האוגסונד והאוגלנדה – Haugesund & Haugalandet

בצפון מערב נורבגיה במקום שבו הפיורדים מתחתרים לתוך הים הצפוני נמצאים האוגסונד והאוגלנדה. אזור זה מוקף בקרחון Folgefonna מצפון ובהרי Preikestolen בדרום.


איזור האוגלנדה (Haugalandet) והעיר המרכזית שבו – האוגסונד (Haugesund) יכולים לשמש כנקודת פתיחה לטיולים בפיורד ליסה ובהרים המקיפים אותו. אם אתם חובבי סרטים ומוזיקה, תמצאו כאן פינוקים מיוחדים.

האוגסונד והאוגלנדה - נוף טיפוסי
האוגסונד והאוגלנדה – נוף טיפוסי

מרכז האזור היא העיר האוגסונד שבה מתגוררים 35,000 תושבים. העיר נחשבת לצעירה ותוססת כי היא מארחת מספר פסטיבלים. למשל: פסטיבל הסרטים הנורווגי הבינלאומי באוגוסט, שהוא אחד מפסטיבלי הסרטים החשובים בסקנדינביה. אוהבי ג'אז ייהנו מפסטיבל Sildajazz שנערך גם כן באוגוסט והמארח אמנים מקומיים ובינלאומיים.


תכנון טיולים באנר

בתקופה הויקינגית היתה חשיבות גדולה לאזור זה כי הנסיכים הנורווגים הקדומים הבטיחו שבסיסו של המלך הויקינגי Harald the Fairhaired (שאיחד את נורבגיה לממלכה אחת) יהיה פה. אחד האתרים הטובים ביותר לחוות את השורשים הנורווגים הוא Avaldsnes  שבאי Karmøy וכאן תוכלו ליהנות גם מחופים ארוכים ולבנים.

airalo ad

אם תרצו לחוות את הטבע שמקיף את האזור, יש לכם שפע של אפשרויות. תוכלו לטייל במפלי Langfoss שנבחרו בין עשרת המפלים היפים בעולם ע"י רשת CNN. קפיצה לאיים Røvær ו- Utsira היא פעילות פופולרית והמקומיים ישמחו לספק לכם מידע על טיולים רגליים באזור.

מלונות ולינה בהאוגסונד והאוגלנדה

פעילויות מעניינות באיזור האוגסונד והאוגלנדה

רכיבה על אופניים

RALLARVEGEN היא דרך השירות שנבנתה לצורך הקמת קו הרכבת לברגן והיא משמשת כיום כמסלול אופניים פופולרי.

מרכז ההיסטוריה הנורווגית

במרכז ההיסטורי של נורבגיה תוכלו ללמוד על השליטים ששלטו במקום ולקבל הצצה לעולם המיתי שאנשים האמינו שהוא אמיתי. רכישת כרטיס למקום מקנה הנחה של 50% לכפר הויקינגי שנמצא בסמוך.

SKUDENESHAVN ההיסטורית

העיר הוקמה בתחילת המאה ה-19 כמושבת דייגי הרינג וכיום אפשר להתרשם מ-130 בתי עץ מקוריים ורציפים ששומרו. סיורים מודרכים ניתנים בהזמנה מראש .

מוזיאון המלחמה ב-ARQUEBUS

זהו אחד מהמוזיאונים הגדולים בנורבגיה שמציג פריטים ששימשו את הנורווגים בהתנגדותם לנאצים במלחמת העולם השניה. המוזיאון משתרע על 2000 מ"ר ומציג את חיי היומיום בנורבגיה ואת התנגדותם של הנורווגים לכיבוש הנאצי באמצעות 125 בובות של חיילים, טנקים וכלי רכב. המוזיאון פתוח בקיץ בלבד (1.5-31.8) בשעות 11:00-17:00.

טיול לאורך החופים של KARMØY

טיול לאורך שביל המורשת מהכפר Åkra לכפר Ferkingstad דרך מונומנטים תרבותיים והיסטוריים.

UTSIRA

העיירה הקטנה בנורבגיה (6 קמ"ר) באי תחת אותו שם ובה מתגוררים 235 תושבים. המקום משמש מוקד לצפרים מכל העולם, בעיקר בעונת הנדידה. במקום נצפו 310 זנים של ציפורים. כמו כן, פריטים היסטוריים רבים נמצאים באי, כמו המגדלור משנת 1844 והכנסייה משנת 1875. ניתן לטייל במקום באופניים שמוצעים להשכרה עבור תיירים ללא תשלום.

פארק הטיפוס HØYT & LAVT

בפארק יש 80 מתקני טיפוס, גלישה, אומגות וכן 5 שבילים ברמות קושי משתנות.

פארק הטיפוס HØYT & LAVT
פארק הטיפוס HØYT & LAVT

המונומנט הלאומי הנורווגי ב-Haraldshaugen

המונומנט נמצא במקום קבורתו של המלך Harald Fairhair ע"פ אחת הסאגות הנורווגיות. המונומנט מציין את איחוד נורבגיה שהתרחש ב-1872 ע"י המלך הראלד והוא נמצא 2 ק"מ צפונית למרכז העיר האוגסונד.

המגדלור של RYVARDEN

ההגעה למגדלור נעשית בהליכה של 30 דקות ומאפשרת הנאה מהנוף ומהטבע הסובב. ניתן ללון במקום וליהנות מתערוכות ומאירועים שמתקיימים במקום בחודשי הקיץ.

צפרות

האי Utsira נמצא 18 ק"מ מערבית להאוסגונד והוא מכיל יותר ציפורים מאנשים. יותר מ-300 זנים של ציפורים נמצאים באי וחלקם נחשבים לנדירים במיוחד. עונת הצפרות נמשכת כל השנה, אך בעיקר בין אמצע אפריל לספטמבר-נובמבר.

אוכל בהאוגסונד ובהאוגלנדה

LOTHES MAT & VINHUS

מסעדה שמציעה חויות קולינריות עם אוירה חמימה בפנים ובחוץ. הבר מציע אח פתוח ובית קפה מודרני עם נוף מרהיב ל- Smedasundet.
בנוסף למסעדה המצויינת המקום מארח אירועים כמו תחרויות בישול, קורסי אפייה, תיאטרון אוכל, קונצרטים ועוד. במקום אפשר לארח כנסים עד 80 אנשים.

BRASSERIE BRAKSTAD

המסעדה נמצאת ליד הרציף בהאוגסונד והיא מגישה ארוחות צהריים וערב עם התמקדות בחומרי גלם איכותיים ובדגים טריים. כמו כן, אפשר לקבל אירוח פרטי לקבוצות בקומה השנייה. המסעדה פתוחה כל יום מ-11:00 עד 1:00 בלילה.

TO GLASS

מסעדה עם אופי מיוחד ואוירה חמימה ונוחה שנבנתה בשנת 1855. המסעדה מציעה מנות פתיחה ומנות עיקריות. זהו הבר האינטימי ביותר בעיר ויש בו מגוון רחב של יינות וכן חדרים פרטיים לאירוח של 12-60 איש.

מסעדת EGON

מסעדה שנותנת הרגשה ביתית ושמציעה ארוחות צהריים וערב בתפריט ב-7 שפות. המסעדה פתוחה כל יום מ-11:00 עד 23:00 ומציעה מתאבנים, סטייקים, מנות דגים, פיצות, קבאב, טאקו, המבורגרים, סלטים וקינוחים.

FJØRSILKEBRIS

בית קפה בעל תפריט מגוון שמציע תחושה ביתית, אוכל טוב, חברה ונוף מרהיב.

NAUSTET SPISERI

המסעדה מתמחה במאכלי ים שמוגשים במקום אינטימי ונעים שמשקף את ההיסטוריה של האוגסונד.

התפריט מציע מעדנים מסורתיים מקומיים שתמיד מפתיעים את האורחים. המסעדה מתמקדת בדגים טריים ובחומרי גלם איכותיים והיא פתוחה כל יום מ-16:30 עד 23:00.

קפה רנה

בית הקפה ממוקם על הרציף ואפשר לצפות ממנו על הסירות שמפליגות בחודשי הקיץ. פתוח כל יום מ-10:00 עד 1:00 ובו אינטרנט אלחוטי ועיתונים.

הויקינג האירי

בר משקאות בתוך המבנה באוירה נעימה או על המרפסת היפה. כמו כן, במקום יש שולחן ביליארד, שחמט, משחקי חיצים ואינטרנט אלחוטי. המקום פתוח כל יום מ-15:00 עד 22:00 ובסופי שבוע עד 1:30.

LANTERNEN KRO

בית סירות במרכז Skudesneshavn שכולל פאב/טברנה/מסעדה.

איך מגיעים אל האוגסונד והאוגלנדה?