הורטיגרוטן – ספינת המסע החופית הנורווגית

הורטיגרוטן (Hurtigruten) היא חברה המחזיקה צי של 14 ספינות המשמשות ככלי תחבורה עיקרי בין ערי החוף השונות של נורבגיה ומדינות נוספות. חלק מהספינות יכולות להכיל עד 1000 נוסעים והן פועלות החל מ-1893. רוב הספינות נבנו בשנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 אך הספינה שנבנתה ב-1964 עדיין פעילה.


Hurtigruten הורטיגרוטן - ספינת המסע החופית הנורווגית
Hurtigruten הורטיגרוטן – ספינת המסע החופית הנורווגית

שיט לחופי נורבגיה נחשב לאחד מהיפים בעולם ומאפשר הכרות אינטימית עם ההיסטוריה והתרבות הנורבגית. ספינותיה של הורטיגרוטן עוגנות ב-30 נמלים שונים בנורבגיה ורובם אינם כלולים במסלולים של חברות שיט אחרות. להורטיגרוטן יש כיום ארבעה מסלולים שונים ברחבי נורבגיה שמכסים כמעט את כל המדינה.

  1. המסלול הקלאסי – מסלול מעגלי שנמשך 12 ימים במסלול ברגן-קירקנס-ברגן. כמו כן, תוכלו להצטרף למסלול "לגלות את נורבגיה" שנמשך 11 יום והוא יוצא מברגן לטרונדהיים דרך קירקנס.
  2. מסלול אורות הצפון – במסלול זה קיימות מספר אפשרויות מגוונות שנעות בין מסלולים של 5 ימים ו-12 ימים. חלק ממסלולי השיט האלו כוללים טיסות צ'רטר לנורבגיה מלונדון וחבילת שתייה (יין או בירה) חינם. כמו כן קיים מסלול בשם "המסע האסטרונומי" שנמשך 12 יום וכולל לינה במלונות ובמערות קרח, ספארי במזחלות כלבים וצפייה בדובי קוטב.
  3. המסלול הצפוני – מסלול חד כיווני שנמשך שבוע מברגן לקירקנס.
  4. המסלול הדרומי – מסלול חד כיווני שנמשך 6 ימים מקירקנס לברגן.

קצת על הספינות של הורטיגרוטן

בספינות המסע החופיות יש לרוב 4 סוגים של חדרים: 3 סוגים של חדרים רגילים בגדלים שבין 5 מ"ר ל-20 מ"ר וסוויטות (בחלק מהספינות בלבד). הסוויטות משתרעות לגודל של 15-45 מ"ר והן כוללות נוף או מרפסת וכן ג'קוזי או אמבטיה. החדרים הרגילים כוללים מיטה זוגית או מיטת קומתיים ואין בכולם שרותים/מקלחת או נוף. עם זאת, חלק מהחדרים הרגילים מותאמים לנכים ובחלקם יש דלת מקשרת.


תכנון טיולים באנר

כמו כן, ברוב הספינות קיים אינטרנט קפה ואינטרנט אלחוטי בחללים הציבוריים וכן חנות (לקניית מזכרות, ספרים, גלויות, בגדים ועוד). בשתי ספינות אף קיים בית קפה.

airalo ad

חשוב לזכור שהעישון אסור בחללים הציבוריים של הספינות, בזמן עגינת הספינות בנמלים השונים ובתאים. עם זאת, עישון על הסיפון הפתוח מותר. ב-3 ספינות קיים חדר עישון אך הוא נסגר לשימוש כאשר הספינה עוגנת. השיט בספינות המסע החופיות נחשב לבטוח במיוחד בהשוואה לחלופות הקיימות.

לאתר החברה