היום השישי לטיולנו בנורבגיה היה כולו בסימן "רכבת". את היום התחלנו במלון Zander K hotel שנמצא בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית של העיר. משם יצאנו להליכה רגלית קצרה עד הפוניקולור שהעלה אותנו להר Floyen. אמנם בסרטון מדובר בקרוניות צעצוע בקנה מידה מוקטן אבל הרעיון זהה.
היינו בין הראשונים שעלו להר אבל ממש לא לבד כי למקום מגיעים כמיליון מבקרים בשנה. לא פלא שהמקום נחשב לאטרקציה התיירותית מספר 1 בברגן.
מתכננים כעת את החופשה שלכם?
הנה האטרקציות והפעילויות המובילות השנה בנורבגיה. הן מבחינת מחיר והן מבחינת החוויה
- מסטוונגר: שייט בפיורד אל פיורד ליסה ופריקסטולן
- מברגן: שייט בפיורד Mostraumen
- מגיירנגר: אל הר דנסליבה, Flydalsjuvet, עיקול הנשר וסיור בפיורד
- איי לופוטן: שייט שקט בפיורד טרול
- טרומסו: מרדף אחר אורות הצפון נסיעה בסטייל הכל כלול
- אוסלו: שייט בפיורד אוסלו בספינת מפרש
- מאלסונד: סיור בטרולסטיגן ובפיורד
- מברגן: שייט בפיורד יפהפה אל Mostraumen
- מטרומסו: סיור אורות הצפון
מההר היינו אמורים לראות את ברגן במלוא הדרה כאחת מערי ההאנזה האירופאיות, אבל בברגן כמו בברגן גם אנחנו נהנינו ממזג אוויר גשום. איך סיכם את זה החתיך התורן בתור? "מתוך 365 יום בברגן בשנה יש 400 ימי גשם". בנורבגית זה נשמע יותר טוב 🙂
ברגן מבעד לערפילים
בכל מקרה לאחר בילוי בתצפית המרהיבה התפצלה הקבוצה ואני יצאתי למסע לרכישת מטען למצלמה. לא אתאר לכם את כל מה שראיתי בברגן (הרוב נמצא פה) רק אומר שני דברים על הפסלים ברחבי ברגן. הם חביבים. אבל במיוחד על הציפורים. בטח ובטח כשמדובר בגדולי האומה הנורבגית, למשל המלחין הלאומי אדוארד גריג שנולד ומת בברגן.
המלחין הלאומי אדוארד גריג
הם לא תמיד הגיוניים. למשל כשראיתי את הפסל הבא הייתי בטוחה שמדובר בסוס או בפרה כמיטב דמיוני המושבניקי אבל להפתעתי כשהגעתי הביתה גיליתי שהפסל מתאר את מלך נורבגיה אולף השלישי (Olav Kyrra), זה שהקים את העיר ברגן לפי האגדה בשנת 1070.
בכל מקרה גם כאן הסוף טוב כי מצאתי מטען למצלמה (ותודה לחנות הצילום Antonio Stasi שהעניקה לי מפה עם הנחיות מדויקות). אבל היום רק התחיל וגם ארוחת הצהריים המאוחרת הייתה בסימן הרכבת, גם אם זה לא היה בתכנון.
לארוחת הצהריים עצרנו בווס והמקום הראשון שאליו נכנסתי לאכול היתה מסעדה שמעוצבת כתחנת רכבת. השם שלה כצפוי היה Café Stationen (קפה התחנה) ולהתרשמותכם שתי תמונות מתוך מיליון (מה לעשות? התלהבתי). יש גם רכבת שעוברת מעל ראשי האנשים אבל עוד סרטון של רכבות צעצוע? זה עלול להיות יותר מדי ליום אחד…
חשוב שתדעו שבניגוד למקומות אחרים, כאן העיצוב לא בא על חשבון הטעם ומרק הדגים במקום פשוט נפלא. לפי דעתי הוא כלל ירקות שורש, סלמון, חמאה ו/או שמנת ונכון שהייתי רעבה (וכשרעבים הכל טעים) אבל הוא בהחלט ממש מומלץ!
עזבנו את ווס לכיוון מלון היוקרה Storefjell resort שבעיירה המקסימה גול ועליה ארחיב בכתבה הבאה אבל בינתיים זה הזמן לומר כמה מילים על:
הרכבות בנורבגיה
בנורבגיה יש יותר מ-4000 ק"מ של קווי רכבת שכוללים כ-700 מנהרות ויותר מ-2500 גשרים, כולל קו הרכבת מקירקנס ל-Bjørnevatn שנחשב עד 2010 לקו הרכבת הצפוני ביותר בעולם עד שבשנת 2010 בנו הרוסים קו רכבת שמחבר את Obskaya ל-Bovanenkovo ושברו את השיא הנורבגי.
אבל בפעם הבאה שלי בנורבגיה (בקרוב אמן) אני מתכננת לנסוע בקו הרכבת של פלאם. 20 ק"מ שהוגדרו ע"י הלונלי פלאנט כמסע הרכבת המדהים בעולם. המסילה בפלאם נחשבת לפלא הנדסי יוצא דופן. היא נחצבה בידיים וכל 18 מטר היא מטפסת מטר בגובה. עכשיו רק נותר לי להתגבר על פחד הגבהים שלי ולמצוא שותפים. יש מתנדבים בקהל?
- היום הראשון – המפל
- היום השני – הטרולים
- היום השלישי – נורבגית
- היום הרביעי – הקרחון
- ⇐ היום החמישי – הרכבת
- היום השישי – שאני אתאהב בדייסה?
- היום השביעי – קון טיקי ואני
- פוסט בונוס