הפארק הלאומי רונדאן – Rondane

לנשום אויר פסגות הרים במזרח נורבגיה.

בפארק הלאומי רונדאן תקודמו בברכה ע"י מרחבי אזוב, אברש ושיחים במגוון צבעים. פארק זה כולל 11 פסגות שגובהן מעל 2000 מטר וביניהן מתנשא הר Rondeslottet. זהו ההר הגבוה בפארק והוא מתנשא לגובה של 2178 מטר מעל פני הים.


הפארק הלאומי רונדאן - Rondane
הפארק הלאומי רונדאן – Rondane

בשנת 1962 רונדאן היה המקום הראשון בנורבגיה שהוכרז כפארק לאומי. כיום הפארק  כולל כ-1000 קמ"ר במחוזות אופלאנד והדמארק. הדרכים הטובות ביותר לחוות את הפארק הם באמצעות טיולי הליכה, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, רפטינג, שייט בקיאק ואפילו באמצעות רכב.

נקודת התצפית Sohlbergplasse שנמצאת בתחומי הפארק נחשבת לאחת מהאטרקציות של שביל התיירות הלאומי. פה תוכלו לא רק להתרשם מההרים המרהיבים אלא משילוב ייחודי של אדריכלות וטבע.


תכנון טיולים באנר

רוב האוכל שמוגש באזור מבוסס על חומרי גלם מקומיים כמו פטריות ופירות יער מההרים, דגים מהאגמים וכן בשר איילים וצבאים מהעדר הוותיק ביותר במדינה. תוכלו לטעום ממנו בשני מקומות עיקריים:

airalo ad
  • הורינגן – הכפר שהיה הגדול ביותר באזור במאה ה-20. בכפר זה  ניתן ליהנות מפעילויות במהלך כל השנה : בחורף ממסלולי סקי של מאות קילומטרים ובקיץ מטיולי הליכה ורכיבה.
  • חוות גרימסדאלן – החווה הוותיקה ביותר באזור שממוקמת בעמק ובה ניתן לחוות את חיי החווה המסורתיים, להינות מציד, דיג, טיולים רגליים ורכיבה על אופניים.

מלונות מומלצים ברחבי הפארק ולידו

אטרקציות ברונדאן

מכרות Folldal

מכרות אלו נבנו לכריית נחושת ב-1748 והיו בסיס לקהילה שכללה 70 בתי אב. כיום המקום הוא מוזיאון שמציג תערוכות והוא בסיס לטיולים בשבילים מסומנים. במקום נמצא מרכז המבקרים של הפארק הלאומי רונדאן ויש בו בית קפה.

סנפלינג בקניוני נהר Sjoa

פעילות זו מתאימה לכל המשפחה ולכל אדם בכושר בסיסי ובבריאות סבירה. הפעילות מבוצעת ע"י מדריכים מנוסים והמשתתפים בפעילות נדרשים לידע בסיסי בשחייה כי חלק מהסנפלינג מתבצע בסביבת מפלים.

גלשני שכיבה

הפעילות היחודית הזו נערכת לרוב ב-Lågen וכוללת גלישת גלים וירידה במפלים באמצעות גלשן שכיבה. הפעילות מותאמת לגילים ולמיומנות של כל המשתתפים כך שהיא מתאימה לכל המשפחה. לרוב מחיר הפעילות כולל ארוחת צהריים בסיום.

טיול בשביל התיירות הלאומי

אחד משבילי התיירות הלאומיים עובר ברונדאן והוא נמשך מ-Muen ומכנסיית Sollia עד פולדאל, כלומר נמצא בצידו המזרחי של הפארק. נסיעה ברכב בשביל זה כוללת מספר אטרקציות שמשלבות טבע, תרבות וגאולוגיה, למשל: נופי הפרא של Sohlbergplassen, טיול רגלי ל-Fallfossen  ולגשר Grimsa, תצפית נוף ב-Strømbu ויציאה משם לטיולים במזרח הפארק למשל למכרה הישן בפולדאל.

רפטינג

רפטינג
רפטינג

השיט נערך בנהרות Ottaelva או Gudbrandsdalslågen שבפארק. הנהרות רחבים ועמוקים ויש לאורכם בריכות ומפלים. הרפטינג מתקיים באביב ונמשך 4 שעות כולל משחקים, שחייה וזמן חופשי והוא מסתיים תמיד בקפה ועוגה.

סקי

הסקי נערך בין מקומות הלינה השונים בכפר הובריגן וכולל במחיר את העברות הציוד. הסקי כאן מתאים לכל רמת כושר וניתן ללכת במסלול זה גם בקיץ. בכל מקרה אל תשכחו להצטייד בשתייה חמה וקרה, באוכל, בשקי שינה וכמובן במצלמה (אנחנו מאוד ממליצים על מצלמת גופרו, בטח כבר שמעתם עליה…).

מלונות מומלצים באיזור

אוכל ושתייה ברונדאן

מסעדת חוות Rondane Gjestegård

המלון שבחווה מגישה מטעמים פשוטים אך טעימים שמבוססים על חומרי גלם מקומיים בהתאמה לאקלים. המקום מגיש ארוחות בוקר, צהריים וערב ויש אפשרות להצטייד בארוחת צהריים ארוזה. ניתן לערוך במקום אירועים בהתאמה אישית וליהנות כל השנה ממטעמי המקום: עוגות וריבות תוצרת בית, ופלים נורבגים, משקאות חמים ועוד.

קפה ATNASJØ

בקפה זה תוכלו ליהנות מנוף מרהיב על הפארק הלאומי וממנות מסורתיות תוצרת בית.

מלונות מומלצים באיזור הפארק

הגעה אל רונדאן

ברכב שכור

כל קשרי התחבורה בין מזרח ומערב נורבגיה עוברים בעיר הקטנה Otta שלצד כביש E6. מכאן נדרשת נסיעה של 30 דקות בלבד בכבישי ההרים ל-Mysuseter, Grimsdalen o או Høvringen.

ברכבת

רשות הרכבות הנורבגית מפעילה מספר רכבות מאוסלו ל- Otta וזמן הנסיעה הוא כשלוש שעות וחצי. מ-Otta ניתן להמשיך לפארק הלאומי רונדאן באמצעות אוטובוס מקומי או מונית.

בסירה

במהלך הקיץ (חודשים יולי ואוגוסט) ניתן ליהנות משיט באגם Rondvatnet הצר והפראי באמצעות ספינת תיור.