רינגריקה – Ringerike. האמנות שבטבע

עבודות הזכוכית של הדאלנד ומוזיאון Kistefos הם שתיים מהאטרקציות התרבותיות המפורסמות ביותר בנורבגיה. שתיהן נמצאות באיזור רינגריקה ואתם יכולים לשלב אותן עם טיולים באגמים וביערות המרהיבים של האזור.


רינגריקה Ringerike
רינגריקה Ringerike

רינגריקה הוא מחוז מסורתי במזרח נורבגיה שמאופיין באזורים ירוקים, באגמים, גבעות ובחוות חקלאיות. המבקרים באזור נהנים מפעילויות ספורטיביות שונות כמו רכיבה על אופניים, הליכה בירות וסקי בעונת החורף. העיר הגדולה במחוז היא Hønefoss והיא נמצאת 53 ק"מ צפונית לאוסלו. עיר זו משמשת כנקודת העצירה האקולוגית הראשונה לנוסעים מאוסלו לברגן באמצעות כביש E16.

האזור הוא גם אידיאלי לשוחרי הדיג והאגמים Tyrifjorden ו-Sperillen מלאים בדגי פורל ואוקונוס. החופים לאורך אגמים אלו הם פופולריים בקרב משפחות בעונת הקיץ ולפעילויות כמו שיט בקאנו, שחייה וצפרות. אחד המקומות הטובים ביותר לטיולי אופניים ולטיולים ברגל הוא יער Krokskogen. כאן נמצא השביל Krokkleiva, אחד השבילים המפורסמים והשמורים ביותר שבו טיילו אמנים ומלכים לאורך השנים. זהו חלק משביל שנקרא Gamle Kongevegen (דרך המלך הישנה) שנמשך מברגן לאוסלו.


תכנון טיולים באנר

אחת האטרקציות התרבותיות הגדולות במחוז הן עבודות הזכוכית של הדלנד שנעשות באמצעות ניפוח זכוכית. אמני המקום משתמשים ליצירת העבודות בטכניקה מהמאה ה-18 ובמקום ניתן לרכוש את המוצרים וליהנות מפעילויות לכל המשפחה.  אטרקציה נוספת היא המוזיאון התעשייתי Kistefos שכולל את טחנת עיסת עץ היחידה מסוגה בסקנדינביה. במוזיאון יש תערוכות אמנות שנתיות ופארק פסלים שנחשב לאחד הגדולים בצפון אירופה.