם בתחום התיקונים הקטנים אל תקחו סיכון וכדאי שתביאו אתכם תיק לכלי תפירה עם מחט, חוט, סיכות בטחון וכמה כפתורים.



Booking.com

ציוד למטיילים הספורטיבים ולטרקרים

בנורבגיה יש המוןןןןןןןן אפשרויות לפעילויות ספורטיביות כל השנה: טיולי אופניים, טרקים, רפטינג, טיפוס הרים בקיץ וכמובן סקי בחורף. ולא, דרגות הקושי הן לא מה שאנחנו רגילים להן מהארץ. לכן מומלץ להצטייד מראש במשחות לשחרור שרירים תפוסים (בן גיי ודומיו) לפחות בהתחלה. אחר כך כבר תתרגלו לכאב ואפילו תתמכרו לשילוב של הכאב והנוף :)… וכמובן – דאגו עוד מהבית לנעלי הליכה נוחות (אנחנו ממליצים על סאקוני) שיוכלו להכיל את כל המרחקים שתגמעו בטיול. אמנם בימים הראשונים תזדקקו כנראה לפלסטרים (והרבה) אז תוסיפו גם אותם לתיק הרחצה מהסעיף הקודם.

בנוסף, כדי ליהנות מהפעילויות הרבות שיש בנורבגיה כדאי להצטייד בתיק גב איכותי, מקלות הליכה, פנס ראש וכמובן – הבטיחו שתהיו בקשר גם במעמקי הטבע הנורבגי עם טלפון נייד כולל מטען וכרטיס סים מקומי. הנה אתר מצוין שבו תוכלו ליצור רשימות צ'ק ליסט לטיולים באיזורים ובמתווים שונים בנורבגיה: ut.no והנה הכתבה שלנו על 4 הטיפים הכי חשובים לדעת על נורבגיה למטייל.