אז למה לי נורבגיה עכשיו?

כי נורבגיה היא ממש לא מה שחשבתם עד היום…


ברגן, נורבגיה
ברגן, נורבגיה

גיל

נורבגיה מתאימה לבני כל הגילים ולא רק לבני גיל הזהב כמו שכולם חושבים. בקבוצות הטיולים המאורגנים השונים לנורבגיה תמצאו מטיילים מגיל 10 עד 82 וכולם כולל כולם נהנים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שנורבגיה מתאימה לכולם וכל אחד מוצא בה את מבוקשו. למשל חובבי אקסטרים, אנשי תרבות ורוח, אוהבי אופרות למיניהם, חובבי צילום, אמנות, טיולים רגליים, סיפורי עם, היסטוריה ועוד.

גן עדן למהנדסים

אם אתם מהנדסים תמצאו שנורבגיה ממש לא משעממת כמו שמתארים אותה. כמות המנהרות שבאורך עשרות קילומטרים הכיכרות, הסכרים, הגשרים עלולה להוציא משפיות כל אדם בר דעת. למות משעמום? לא פה.


תכנון טיולים באנר

דוגמה להנדסה פורצת דרך היא מעלית האופניים בעיר טרונדהיים שהיא בעצם רמפה חשמלית. המעלית הומצאה והותקנה בשנת 1993 (רק על המהירות אנחנו אומרים שאפו) נמשכת לאורך של 130 מטר, כוללת שיפוע של 20% ומאפשרת לכם לנסוע במהירות של 7 קמ"ש. השימוש במעלית שנחשבת לראשונה מסוגה בעולם כמובן חינמי, רק שימו לב לא לעשות את הטעות הנפוצה ולהישאר על האופניים. הסבר למה יש כאן

airalo ad

מחיר

נורבגיה לא יקרה והמחירים בה זולים אפילו יחסית לישראל. במיוחד בתחום התיירות. למשל: מלון+ארוחת בוקר עולה כאן 500-600 ש"ח לאדם ללילה וכניסה למוזיאון עולה כ-50 ש"ח לאדם. אמנם תחבורה ציבורית היא יקרה יחסית (כ-25 שח לנסיעה בתוך העיר), אבל בשביל מה המציאו את כרטיס אוסלו פס שרכישתו מקנה נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית, כניסות לאתרים, סיורים ואטרקציות נוספות?

אנטיפתיות

בניגוד לדעה הרווחת הנורבגים אינם אנטיפתים אלא להיפך: אדיבים, דוברי אנגלית טובה ומאירי פנים. ולא, אני לא מדברת על ציבור נותני השירותים שתפקידם מחייב להתנחמד אלא על הציבור הרחב שתפגשו ברחוב, בטיול, במוזיאון ועוד. בכפרים קטנים עוד עלולים להזמין אתכם לארוחה ביתית חמה. ראו הוזהרתם…

אוכל

בניגוד למדינות צפון אירופאיות אחרות האוכל בנורבגיה טעים להפליא. אם אתם חובבי דגים תרגישו בגן עדן כי מוגש כאן סלמון בערך כל היום. ארוחות הבוקר במלונות נורבגיה לא מביישים את מלונות אילת והאוכל פה כיד המלך.

אתרי תיירות יחודיים

ביקור באחד הפיורדים בנורבגיה, דרך הטרולים או איי סבאלברד ישאירו אתכם פעורי פה. אנחנו לא חושבים שתמצאו דברים כאלה באף מקום אחר בעולם.

רכבות

דרך מעולה לטייל בנורבגיה זה מסע ברכבת. רשת הרכבות הנורבגית פה עושה עבודה נפלאה והמדינה מרושתת בפסי רכבת ובתחנות בכל חור. לעיתים נסיעה ברכבת יכולה לקחת חצי יום אבל אל דאגה, הביאו איתכם אייפד כי האינטרנט האלחוטי כאן הוא חינם ברכבות.

טיסות

בקיץ יש אל נורבגיה טיסות ישירות שמופעלות ע"י חברות ישראליות ובשאר השנה יש טיסות אל אוסלו או כריסטיאנסד עם אל על כך שפשוט מאוד להגיע לנורבגיה מישראל בקלות כל השנה. בלי שום קשר, תמיד תוכלו למצוא בקיווי או בסקייסקאנר טיסות זולות דרך יעדים אחרים לנורבגיה.