מוזיאון הסקי Holmenkollen

מוזיאון הסקי Holmenkollen באוסלו נפתח בשנת 1923 והוא מוזיאון הסקי הוותיק בעולם. כאן תוכלו לחוות 4000 שנות היסטוריה של סקי מרגש באמצעות תערוכות שונות וכן לצפות במקפצת סקי ענקית אליה מגיעים גולשים מכל רחבי העולם כדי להתנסות בחוייה יחודית שאין שניה לה.


מוזיאון הסקי Holmenkollen
מוזיאון הסקי Holmenkollen

סימולטור סקי

בנוסף למקפצת הסקי היחודית נמצא במתחם סימולטור סקי שיאפשר לכם להתנסות בגלישה במקומות שונים בעולם. איך זה מרגיש לעמוד מעל מדרונות הסקי הכי קשים בעולם? איך נראים הביצועים הטובים ביותר בעולם על מגלשיים? ובכן, הטכנולוגיה של סימולטור הסקי הזה נוצרה במקור עבור טייסים ואסטרונאוטים והיא משלבת כעין גלישה תוך צפיה בסרט שיהפוך את חווית הגלישה שלכם בסימולטור הסקי למציאותית ומיוחדת!

ומה עושים בקיץ? אומגה

במקפצת הסקי פועלת בקיץ אומגה בשם Kollensvevet שמאפשרת לכם לרדת 361 מטר במהירות שיא.


תכנון טיולים באנר

airalo ad

תערוכות במוזיאון הסקי

התערוכות של מוזיאון הסקי מציגות היסטוריית סקי בת למעלה מ-4,000 שנים. החל מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו אנו.

תערוכת "להיות מוכן" (שינויי האקלים)

התערוכה הכי חדשה במוזיאון הסקי נפתחה בספטמבר 2016 והיא נקראת "להיות מוכן". התערוכה עוסקת בנושא שינויי מזג האוויר והאקלים בעולם.

תערוכה זו היא שיתוף פעולה בין מוזיאון הסקי והמכון המטאורולוגי הנורבגי, אשר חוגג את יום הולדתו ה-150 השנה (2016).

בתערוכה תוכלו להתמודד עם סערה כבדה, לחזות את תנאי הגלישה בעוד מאה שנה ולראות מה אתם יכולים לעשות כדי לעזור לסביבה על בסיס יומי.

תערוכת "חופשה בשלג" – (סנובורד וסקי מודרני)

תערוכת חופשה בשלג נפתחה בנובמבר 2014 והיא עוסקת בגלישה, סנובורד וסקי מודרני. בתערוכה ניתן לראות סנובורד ישן, לראות את התפתחות הסקי המודרני, ראיונות עם הגולשים הטובים ביותר בעולם ולגלוש על לוחות ג'יירוסקופיים המדמים מגלשי סקי.

Vinterglede (חורף ג'וי)

תערוכת הקוטב

בתערוכת הקוטב מוצג סיפורם של משלחות הקוטב החשובות ביותר כמו זו של פריטיוף ננסן, רואלד אמונדסן ועוד… עוד לפני בנייתו של מוזיאון הסקי, ננסן ואמונדסן תרמו הרבה מציוד המסעות שלהם לאגודה לקידום הסקי ומסורת זו כבר ממשיכה גם על ידי חוקרי הקוטב של ימינו. בשנת 2003 תערוכת הקוטב שופצה והורחבה.

תערוכת משלחת הקוטב הצפוני 1893-1896

משלחת זו גם מכונית "משלחת פראם הראשונה" על שם הספינה "פראם" (שזכתה אגב למוזיאון משלה באוסלו – מוזיאון פראם) בה ננסן וצוותו הפליגו מעבר לאוקיינוס ​​הארקטי כדי להגיע לקוטב הצפוני. הבגדים בתערוכה נלבשו על ידי ננסן במשך כל מסע הסקי שלהם בניסיונם להגיע לקוטב הצפוני. הבגדים מלאים זיעה, כמו גם דם של חיות ים. הם השתמשו במגלשים, מזחלות, כלבים וקיאקים במאמציהם להגיע לקוטב. חפצים אחדים, כמו גם דגל בריטניה, מוצגים בתערוכה.

האנייה פראם על הקרח 1896
האנייה פראם על הקרח 1896

משלחת הקוטב הדרומי 1910-1912 – המרוץ

המשלחת של אמונדסן אל הקוטב הדרומי הייתה במרוץ כדי להשיג משלחת בריטית בראשות הקפטן רוברט פלקון סקוט. אמונדסן הגיע לקוטב ב-14 בדצמבר 1911, בעוד שסקוט הגיע ב-18 בינואר 1912. הצוות הבריטי כולו נספה בדרכו חזרה.

בילוי יום מומלץ למשפחה במוזיאון הסקי

  • ביקור במוזיאון
  • ביקור במקפצת הסקי מחוץ למוזיאון
  • בנייה של מקפצת סקי מלגו
  • ציורי פנים

כל הפעילויות כלולות בכרטיס הכניסה למוזיאון.

למלונות מומלצים ליד המוזיאון הקליקו כאן

שעות הפתיחה של מוזיאון הסקי

  • מאוקטובר ועד אפריל: 10:00 – 16:00
  • ממאי ועד ספטמבר: 10:00 – 17:00
  • יוני, יולי ואוגוסט: 09:00 – 20:00
  • שעות הפתיחה בערבי חגים יכולות להשתנות.

מחירים

עלות כרטיס הכניסה כוללת כניסה למוזיאון ולמקפצת הסקי.