כך נראה גן עדן – האי לינגר Lyngør

האי לינגר - Lyngør
האי לינגר – Lyngør

האי לינגר (Lyngør) הוא כפר שנמצא על אי בודד בדרום נורבגיה בלי שום כביש או מכונית בו. לכפר זה יש סיפור מרתק ואוירה ייחודית של ימים עברו.


בשנת 1991 נבחר לינגר לכפר האירופי ששוחזר בצורה הטובה ביותר ולא בכדי. הכפר שכולל בתי עץ ישנים ולבנים היה עד לתור הזהב של הספנות במאה ה-19. הוא ידוע כמוקד "קרב Lyngør" שבו הטביעה ספינת קרב בריטית פריגטה נורבגית-דנית. מאורע זה משוחזר במחזה כל שנה והספינה הטרופה היא יעד צלילה פופולרי.

האי משופע בסלעים והוא יעד אידיאלי לשחייה, שיט בסירות פדלים ואפילו סתם רביצה ושיזוף. ענף הדייג מפותח כאן ואם תרצו לקחת בדבר חלק הרי שמהמלון המקומי Bokhotellet Lyngørporten יוצאים המון טיולי דיג. האי כולל רק 80 תושבים קבועים, אך בקיץ אוכלוסיית האי משתנה הודות לתיירים, הדייגים והימאים שגודשים את האי.


תכנון טיולים באנר

אוכל ושתייה באי לינגר

מסעדה ובר Pers Brygge

במקום מגישים מאכלי ים שונים וניתן גם לשבת במרפסת החיצונית. בחודשי הקיץ מתקיימים במקום קונצרטים וניתן לרכוש מוצרי מזון במכולת הצמודה.

airalo ad

טברנת Seilmakerfruens kro

במקום מוגש אוכל תוצרת בית כמו מרק דגים ופיצה באוירה ימית. במקום יש אופציה לישיבה במרפסת שצופה לים.

מלונות מעולים בסביבת האי לינגור

הגעה ל-Lyngør

  • מכיוון שאין כבישים לאי Lyngør, הדרך היחידה להגיע אליו היא בדרך הים. אם אתם מגיעים עם יאכטה משלכם אתם יותר ממוזמנים לעגון אותה בנמל האורחים Seilmakerverksted.
  • אפשרות נוספת להגיע לאי היא באמצעות הפלגה קצרה (5 דקות) במעבורת מ-Gjeving. המעבורת פועלת בין ה-14.8 ל-24.8 בלבד ובימי חול היא מתואמת עם תנועת האוטובוס המקומיים. בסופי שבוע בדרך כלל נדרשת הזמנה מראש עד 18:00 או 12:00 ביום שקודם להפלגה. תדירות המעבורת משתנה לפי ימות השבוע ובהתאם לחופשות ביה"ס ולכן כדאי להתעדכן על כך מראש.
  • ניתן גם להשתמש בסירת מונית או בשאטלים שיוצאים מ-Sørlandets Maritime. סירות המונית פועלות בימים שני-שישי בשעות 06:30-22:00, בשבתות מ-08:00 ובימי ראשון מ-09:00. ניתן גם לתאם מראש בהפלגה מיוחדת שאינה בשעות הפעילות.