מסלול יומי באוסלו

אוסלו היא אחת הערים עם הצמיחה המהירה באירופה. אוכלוסיית העיר מתקרבת ל-700,000 ושכונות חדשות עם אדריכלות ייחודית נבנות כל הזמן. אוסלו הופכת במהירות למוקד קוסמופוליטי עם שפע של מוזיאונים ברמה עולמית, מסעדות וגלריות לאמנות, אבל עדיין שומרת על ניחוח של עיר פרברית קטנה.


פארק הפסלים של ויגלנד - אחד מאתרי החובה בטיול יום באוסלו
פארק הפסלים של ויגלנד – אחד מאתרי החובה בטיול יום באוסלו

אוסלו שוכנת בין פיורד אוסלו לבין מאות קילומטרים של גבעות מיוערות אבל היא עיר ירוקה גם בזכות עצמה. מרכז העיר הקומפקטי נגיש בקלות. ברגל או באופניים או במערכת התחבורה הציבורית היעילה במיוחד כך שלמעשה אפשר להסתדר בה בקלות ללא רכב.

אוסלו היא בירת נורבגיה מאז 1814 וביתם של הממשלה הנורבגית ושל משפחת המלוכה. כמו כן היא משכנם של מוסדות התרבות הגדולים במדינה וביניהם בית האופרה, התאטרון הלאומי, המוזיאון הלאומי לאמנות. בכולם ניתן ליהנות ממגוון אופרות, מופעי בלט, תאטרון ואמנות מהשורה הראשונה.


תכנון טיולים באנר

בין אם אתם בטיסת קונקשן ועוצרים באוסלו ליום ובין אם אתם מתכננים לשהות שם יום אחד ולהמשיך לאיזור הפיורדים למשל, תכף נפרט על מסלול מומלץ אבל קודם כמה דברים כלליים שכדאי לדעת. עונת התיירות באוסלו נמשכת ממאי ועד אוגוסט. כאשר הטמפרטורות עולות (בסביבות 20 מעלות צלסיוס) כל האטרקציות פתוחות לקהל והמחירים סבירים. אמנם עדיין יכול להיות קריר ותזדקקו לז'קט אבל זה לא ממש נורא. ביוני-יולי יש גם סיכוי לחוות את שמש חצות.

airalo ad

אירועים מרכזיים בעונת התיירות באוסלו

  • מאי – יום St. Hallvard
  • יוני – פסטיבל הקיץ העירוני
  • יוני-יולי – פסטיבל אוסלו
  • אוגוסט – פסטיבל Oya

חורף באוסלו לעומת זאת מתאפיין בימים עם חשכה כמעט מוחלטת, מזג אויר קפוא וטמפרטורות שיורדות מתחת לאפס והרבה. מצד שני – תקופה זו נחשבת אידיאלית לאלו שמעוניינים לגלוש במסלולי הסקי הארוכים שנמצאים מצפון לעיר.

אירועים מרכזיים באוסלו בחורף

  • ספטמבר – מרתון אוסלו
  • נובמבר – פסטיבל מוזיקת עולם
  • דצמבר – טקס חלוקת פרס נובל לשלום
  • דצמבר – יריד הכריסמס השנתי

אז מתי כדאי לנסוע לאוסלו וליהנות ממחירים סבירים?

מאי, ספטמבר ואוקטובר. למה? כי במאי ובספטמבר המחירים יחסית נמוכים ומזג האוויר מאפשר פעילויות שונות בחוץ. אוקטובר נחשב לחודש השקט ביותר באוסלו כי הקיץ נגמר אבל עונת הסקי טרם התחילה.

מה צריך לדעת לפני הטיול באוסלו?

נורבגיה היא המדינה שבה אמא אדמה יצרה את אחת היצירות הטובות ביותר שלה. על רקע הנופי המדהימים קל לשכוח שגם האדם יכול להיות אמנותי. לכן, אנשים רבים מופתעים לגלות שאוסלו היא ביתם של מוזיאונים וגלריות ברמה עולמית, כאלה המתחרים בהצלחה בשדה האמנות האירופאי.

ברונזה. פארק ויגלנד
ברונזה. פארק ויגלנד

אוסלו משופעת ביערות, אגמים, גבעות ומספקת שפע של הזדמנויות לטיולים רגליים, רכיבה על אופניים, סקי ושייט.

כשמוסיפים לתערובת הזו תרבות של בתי קפה, מסעדות מובילות, חיי לילה מגוונים (החל באופה וכלה בסצינת אינדי פעילה) וקהילת מהגרים גדולה שמוסיפה מגע צבעוני מקבלים דבר אחד – מקום משכר וצבעוני שלא תשכחו במהרה.

אז מה כדאי לעשות אם יש לכם רק יום אחד באוסלו?

אוסלו אינה עיר גדולה ואנחנו ממליצים לחוות אותה ברגל. עם זאת, למסלול הטיול שהכנו תזדקקו לתחבורה ציבורית או לכרטיס ההנחות העירוני אוסלו פס. אנחנו מקווים שאתם מוכנים כי המסלול מתחיל מוקדם במטרה אחת – להספיק את כל האטרקציות של העיר.

09:00-10:30 – ביקור בטירת אקרשוס. מהטירה ההיסטורית הזו יש תצפית מרהיבה על הנמל והים. במהלך חודשי הקיץ כדאי להגיע לכאן ולו כדי לצפות בשקיעה, אבל קחו בחשבון שהיא מאוחרת במיוחד ומתרחשת בסביבות 22:00-23:00.

10:30-11:00 – טיול בנמל אוסלו. המשיכו מהמבצר אל הנמל ותראו את בית העירייה המפורסם לימינכם. אם יש לכם זמן, אל תוותרו על סיור בו ואם זמנכם קצוב – המשיכו ישר ותראו את הנמל לשמאלכם ואת בית האופרה מולכם. אנחנו ממליצים לטפס על בית האופרה ולבקר בלובי כדי ליהנות מנופים מדהימים ומאווירה ספוגת תרבות בחינם.

בית האופרה - אוסלו
בית האופרה – אוסלו

11:00-13:30 – ביקור במוזיאון ומקפצת הסקי Holmenkollen. מבית האופרה המשיכו לתחנת הרכבת התחתית הקרובה ועלו על קו מספר 1. תוך 15 דקות נסיעה תגיעו ל-Holmenkollen, אחת האטרקציות העיקריות של אוסלו. אמנם הנוף מתחנת הרכבת כבר שווה הכל, אבל אנחנו ממליצים להמשיך ברגל במעלה ההר 10 דקות ולהגיע לנוף מרשים יותר. ממקפצת הסקי העיר תיפרש מולכם העיר ב-360 מעלות וזה גם מקום מושלם לארוחת צהריים.

13:30-15:00 – פארק הפסלים ויגלנד. חזרו ברכבת תחתית לנמל ולמרכז העיר ועלו על חשמלית מספר 12 לפארק ויגלנד, פארק הפסלים הגדול בעולם שנבנה ע"י אמן אחד ושנחשב לאחד המקומות הפופולריים באוסלו. במקום יותר מ-200 פסלים מארד, שיש וברזל ואנחנו בטוחים שכל אחד ימצא פה משהו לאהוב.

15:00-17:00 – חזרו בחשמלית למרכז העיר ועלו על קו 30 למוזיאון הספינה הויקינגית בחצי האי ביגדוי. מוזיאון הספינה הויקינגית נחשב למאסט למבקרים באוסלו מסיבה אחת – במקום נמצאות שתי ספינות ויקינגיות מעץ שנחשבות לשמורות ביותר בעולם. במקום גם מזחלות קטנות, סירות עץ, כלים ופריטים ביתיים אחרים.

17:00-18:30 – ממש ממול למוזיאון הספינה הויקינגית נמצא המוזיאון הנורבגי העממי. המוזיאון הוא מוזיאון פתוח שכולל כ-150 בתים מסורתיים מכל נורבגיה כולל כנסיית משנת 1200. בחלק המקורה של המוזיאון מוצגים חפצי אמנות מסורתיים, כלי נשק, צעצועים, תלבושות עממיות וגם מקומה של התרבות הסאמית לא נפקד.

18:00 ואילך – בילוי בטיילת. חזרו למרכז העיר ותיהנו משפע של מסעדות וברים. אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל יום טיול באוסלו אנחנו תמיד מסיימים בכוסית יין על מרפסת המשקיפה על נוף הנמל.

נשארתם לילה? כאן תישנו

באוסלו, בירת נורבגיה יש מספר עצום של אפשרויות לינה בתקציבים שונים. כמו בכל מקום אחר בעולם, בתי מלון ואכסניות הם הסוגים הנפוצים ביותר של לינה. הנה כמה מהמומלצים ביניהם.

הבחירה הראשונה שלנו היא Saga Poshtel Oslo Central. זו אכסניה במרחק 10 דקות הליכה ממבצר אקרשוס. במקום אינטרנט אלחוטי חינם, מטבח משותף וארוחת בוקר מעולה. טרקלין הטלויזיה המשותף הוא זה גם מקום מעולה לפגוש תיירים מכל העולם.

מלון ‏‏‎Scandic Vulkan‎‏ נמצא ממש ליד השוק המקורה Mathallen Oslo‎‏. למלון סגנון אורבני מודרני ויש בו ספרייה, חנות נוחות 24/7, התחשבות באנשים אלרגיים למיניהם ועוד. לאורחי המלון יש אפשרות להשכרת אופניים.

מקום נהדר נוסף הוא Citybox Oslo Hotel, מלון אורבני עם חדרים ללא עישון, מיזוג אויר, חלוקי רחצה, עיתונים יומיים ואוירה עירונית. לתמונות המלון לחצו כאן.

והבחירה השלישית: מלון גרנד הוטל אוסלו שמספק לאורחיו שירות מעולה. המלון הזה נפתח בשנת 1874 והוא נמצא במרחק של 500 מטר בלבד מהארמון המלכותי. יש פה אינטרנט אלחוטי חינם וכניסה חופשית לספא ולחדר הכושר.

וכמה טיפים לסיום

הגעה מנמל התעופה לאוסלו

מנמל התעופה הבינלאומי של אוסלו יש כביש מהיר וקו רכבת למרכז העיר. שדה תעופה זה משמש גם לטיסות פנימיות. טיסות לאוסלו תוכלו למצוא פה.

מחירים

אזור הנמל נחשב לאזור היקר ביותר באוסלו ואם תקציבכם קצוב – הרחיקו 10 דקות ברגל ותיהנו ממסעדות זולות בהרבה.

תחבורה

רכישת אוסלו פס מספקת אפשרות לנוע בתחב"צ למשך 24, 36 ו-72 שעות. אבל, לא רק, בכרטיס הזה יש המון הטבות והנחות וכן כניסה חינם לאתרים שונים.

המרת מטבע ומשיכת כסף

ברחבי אוסלו יש בנקים עם כספומטים, בעיקר באזור רחוב קארל יוהנס. במשרד התיירות ובסניפי דואר תוכלו להחליף כסף, אבל שער ההמרה לרוב יהיה גרוע. חברת Forex היא שירות החלפת המט"ח הגדולה בנורבגיה.