איך לבלות במזרח נורבגיה עם כל המשפחה בשבוע אחד בלבד?

טיול עם ילדים בנורבגיה

טיול עם כל המשפחה בנורבגיה – גם הילדים נהנים!


הקיץ בפתח, אתם מתכננים טיול בנורבגיה עם הילדים ויש לכם רק שבוע אחד? אל תסתפקו כמו כולם רק באוסלו – שימו פעמיכם גם אל מזרח נורבגיה. כמה ימים של טיול במרחבי חבל הארץ הזו ואתם חוזרים עם חוויות שתוכלו לספר גם לילדים של הילדים בבוא העת.

ראשית, המסלול המוצע כאן מתאים מאוד למי שמתנייד עם רכב שכור (כאן תוכלו לבחור אחד משפחתי גדול), אבל אתם כמובן מוזמנים לשנות אותו כאוות נפשכם ובהתאם לצרכים שלכם. בקיצור – אל תרגישו מחויבים להמלצות שלנו אלא לכו אחרי הלב שלכם או יותר מדויק – מה שהילדים שלכם ייבחרו בשבילכם. צירפנו גם הרבה סרטונים כדי שהילדים יוכלו לעזור לכם לבחור :).


תכנון טיולים באנר

יום 1 – לילהאמר

בבוקרו של היום הראשון לטיולכם מחוץ לאוסלו אנחנו ממליצים לנסוע ללילהאמר, עיירת הסקי שאירחה את אולימפיאדת החורף ב-1994. הנסיעה לאורך כביש E6 אמנם תימשך כשעתיים (170 ק"מ), אבל בדרך תוכלו ליהנות מנופי אגם מויסה (Mjøsa). הזמן שלכם יעבור בנעימים ויש אפילו סכנה שלא תרצו בכלל להגיע ללילהאמר. אם החלטתם לעצור לחופי האגם – כאן תוכלו לאתר מלונות מתאימים לילדים.

airalo ad

במהלך ביקורכם במקום אנחנו ממליצים להקדיש כשעתיים לביקור במוזיאון הפתוח Maihaugen ולא לוותר על האטרקציה המקומית – שייט באגם באמצעות ספינת הקיטור Skibladner, הספינה העתיקה מסוגה בעולם שעדיין נמצאת במצב פעיל. ילדים מתים על זה והאמת היא שגם מבוגרים… וככה זה נראה במציאות:

יום 2 – הפארק הלאומי יוטונהיימן

אנחנו ממליצים לעזוב את לילהאמר בבוקר ולנסוע כשעתיים (כ-180 ק"מ לאורך הכבישים E6 ו-Rte.15) ללום (Lom), העיר המרכזית בפארק הלאומי יוטונהיימן. כאן תוכלו לבחור כאוות נפשכם ולפי רצון ילדיכם משפע האפשרויות שעומדות לפניכם: סקי, רכיבה על אופניים, טיפוס הרים, רפטינג, שיט בקאנו ואפילו רכיבה על סוסים. בלינק הזה תוכלו למצוא המון מלונות בסביבות הפארק, ממלונות של בקתות עץ כפריות, דרך מקומות לינה לשפת האגמים ועד איזורי קמפינג לכל המשפחה לעונה החמה.

יום 3 – הפארק הלאומי רונדאן (Rondane)

ביום זה נעזוב את לום לכיוון הכפר לשה (Lesja) במרחק של כשעתיים (160 ק"מ). כדאי לבקר במרכז האנרגיה Sagelva שמספר את סיפורם של המים במקום, אבל אנחנו ממליצים לא לפספס את הקירבה לפארק הלאומי רונדאן שבו תוכלו לעשות רפטינג, ליהנות מטיולי הליכה או טיולי אופניים, לרכב על סוסים ולשוט בקיאק. הבחירה כולה שלכם. מלונות בפארק הלאומי רונדאן תמצאו כאן.

יום 4 – המכרות העתיקים בררוס

אנחנו ממליצים לעזוב ביום זה את לשה ולנסוע לררוס (Røros) שנמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה (כ-200 ק"מ). זוהי עיר הכרייה הכי מפורסמת בנורבגיה – היא הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. במקום תוכלו להתרשם מאוסף של בתים עתיקים מהמאה ה-17, לשוטט ברחובותיה הצרים והאותנטיים ובעיקר ליהנות מהאווירה שלא השתנתה כבר מאות שנים. איפה ישנים? פה.

יום 5 – האמאר

ביום זה אנחנו ממליצים לצאת בנסיעה ארוכה לכיוון האמאר שתיקח לכם כ-3 שעות (275 ק"מ). גם כאן הנסיעה תעבור בנעימים הודות לנופים המרהיבים שתצפו בהם בדרככם. בהאמאר אנחנו ממליצים לבקר במוזיאון הרכבות הנורבגי שמתאים לילדים בכל הגילים, גם לכאלו שעברו מזמן את גיל הפנסיה.

בעיר עצמה יש מגוון גדול של מקומות לינה. אנחנו הפעם נמליץ לכם על מלון 4 כוכבים חביב בשם Clarion Collection Hotel Astoria. מעבר לזה שהוא נמצא ממש במרכז העיר, 7 דקות מהחוף, אורחים ששהו בו מרוצים ממנו יותר בהשוואה למקומות אירוח אחרים באזור.

 

יום 6 – פרדריקסטאד

ביום זה אנחנו ממליצים לנסוע מהאמאר לכיוון פרדריקסטאד לאורך כביש E6 על פני 200 ק"מ שידרשו מכם כשעתיים נסיעה). גולת הכותרת במקום היא ביקור בן 3 שעות ב-Gamlebyen, העיר המבוצרת העתיקה ביותר בנורבגיה ואחת הדוגמאות לשימור מוצלח. אנחנו ממליצים לכם להתמקם באחד המלונות ובערב לצאת לקניות של מוצרי האומנות שנחשבים למקוריים מסוגם בנורבגיה.

יום 7 – ווסטפולד Vestfold

ביום זה תעברו מהגדה המזרחית של פיורד אוסלו לגדתו המערבית. אמנם תיאלצו לנסוע למוס, לעלות על מעבורת להורטן ולהמשיך ל-Vestfold, אבל הנסיעות הפעם קצרות והן לא נמשכות יותר מ-20 דקות. הנסיעה כולה אגב, תימשך רק כשעתיים. אנחנו בטוחים גם שהילדים גם ייהנו מעליית הרכב למעבורת העצומה.

אנחנו ממליצים לסיים את השבוע שלכם במזרח נורבגיה בדרך ייחודית – ביקור בפארק החבלים HIGH AND LOW שנחשב לגדול מסוגו בסקנדינביה. הפארק מתאים לילדים בני 3 ומעלה וכולל 245 מכשולים, 39 אומגות ו-15 מסלולים בעלי אורכים ודרגות קושי שונות. אגב, האטרקציה הזו מאתגרת אמנם אבל מתאימה גם לילדים מבוגרים יותר. בואו נאמר, עד גיל 80 בלי בעיות גב 🙂

שכנענו? טוסו לתפוס טיסה 🙂