מזג אויר לפיורדים הנורבגים

רוב המטיילים בפיורדים הנורבגים מגיעים בחודשי הקיץ, אבל גם למבקרים במקום בשאר ימות השנה צפויה הנאה רבה. למעשה, יש 3 גורמים שמשפיעים על מה שצפוי לכם מבחינת מזג אויר לפיורדים הנורבגים.


‏‏צוק הדוכן - מעל אחד הפיורדים המוכרים יותר של נורבגיה
‏‏צוק הדוכן – מעל אחד הפיורדים המוכרים יותר של נורבגיה
  • זרם הגולף – הודות לזרם הגולף הטמפרטורה לאורך החוף הנורבגי נחשבת יחסית חמימה – 5-10 מעלות צלסיוס יותר מאשר במקומות אחרים. המשמעות היא שגם באביב ובסתיו צפוי להיות נעים יחסית מבחינת מזג אויר לפיורדים הנורבגים.
  • הבדלי הגובה – הפיורדים הנורבגים נמצאים למרגלות צוקים גבוהים, כך שיש הבדלי טמפרטורות משמעותיים בין מי שנמצא במרומי הצוקים ובין השטים במימי הפיורד.
  • מיקום – הפיורדים בנורבגיה משתרעים לאורך אלפי קילומטרים מצפון נורבגיה לדרומה, כך שבדרך הטבע צפוי הבדל מבחינת מזג אויר לפיורדים הנורבגים.

וכמה עובדות שחשוב שתדעו:

  • לאורך הפיורדים בנורבגיה, הן הזריחות והן השקיעות נמשכות יותר זמן מאשר במדינות מקבילות באותו קו רוחב.
  • מזג האויר בנורבגיה בכלל ובאזור הפיורדים בפרט יכול להשתנות במהירות רבה. בנוסף, בהרים הגבוהים הטמפרטורות פשוט צונחות עם שקיעת השמש ואפילו מגיעות לנקודת הקיפאון גם בקיץ. אנחנו ממליצים לקחת פרמטרים אלו בחשבון כאשר אתם מתלבשים לטיולים באזור.

**מזכרות מיוחדות מנורבגיה אפשר למצוא פה

אמנית הזבובית - פטרייה רעילה
אמנית הזבובית – פטרייה רעילה

מזג האויר באביב והקיץ

חודש מאי נחשב לחודש האביב בנורבגיה עם צבעים שהם לא פחות ממרהיבים. בתקופה זו פורחים עצי הפרי בבוסתנים והניגוד ביניהם לבין הקרחונים בהרים פשוט משגע. ועוד לא דיברנו על השתקפות מימי המפלים במימי הפיורדים…

הקיץ הנורבגי מגיע לשיאו מסוף יוני ועד תחילת אוגוסט. בתקופה זו מזג האויר במדינה נחשב ליציב במיוחד, אבל לפעמים הטמפרטורות מטפסות לגבהים שלא יאמנו – משהו כמו 25 מעלות צלסיוס….


תכנון טיולים באנר

ואל תשכחו שאזור הפיורדים בנורבגיה נחשב לאחד מהאזורים הרטובים בעולם מלבד האזורים הטרופים. המשמעות היא שזהו אחד האזורים הפוריים במדינה. לכן שאתם מגיעים לפה באביב או בקיץ, אל תוותרו על לגימת מיץ מקומי מפירות האיזור ואנחנו ממליצים בעיקר על זה שמייצרים בפיורד הרדנגר.

airalo ad

מזג האויר בסתיו

הסתיו הנורבגי מתחיל לרוב בספטמבר ומאופיין בנופים בצבעים זהובים. אשכולות אדומים של פירות יער תלויים על עצים בשלכת ומושכים אליהם ציפורים. זוהי תקופה מצוינת לצפרים שביניכם.

לאורך הפיורדים הסתיו נחשב לעונת הקציר, כך שאל תתפלאו אם תראו ילדים מחוות חקלאיות שעומדים לצידי הדרכים ומוכרים תפוחים, אגסים ושזיפים. ואם יש לכם זמן אנחנו ממליצים לא לפספס ירידים חקלאיים מסורתיים.

הסתיו הנורבגי הוא גם עונת הציד של תרנגולים, צבאים, ארנבות בר ואיילים. המשמעות היא שבמסעדות שלאורך הפיורדים הנורבגים לא רק מרגישים את חילופי העונות, אלא בעיקר טועמים אותם.

מזג האויר בחורף

החורף הנורבגי מתחיל בחודש נובמבר והפיורדים בנורבגיה הופכים לגן עדן לחובבי סקי. למעשה, הבחירה בין אתרי הסקי קשה כי לאורך הפיורדים בנורבגיה יש מגוון של אתרים, החל מאתרי סקי בתוליים בטבע פראי וכלה באתרי נופש יוקרתיים שמאפשרים לצאת אל המסלול מפתח החדר

שאלות ותשובות

מה מזג האוויר בפיורדים הנורבגים באביב ובקיץ?

רוב המטיילים בפיורדים הנורבגים מגיעים אליהם בחודשי הקיץ והאביב ולא בכדי. בתקופה זו פורחים עצי הפרי בבוסתנים והניגוד ביניהם לבין הקרחונים בהרים פשוט משגע. מימי המפלים משתקפים במימי הפיורדים ולא פחות חשוב – מזג האויר נחשב ליציב במיוחד.

מה מזג האוויר בפיורדים הנורבגים בסתיו?

מזג האוויר בפיורדים הנורבגים בסתיו מסמל את עונת הקציר. אשכולות אדומים של פירות יער תלויים על עצים בשלכת ומושכים אליהם ציפורים, מבשילים הפירות הנשירים ונערכים ירידים חקלאיים מסורתיים. בנוסף, הסתיו הנורבגי הוא גם עונת הציד של תרנגולים, צבאים, ארנבות בר ואיילים. המשמעות היא שבמסעדות שלאורך הפיורדים הנורבגים לא רק מרגישים את חילופי העונות, אלא בעיקר טועמים אותם.

מה מזג האוויר בפיורדים הנורבגים בחורף?

בחורף הפיורדים בנורבגיה הופכים לגן עדן לחובבי סקי. למעשה, הבחירה בין אתרי הסקי קשה כי לאורך הפיורדים בנורבגיה יש מגוון של אתרים, החל מאתרי סקי בתוליים בטבע פראי וכלה באתרי נופש יוקרתיים שמאפשרים לצאת אל מסלול הסקי מפתח החדר.