גרנלנד. מרכז מודרני של אזור עתיק

תעלת טלמרק - גרנלנד
תעלת טלמרק – גרנלנד

אזור גרנלנד מאופיין בנופים טבעיים של אגמים, יערות וחופים שיש בהם שפע של אפשרויות. למטיילים האופציות הפופולריות ביותר הן טיולים לאורך  שביל החוף ב-Bamble וטיפוס לעשר הפסגות (Ti topper’n). רוכבי אופניים יישמחו לדעת שחוף גרנלנד הוא חלק מנתיב האופניים החופי הצפוני.


גרנלנד (Grenland) היא ביתו של אחד מפארקי הטיפוס הגדולים בנורבגיה, ביתה של תעלת טלמרק ויש בה שפע של מוזיאונים מעניינים כמו בית ילדותו של המחזאי הנריק איבסן, מפעל לפורצלן, מרכז המדע DuVerden ועוד. למעשה, בגרנלנד יש שפע של חוויות תרבותיות וטבעיות לילדים ולמבוגרים כאחד.

בגרנלנד יש גם מבחר מרשים של פארקי מים ופארקים משפחתיים, למשל פארק Skien כולל בריכה חצי אולימפית, בריכות צלילה, בריכת גלים ובריכה טיפולית.


תכנון טיולים באנר

Eventyrfabrikken הוא הפארק המקורה הגדול בסקנדינביה בסגנון ג'ונגל ומיועד לילדים בני שנה עד 13. Klatreparken הוא אחד מפארקי הטיפוס הגדולים בנורבגיה עם יותר מ-80 אתגרים בין עצי היער.

airalo ad

מקומות לינה ומלונות באיזור גרנלנד

אטרקציות בגרנלנד

אולם הספורט Skienshallen

אולם זה עבר שיפוץ וכולל מערכות סאונד ותאורה חדשות, לוח ניקוד חדש ו-4 טלויזיות. האולם יכול לארח 1000 איש ויש בו רצפת פרקט, ציוד התעמלות וקיר טיפוס על בולדרים שמתנשא לגובה 15 מטר. המקום מודולרי כך שניתן להשתמש בו למגוון של אירועי ספורט.

מוזיאון Brekke

מוזיאון זה מציג את התרבות במחוז טלמרק ואת השנויים שנערכו בה לאורך השנים. המוזיאון כולל את בית האחוזה SØNDRE BREKKE ששוחזר בסגנון אימפריאלי של תחילת המאה ה-19. תערוכה בבית האחוזה מתארת את תפקידו של Niels Aall, תושב האחוזה ששימש כשר המסחר בעת ניסוח החוקה הנורבגית. אגדות מקומיות טוענות שבית האחוזה הוא ביתה של רוח רפאים ואתם מוזמני לבדוק זאת… האחוזה פתוחה לקהל כל יום מ-18.5-31.8 מ-11:00-17:00. האחוזה מוקפת בפארק צבעונים בהשראת הגינון האנגלי שעשה היסטוריה: ב-2014 30,000 צבעוני הפארק יצרו את הדגל הנורבגי באמצעות הצבעים אדום, לבן וכחול.

מוזיאון הנריק איבסן

הנריק איבסן נולד בגרנלנד ב-20.3.1828 ובית ילדותו משמש כמוזיאון. בית זה מאפשר ללמוד על חייו המוקדמים כילד (מגיל 7 עד גיל 15) וכולל בית חווה משומר, בית מרחץ, מגורי פועלים, אסם, מחסן ועוד. המוזיאון נפתח ב-1958 והוא חלק מ-3 מוזיאונים שמוקדשים לאיבסן בנורבגיה. המוזיאון מוקף בבוסתן וניתן לשלב שיטוט בו עם ביקור במוזיאון.

Eventyrfabrikken

זהו מגרש המשחקים הגדול ביותר בסקנדינביה והוא מיועד לילדים בני שנה עד 13. כאן ילדים יכולים לקפוץ, לשחק, לטפס, לעשו רעש וליהנות מכל הלב. המקום כולל אזור נפרד לפעוטות בני שנה עד שלוש וכניסה לפארק מחייבת השגחת מבוגר. המבוגרים יכולים להינות מהקפיטריה, משולחנות הביליארד, מאינטרנט אלחוטי וממסכים שטוחים של טלויזיה בכבלים. שעות הפתיחה: בימי שני-חמישי מ-12:00-20:00, בימי שישי מ-11:00, בשבתות, בימי ראשון ובחגים מ-10:00 . בערב ראש השנה המקום פתוח מ-10:00-17:00 וב-17.5 (יום העצמאות הנורבגי) מ-12:00-17:00.

מוזיאון הפורצלן

קומקום פורצלן עתיק
קומקום פורצלן עתיק

המוזיאון מציג את ההיסטוריה של הפורצלן באמצעות תערוכה אינטראקטיבית שכוללת 1000 חפצים. המוזיאון נמצא במפעל של פורצלן וניתן לשלב בביקור גם ביקור במכירה פומבית של חפצי פורצלן. המוזיאון כולל חנות מוזיאון שמוכרת פריטים עיצוביים מפורצלן כמו תכשיטים. המקום פתוח מ-6.1-17.1 בימים רביעי-ראשון בין השעות 11:00-16:00 ומ-17.1-14.8 מ-11:00-17:00.

פארק הטיפוס FRITIDSPARK

פארק זה מיועד לכל הגילים וכולל 84 מסלולים שונים ו-7 שבילים בדרגות קושי שונות. האתגרים בפארק מגיעים לגובה של 10 מטר מעל הקרקע, אך לקטנטנים יש מסלול מכשולים משלהם שמגיע לגובה של מטר וחצי מעל הקרקע.

מקומות לינה ומלונות באיזור גרנלנד

אוכל ושתייה בגרנלנד

La Bodega

מסעדה זו מגישה טאפאסים, סלטים, דגים ומנות בשר באוירה נעימה ומרגיעה ששואבת את השראתה מספרד. המקום פתוח בימי שלישי-חמישי בין 11:00-16:00 ובימי שישי ושבת מ-12:00. המקום סגור בימים ראשון ושני.

איך מגיעים אל גרנלנד

בטיסה

ברכב

  • כביש E18 שמשמש ככביש מרכזי בדרום ובמזרח נורבגיה עובר בגרנלנד.
  • מאוסלו פועלים אוטובוסים ל-Skien ול-Porsgrunn עם תחנות מעבר לקוים לעיירות החוף.

ברכבת

  • רשות הרכבות הנורבגית מפעילה קוים מאוסלו ל-Porsgrunn ול-Skien. מתחנות אלו יש קשרי רכבת ל-Sørlandsbanen ול-Bergensbanen באמצעות קוי רכבת מקומיים.