עמק האלינגדאל – Hallingdal

האלינגדאל Hallingdal
האלינגדאל Hallingdal

מחוז עמק האלינגדאל נמצא באמצע הדרך בין ברגן לאוסלו והוא לבו הפועם של הרי נורבגיה. האלינגדאל היא מהמקומות המתויירים ביותר בנורבגיה הודות להיותה נקודת מפגש בין מערב נורבגיה ומזרחה. האלינגדאל היא מקום אידיאלי לחופשה של טיול בפארקים לאומיים, הרים ושלל פעילויות עקב נגישותה – רק כמה שעות נסיעה מהערים הגדולות.


האלינגדאל נמצאת במרחק קצר מהפיורדים של מערב נורבגיה, מקרחונים וממפלים ולכן היא איזור שמאוד מתאים לבילויי חורף סקי אלפיני וסקי קרוס-קאנטרי. בהאלינגדאל יש יותר מ-2000 ק"מ של מסלולי קרוס-קאנטרי שונים: במסלולים מסומנים, בינות יערות, ברכסי הרים ובעמקים שופעים. במקום גם אפשרות לסקי אלפיני שמתאימים לכולם, כולל משפחות עם ילדים ופעילויות נוספות כמו מזחלות כלבים, דיג בקרח ועוד.

מלונות מומלצים בהאלינגדאל

בקיץ האלינגדאל מתאימה לבילויים כמו דיג באגמי ההרים ובנהרות, רכיבה על גב סוסים, טיפוס הרים, רכיבה על אופניים וטיולים רגליים. האלינגדאל למעשה מאפשרת לטעום את התרבות הנורבגית במיטבה ואפילו לא צריך לשכור רכב בשביל זה. הודות לקו הרכבת הישיר מברגן תוכלו להגיע להאלינגדאל בקלות וליהנות מחופשה נטולת מכוניות.


תכנון טיולים באנר

במחוז האלינגדאל כמה ישובים מרכזיים

airalo ad

אטרקציות בהאלינגדאל

טיולי אופניים בעמק האלינגדאל

האלינגדאל הוא מחוז ענק מלא בשבילים נגישים בהם אפשר לרכב על אופניים בכל גיל ובכל רמה. המסלול הפופולרי ביותר נמצא ב-Rallarvegen ויש עוד מגוון מסלולים לאופני הרים ולרכיבה במדרון. הודות לקרבה בין הפיורדים, המפלים וההרים תוכלו ליהנות מנופים מרהיבים במהלך יום רכיבה אחד. העונה הטובה ביותר לרכב על אופניים בהאלינגדאל היא מאפריל ועד אוקטובר אך יש שוני הודות לאופיים השונה של המסלולים. חלק ממסלולי האופניים נגישים באמצעות אוטובוס או מונית ורשות הרכבות הנורבגית מתירה להעלות אופניים על קרונותיה. לרשות הרוכבים עומדות מגוון של אפשרויות לינה כמו חוות מקומיות, בקתות ועוד. האלינגדאל היא המקום לשייף את טכניקות הרכיבה ואת הביטחון והיא מתאימה לכל הרמות החל מרוכבים מתחילים, דרך משפחות עם ילדים וכלה ברוכבים מקצועיים. פארק האופניים Slåtta באל שבהאלינגדאל נבנה אמנם לאירוח פסטיבל רכיבה שנתי בשם Hillbilly Huckfest, אך בקיץ הפארק פתוח לקהל הרחב.

טיולים רגליים

טיולים רגליים בהאלינגדאל נחשבים כדרך הטובה ביותר ליהנות מחופשה נורבגית הררית אמיתית. במחוז זה נמצאים פארקים לאומיים נגישים ומסלולים שמאפשרים הליכה בדרגות קושי שונות. כל מה שנדרש מכם הוא נעלי הליכה, תרמיל גב עם אוכל, שתייה ומפה.

מסלולים נבחרים

  • מסלולי הליכה בהאל – רבים ממסלולי הטיול בהאל כוללים בתוכם או בקרבתם אתרי מורשת תרבותיים וניתן לשלבם בפעילויות נוספות כמו רכיבה על אופניים, דיג, רכיבה על סוסים, ביקור בחוות או שיט בקאנו.
  • מסלול הליכה בהר Golsfjellet – מסלולים אלו מאפשרים להינות מפעילויות נוספות כמו דיג, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים ושיט בסירות פדלים. מסלול ההליכה שבו נחשב לידידותי במיוחד למשפחות.
  • מסלול הליכה בקרבת מוזיאון האלינגדאל ומרכז העיר– מסלול זה מאפשר להבין ולחוות באופן בלתי אמצעי כמעט את אורח החיים של המקומיים לפני 100-200 שנה.
מוזיאון האלינגדאל
מוזיאון האלינגדאל

מרכז הסקי האלינגדאל

מרכז סקי זה אידיאלי למשפחות והוא כולל מסלולי סקי במדרון ומסלולי קרוס-קאנטרי. חלק ממסלולי הסקי מוארים ובחלקם ניתן לגלוש עם פנס ראש. במקום אזור לילדים עם מדרון מואר באורך 200 מטר ו-4 מדרונות בדרגות קושי שונות. חלק ממדרונות אלו מוארים בימי רביעי ושישי בחגים. במרכז זה נמצאות 2 ממגלשות הסקי הארוכות בנורבגיה. האחת באורך 1.3 ק"מ והשניה באורך 1.6 ק"מ. ניתן להחליק בהן במזחלות יחיד או זוגית. במקום שתי בקתות סקי מעץ, מאובזרות בטוב טעם ומתאימות לשהות ארוכה. כמו כן, במקום אפשרות להשכרת ציוד, רכישת ציוד סקי וקפיטריה שפתוחה כל יום מ-10:00-16:30.

הגעה להאלינגדאל ברכב

  • אם אתם נעים עם רכב שכור, מאוסלו סעו מערבה לכיוון ברגן על אחד מהכבישים הראשיים (E18, E16 או Rv7) ולאחר כשעתיים (135 ק"מ) תגיעו להאלינגדאל.
  • המחוז מקושר למחוזות הצפוניים, המזרחיים והדרומיים של נורבגיה באמצעות מספר כבישים: E16, E134, Fv13, Fv40, Fv51, Fv53 ו-Fv55. קחו בחשבון שמתחילת אוקטובר מצטבר שלג במעברי ההרים.