טיול עם ילדים בנורבגיה

נורבגיה היא ארץ מדהימה ביופייה וטיול עם ילדים במדינה הוא חוויה אשר תישאר בזיכרונם זמן רב לאחר החזרה הביתה. החוויה משלבת בתוכה נוף מרתק ונדיר של פיורדים (לשונות חוף), ביקור בטירות קסומות ובאיים מעניינים ויחודיים אשר מתגלים לאורך קו חוף הארוך מאוד של המדינה הזו.


טיול עם ילדים בנורבגיה
טיול עם ילדים בנורבגיה

מזג האוויר בנורבגיה הוא ממוזג עד ארקטי, תלוי איפה אתם מטיילים. מומלץ לטייל עם ילדים בנורבגיה בין מאי לספטמבר, אז היא בהחלט במיטבה, הימים ארוכים ונעימים ואפשר לטייל שעות באור יום. הודות למיקומה (חלקה הצפוני נמצא צפונית לחוג הקוטב הצפוני) היא מאפשרת ליהנות מימים ארוכים בעונת הקיץ, אך לעומת זאת בחורף שוררת באזור הצפוני אפילה שנמשכת מספר חודשים. בנורבגיה קיים שפע של אטרקציות לילדים, ואין ספק שאם כבר טסים אז מומלץ לקחת את הילדים אתכם. כדאי לשלב נסיעות חווייתיות בנוף המדהים וסיורים בערים ובעיירות השונות.

אטרקציות ופעילויות לילדים בנורבגיה

טיול עם ילדים בנורבגיה אסור לעשות בלי קצת תרבות לנפש ולכן נתחיל בעיר הבירה אוסלו המשופעת במוזיאונים מרתקים כמו למשל מוזיאון מונק שבו יש פעילויות מיוחדות לילדים והוא פתוח כל יום בין 10:00-16:00. פעילות לדוגמא: סיור של 45 דקות הכולל משימה אמנותית המתאימה לילדים בגילאי 7-12 בבית המלאכה של המוזיאון. בזמן שהילדים משכילים ומשתעשעים אתם תוכלו להתרווח עם כוס קפה בנחת.


תכנון טיולים באנר

בית האופרה באוסלו הוא בית האופרה הרשמי של אוסלו. המבנה היפהפה נפתח בשנת 2008 והוא מקום מרתק לסייר בו, בייחוד הגג הרחב אשר פתוח למבקרים אפילו בשעות הלילה. מן הגג ניתן לראות את מרכז העיר ואת הפיורד הסמוך. גם שם ישנן פעילויות לילדים.

airalo ad

באוסלו נמצאים המוזיאון הימי המעניין, מוזיאון הסקי בו יש אומגה ארוכה ומלהיבה וכן פארק הזוחלים, ועוד עשרות פארקים מרווחים שילדים ישמחו להתרוצץ בהם ואתם תוכלו להחליט האם לנוח על הדשא או להשתובב איתם.

איגואנת פיג'י - פארק הזוחלים של אוסלו
איגואנת פיג'י – פארק הזוחלים של אוסלו

הרפתקאות ואחוזות

  • לרוויק היא עיר נמל שנמצאת בדרום נורבגיה בעיר זו תמצאו את מוזיאון הילדים The Mansion אשר שוכן בתוך אחוזה מפוארת בת 400 שנה. הילדים מתחפשים כאן לתושבי האחוזה מהמאה ה-17 ולומדים על בני האצולה באותם זמנים. זוהי הרפתקה מצוינת!
  • Foldvik הינו פארק שעשועים גדול שנמצא בחווה ענקית בקרבת העיר. בפארק יש מגוון אטרקציות לבילוי משפחתי: פינות חי וליטוף חיות, מתקני משחק, מתנפחים, מיני גולף, משחקי שולחן, כדורסל, קטיף פירות וירקות, אזור לפיקניק, ואפילו תיאטרון קטן. הפארק מתאים לגילאי שנתיים ומעלה.
  • אטרקציה נוספת היא שיט בין איים, ירידה לחופים ולטבע המתפרץ שם. אפשר לשכור סירה (אין צורך ברישיון סקיפר) ולתת קצת לילדים לנהוג אותה או לעלות על תחבורה ימית רגילה כמו מעבורת.
  • בהתאם לחוק זכות הגישה הציבורית לטבע, הגישה לחופים בנורבגיה היא חופשית לכל אדם. עובדה זו מאפשרת לכם לבקר בכול חוף שרק תרצו ואף להקים בו אוהלים וללון בו. הסייג היחידי הוא כמובן להשאיר אחריכם שטח נקי ולהימנע מפגיעה בטבע.
מרכז השחייה והנופש Rjukanbadet

אז כמה זה בקרונות?

נורבגיה לא ממש זולה, אבל עם מעט תושייה אפשר להסתדר כאן גם עם הילדים. כאן תוכלו למצוא מלונות בכל תקציב וכאן תוכלו להשוות מחירים ולשכור רכב מתאים. אבל הכי חשוב לזכור שהדברים הכי יפים בנורבגיה הם לגמרי בחינם – הנוף המהמם והחופים הנפלאים יהפכו את הטיול לאחד כזה שיישאר עם הילדים שלכם זמן ארוך לאחר החזרה הביתה.

טיפ לסיום: כשאתם קונים אוכל בסופר ואפילו מזכרות ומתנות לילדים שינו לב למחירים, ישנם לעיתים פערים עצומים בין החנויות במחיר של מוצר זהה.

שאלות נפוצות

האם נורבגיה מתאימה לטיול עם ילדים?

יש בנורבגיה קילומטרים של קו חוף עם נופים מדהימים ופעילויות ואטרקציות המתאימות לכל הגילאים.

מהו הזמן הטוב ביותר לטייל עם ילדים בנורבגיה?

יוני, יולי ואוגוסט הם החודשים הטובים ביותר. הטמפרטורות חמות יותר והימים ארוכים יותר. החודש החם ביותר בנורבגיה הוא יולי ובמהלכו יש שמש חצות. נורבגיה אידיאלית למי שאוהב טיולים רגליים, רכיבה על אופניים, קיאקים וקטיף פירות יער.

האם אוסלו מתאימה לילדים?

אוסלו מלאה עד אפס מקום בפעילויות לילדים, הן תחת כיפת השמים והן במקומות מקורים. תוכלו לבלות פה בין העצים בפארקי טיפוס, לחוות את היערות ואת פיורד אוסלו עם שייט לאורכו, לפגוש חיות משק וזוחלים אקזוטיים, ולבקר באחד מהמוזיאונים הרבים של העיר שרובם ידידותיים לילדים. כאן תוכלו לראות את כל האטרקציות שיש לעיר להציע.