אינר אוסטפולד – Inner Østfold

אזורי הגבול שבין אוסלו לשוודיה מתאפיינים בטבע בתולי, באתרים מעולים לדיג וגם שם עוברת התעלה העתיקה ביותר בנורבגיה – Haldenkanalen. איזור אינר אוסטפולד שבמרכז מחוז אוסטפולד מילא תפקיד מרכזי בהיסטוריה של נורבגיה לכן לא פלא שיש במקום ביצורים מתקופות שונות. למשל מבצר Høytorp ב-Mysen שהוא המבצר היבשתי הגדול בנורבגיה. כיום כמובן האזור שקט ומתגוררים בו 56,000 איש ב-2 עיירות עיקריות: Askim ו-Mysen.


אינר אוסטפולד - Inner Østfold
אינר אוסטפולד – Inner Østfold

Haldenkanalen, התעלה העתיקה ביותר בנורבגיה (נחפרה בשנים 1852-1860) כוללת את מערכת השערים הגבוהה ביותר בצפון אירופה. כאן גם תמצאו נופים מרהיבים עם אפשרויות רבות לרגיעה אבל לא רק : התעלה מושלמת לשיט בקאנו ואתם חייבים לנסות את ספינת הנוסעים שמופעלת על קיטור – Turisten. באזור נהרות נוספים כמו Øyern הנהר העשיר בנורבגיה מבחינת מיני הדגים ו-Vamma, הנהר הכי גדול בנורבגיה.

באזור יש כמובן אטרקציות נוספות כמו Linnekleppen, מגדל התצפית לשריפות היער היחיד שעדיין בשימוש בצפון אירופה ושמאויש בחודשים יוני-אוגוסט בלבד. המגדל הוקם בשנת 1908 והוא משקיף על שטחי יער גדולים בדרום-מזרח נורבגיה ושוודיה. כמו כן, באזור נמצא האתר ההיסטורי Høgnipa שממצאיו מעידים על התיישבות אנושית בנורבגיה לפני 10,000 שנה. כך או כך, האטרקציות החשובות באזור הם הטבע, היערות והתרבות.


תכנון טיולים באנר

באינר אוסטפולד תוכלו לבצע שפע של פעילויות ספורטיביות כולל ספורט מים, גולף, מרוצי סוסים וספורט מוטורי. האזור שימש כמרכז הספורט המוטורי בנורבגיה שנים רבות ושני נהגי ראלי מקצועיים הגיעו מפה. גם כיום האזור מאכלס את כמה ממרכזי הספורט הטובים ביותר במדינה בתחום זה, והמפורסם מכולם הוא הפארק המוטורי Rudskogen. בפארק זו תוכלו לצפות במרוצים אופנועים ומכוניות ואפילו לנהוג בעצמכם.

airalo ad

אם אתם מטיילים בקבוצה ומחפשים עניין בתחום הקולינרי, מן הסתם תרצו להינות מארוחה שמבוססת על חומרים גלם מקומיים. דוגמה למסעדה כזו היא מסעדת Bamsrudlåven אשר ב-Mysen, אבל אם תעדיפו לסעוד במערה אתם יכולים לעשות גם את זה. מערת Risen ב-Marker מוארת באמצעות 750 נרות ויכולה להכיל 50 אורחים, לכן לא פלא שבנייתה נמשכה 10 שנים. המעוניינים בארוחות קלות וחטיפים יוכלו להשביע את רצונם בבקתות אירוח שפתוחות לקהל.

אטרקציות נבחרות באינר אוסטפולד

מרכז הגולף ב-Spydeberg

המרכז כולל מסלול גולף בן 18 גומות, מסלול לגולף כדורגל בן 9 גומות ומסלול גולף לילדים בגילאים 6-12 (הכניסה לבנות חינם). המקום פתוח בחודשים מאי-ספטמבר ויש בו מסעדה.

גלישת סאפ

במקום ניתן לבצע גלישת סאפ עצמאית או לצאת לסיורים מודרכים (שנמשכים בין שעתיים לסוף שבוע) בהתאמה אישית או קבוצתית. כמו כן, ניתן להצטרף לקורס מקומי בגלישת סאפ שכולל 4-8 משתתפים ואינו מצריך נסיון קודם. מומלץ להצטייד בבגדים מתאימים ומחיר הקורס כולל את חליפת ההצלה, את הציוד ואת ההדרכה. הקורס נמשך שעה וחצי והוא יכול להתבצע במקומות שונים באיזור אינר אוסטופלד.

שייט בספינת קיטור

הספינה נבנתה ב-1862 וכיום משמשת לסיורים תיירותיים ולאירועים שונים כמו חתונות, ימי גיבוש עסקיים, מסיבות ועוד. הספינה מפליגה מ-Ørje ומשייטת לאורך תעלת Halden כולל מערכת השערים המפורסמת. עם זאת, הזמנת הספינה לאירועים מאפשרת לקבוע באופן אישי את מקום תחילתו של השיט.

טיולי דיג לנשים

טיולים אלו מיועדים לקבוצה של עד 6 נשים ומתמקדים בדיג בכידון. הטיול מתקיים בין ה-15.4 ובין ה-15.10 בלבד והוא נמשך 4-6 שעות, אך ניתן להרחיבו ליום שלם או ללילה ולכלול בו ארוחות. מחיר הטיול כולל את כל הציוד הנדרש כולל ציוד הצלה.

מרכז הספורט KJØLEN

מרכז זה כולל מסלול סקי מואר לאורך 2.5 ק"מ וכן מקלחות וחדרי הלבשה. המקום כולל 2 חדרים שבהם ניתן ללון בלילה. החדרים כוללים מטבחון, מכונת כביסה ומייבש, אך שכירת המצעים היא בתשלום נוסף. המקום פתוח כל השנה מ-07:00 ועד 22:00.

שיט בקאנו

באזור אינר אוסטפולד ניתן לשכור קאנו ב-5 מקומות שונים, כולל במוזיאון תעלת Halden. כמו כן, הודות לאזורי קמפינג שבהם ניתן לעגון אפשר לשוט בקאנו במשך מספר ימים.

מקומות לינה מומלצים באיזור אוסטפולד

אטרקציות לכל המשפחה

מתחם הספורט ØSTFOLDBADET

מתחם זה פתוח במשך כל השנה ויש בו מגוון של אטרקציות: בריכה שמחוממת כל השנה לחום של 31 מעלות צלסיוס, בריכת גלים, בריכת ילדים עם מגלשת מים, 2 בריכות טיפוליות, 3 סאונות, בריכה חצי אולימפית, קיר טיפוס, סולאריום ועוד. כמו כן, במקום חנות שמוכרת פרסומים בתחום ספורט המים, בית קפה שמגיש ארוחות בוקר, צהריים וערב וכן חדרי הלבשה לנכים וחניון. המקום פתוח כל השנה בימים שלישי וחמישי מ-06:00 ועד 21:00, בימים שבת וראשון מ-10:00 עד 19:00, בימי רביע עד 21:00 ובימי שישי עד 22:00. בימי שני המקום פתוח מ-15:00 עד 21:00.

קארטינג

בפארק המוטורי Rudskogen ניתן לבצע קרטינג בסופ"ש בקיץ (מ-20.4 ועד 7.10 בשבתות מ-11:00 ועד 17:00 ובימי שישי מ-15:00 עד 18:00) לאורך 1200 מטר במסלול בסטנדרטים בינ"ל, בתנאי שאין קרח או שלג על המסלול. כל מקצה נמשך כ-10 דקות ויכול לכלול עד 15 מכוניות. למכוניות אלו יש מנוע של 390 סמ"ק והן יכולות להגיע למהירות של 80 קמ"ש. השתתפות בקרטינג מצריכה רישיון נהיגה מתאים וביטוח ומומלץ להזמין מקום מראש. ניתן לקיים במקום מרוצים לעסקים, קבוצות ויחידים ומקיים אירועים שונים כמו פסטיבלים (למשל פסטיבל Streetcar שמתקיים כל שנה בשבוע השני של יולי), קורסים ומפגשים של אופנועים ורכבי שטח. בחורף המקום אינו מארגן קרטינג אלא קורסים בלבד ובעתיד יורחב במטרה אחת : לשמש כמסלול אימונים של פורמולה 1.

המרכז לחוויה ההיסטורית

המרכז מציג כלים מימים עברו כולל כלי שיט, כלי עבודה וסדנאות של בעלי מקצוע כמו נגרים, סנדלרים, רוקחים, שענים, סוחרים ועוד. במקום בית קפה וחניה.

פעילויות במכרות הניקל ב-Askim

מכרות הניקל הנטושים של Romsåsen הם אחד משני מכרות הניקל היחידים בנורבגיה שפתוחים לציבור. המכרות פעלו רק עשר שנים, מ-1866 עד 1876 וכיום ניתן לבצע בהן טיפוס מקורה לגובה 9 מטר, סנפלינג מגובה של 20 מטר ושיט. ניתן גם לבצע טיפוס הרים על קירות המכרה מבחוץ.

מזכרות ומתנות מנורבגיה

מרכז הפיינטבול והכדורגל ב-Mysen

במקום ניתן לשחק פיינטבול וכדורגל כולל גולף כדורגל. במקום ניתן גם לשכור טרקטורונים ולעשות ברביקיו באוהל סאמי מסורתי. יש אפשרות לשכור את האוהל בלבד.

חוות Dahl

החווה פתוחה כל השנה ובה אפשר לרכב על חמורים וסוסים, לצפות בחיות משק שונות כמו למה, תרנגולי הודו, שרקני, ארנבים, תרנגולות, אווזים, חזירים, כבשים, עיזים, חתולים וכלבים. כל החיות במקום מאולפות וניתן ללטף אותן. במקום ניתן גם לערוך מסיבות ימי הולדת לילדים ולמבוגרים ולצאת ממנו לטיולי ספארי ולטיולי שיט. בתקופת הסתיו נמכרים במקום זרעים ופירות יער וכן ריבות המוכנות במקום.

בחורף ניתן לרכוש במקום עצי אשוח ולהחליק במזחלות ביער הסמוך. במקום קיוסק שמוכר ופלים, גלידה, נקניקיות, קפה, משקאות קלים ועשבי מרפא שונים. במקום קוטג'ים ללינה כפרית שכוללים 2 חדרי ומתאימים לאירוח של מקסימום 6 אנשים, כולל חיות המחמד המשפחתיות. המחיר כולל נקיון, אך עבור מצעים ושירותי כביסה יש לשלם בנפרד.

חוות Bøensætre

רכיבה על אופניים בהל

חווה זו נחשבת לחווה הטובה ביותר באיזור אינר אוסטופלד ויוצאות ממנה פעילויות שונות, למשל שיט בקיאקים, דיג, רכיבה על אופניים וכן יש בה שיעורי בישול מחומרי גלם מקומיים (למשל: עשבי תיבול, צמחים ותבואות), שיעורי יוגה, פינוקי ספא ועוד. החווה יכולה להלין 30 איש וניתן לקיים בה אירועים שונים כמו סמינרים, כנסים, סדנאות, ימי גיבוש של חברות, טיולי בתי ספר ועוד.

ההגעה לאינר אוסטפולד

במטוס

  • טוסו אל שדה התעופה הבינלאומי של מוס. משם שכרו רכב ונועו לכיוון אינר אוסטפולד.
  • אופציה נוספת היא הגעה אל שדה התעופה של אוסלו.

ברכב

  • מספר קוי אוטובוס פועלים מאוסלו לאינר אוסטפולד מדי יום ותחנתם האחרונה היא Mysen או Ørje, תלוי בשעה. זמן הנסיעה מאוסלו ל-Askim הוא כשעה
  • אם אתם מגיעים ברכב שכור מאוסלוסעו לאורך כביש E18 לכיוון סטוקהולם עד סארפסבורג. משם סעו לאורך כביש Rv111 לכיוון Rakkestad.
  • ברחבי איזור אינר אוסטפולד פועלים מספר אוטובוסים פנימיים.

ברכבת

רשות הרכבות הנורבגית מפעילה קו רכבת מתחנת הרכבת המרכזית של אוסלו עד Mysen. רכבת זו עוצרת ב-Tomter, Spydeberg, Askim ו-Mysen ולעיתים בתחנות נוספות. זמן הנסיעה הוא כשעה ל- Askim ול-Mysen.