תחזית מזג האוויר בנורבגיה הצפויה להיום, לשבוע הקרוב וביתר חודשי השנה

חשוב! לפני כל יציאה לשטח בדקו תמיד את האזהרות הרלוונטיות לאיזור הטיול שלכם בנושא מזג האוויר ומפולות השלגים.


מזג האוויר בנורווגיה

באתרים להלן תוכלו לראות כל הזמן את תנאי מזג האויר ואזהרות לגבי מפולות שלגים:

מזג האויר בנורבגיה בינואר

אם אתם רגילים שהחודש הראשון של השנה הוא קריר ומריר, כנראה שלא הייתם בנורבגיה בינואר. השלג מכסה חלק גדול מהאזורים הפנימיים של המדינה בתקופה זו של השנה, בעוד הפיורדים נשארים יפים כתמיד. תושבי נורבגיה נהנים מהזוהר הצפוני מעל קו החוג הארקטי מתחיל לזהור מדי פעם.


תכנון טיולים באנר

אם אתם לא יכולים בלי מנה של אדרנלין, אתם חייבים לעשות סקי היכן שהוא ברחבי נורבגיה. הטמפרטורות באוסלו ובדרום המדינה הן החמות ביותר, אם כי הן עדיין כמה מעלות מעל האפס. טרומסו והחוג הארקטי, לעומת זאת, יכולים להישאר מתחת לאפס גם בימי שמש. כדאי שתהיו מוכנים לשלג בכל עת (ולגשם בברגן והסביבה), למרות שלשניהם לא תהיה השפעה משמעותית על התוכניות שלכם כי הנורווגים למדו לעבוד עם הטבע ולא נגדו ולכן התשתיות פה ערוכות למצבים האלה.

airalo ad

מזג האויר בנורבגיה בפברואר

במבט ראשון, נורבגיה אולי לא נראית כיעד אידיאלי לחופשה בפברואר אבל אם תסתכלו קצת יותר מקרוב, תגלו שבחודש הכי רומנטי בשנה יש המון מה לעשות במדינה הסקנדינבית הזו. נורבגיה מלאה בפסטיבלים מקומיים למרות שעדיין היא מכוסה בשמיכת שלג רכה (במיוחד באזורים הצפוניים). טיול לנורבגיה בפברואר הוא גם אחלה הזדמנות לתפוס את הזוהר הצפוני החמקמק.

כפי שקורה ביעדים רבים ברחבי אירופה, פברואר הוא אחד החודשים הקרים ביותר בשנה בנורבגיה – וגם אחת התקופות הטובות ביותר לבקר במדינה. באוסלו ובדרום נורבגיה הטמפרטורות יהיו חד-ספרתיות, מה שנותן הרבה סיבות להכין בבקתה עוד כוס שוקו חם. בברגן ובחוף לח יותר ובצפון נורבגיה קר מעט יותר מאוסלו. החדשות הטובות הן שלעתים רחוקות יורד גשם כאן. במקום זאת, תראו פתיתי שלג רכים מדי פעם, זמן אידיאלי ללבוש ציוד סקי ולהתחיל לגלוש…

מזג האויר בנורבגיה במרץ

חודש מרץ מבשר את האביב עם תנאי מזג אוויר נעימים והרבה שמש. זה הזמן שלכם לגלות את אוסלו ולקחת רכבת לכמה מהפיורדים המפורסמים ביותר במדינה. אם אתם מעוניינים בפעילויות אאוטדור אולי תרצו לקחת חלק בפסטיבלי ספורט חורף המתקיימים בהרים שבין אוסלו לברגן. אופציה נוספת היא לחקור את אי המוזיאונים ואת מבצר אקרשהוס.

מזג האוויר בנורבגיה במהלך חודש מרץ הרבה יותר נוח מאשר ביתר חודשי החורף, מה שהופך אותו לחודש המתאים ביותר לחופשת חורף. זה גם זמן מעולה לראות את הזוהר הצפוני לפני שהוא נעלם עד אוקטובר. הטמפרטורה הממוצעת בנורבגיה בחודש מרץ נעה בין מעלה אחת לארבע באוסלו ובחלקים המרכזיים והצפוניים של המדינה. בעיר טרומסו שבצפון יורדת כמות השלג הגבוהה ביותר במהלך חודש מרץ, מה שהופך את האיזור לאחלה יעד לחופשת סקי.

בחלקים המערביים של נורבגיה פחות קר מאשר באזורים אחרים, מה שהופך את החודש הזה למתאים לטיולים באזורי החוף אבל היו מוכנים כי מזג האוויר עלול להשתנות בפתאומיות משמש לגשם ולהפך במהלך מרץ.

מזג האויר בנורבגיה באפריל

האביב בנורבגיה מתחיל באפריל וכל המדינה מתעוררת לחיים. יש שמחה והתחדשות בכל מקום. תנאי מזג האוויר החמים יוצרים סביבה אידיאלית לפעילויות ואטרקציות בחוץ ואם אתם מגיעים לכאן בזמן חג הפסחא, תצפו לאוירת חג מיוחדת. זהו זמן מצוין להתפעל מהמראות האייקוניים של אוסלו, לשוטט ברחבי עיר החוף אלסונד או איזור סונמרה, ולהתבונן בנופים היפים של ברגן וגיירנגרפיורד.

החורף הקר נעלם בהדרגה בנורבגיה, ומזג האוויר הופך להיות הרבה יותר כיפי מאשר במרץ. הטמפרטורה הממוצעת בנורבגיה באפריל היא בין 4-9 מעלות. האביב מגיע מאוחר יותר אל צפון נורבגיה ולכן תכננו את הטיול שלכם בהתאם.

מזג האויר בנורבגיה במאי

במהלך חודש מאי בנורבגיה, הטמפרטורה המקסימלית הממוצעת משתנה מנמוכה מאוד בלונגיירביין עם 3 מעלות ועד בינונית בסנדפיורד עם 16 מעלות. הטמפרטורות בלילה צונחות בדרך כלל ל-6 מעלות בסנדפיורד ול-7 מעלות בלונגיירביין.

המשקעים בחודש מאי נמוכים יחסית. למשל בלונגיירביין יש ממוצע של 27 מ"מ של שלג או גשם או 129 מ"מ ב-Hardbakke למשל. מאי הוא גם בדרך כלל חודש שטוף שמש עם ממוצע של 240 שעות שמש באוסלו במהלך כל החודש.

מזג האויר בנורבגיה ביוני

צפו ביוני לשעות אור ארוכות יותר, טמפרטורות מתונות יותר ושלל פסטיבלים שימלאו את מסלול הטיול שלכם ולכן זהו החודש הפופולרי ביותר בענף התיירות לנורבגיה. השמש בקושי שוקעת בשמיים בחודשי הקיץ – תופעה שהעניקה למדינה הסקנדינבית הזו את התואר "ארץ שמש חצות". צאו להרפתקאות בחוץ כשמזג האוויר חם. צאו לטייל באיים, לשוט על פני הפיורדים, טיילו בפארקים הלאומיים, או נסו להתחקות אחרי הויקינגים.

בדרום הטמפרטורות נעימות מאוד. כ-22 מעלות צלזיוס ביום עד 13 מעלות צלזיוס בערבים. ברוב נורבגיה יש בין 18-19 שעות של אור יום בתקופה זו של השנה. אירוע מיוחד בפני עצמו וכזה שמשאיר המון זמן ליהנות ממה שיש למדינה הנפלאה הזו להציע…

מזג האויר בנורבגיה ביולי

אם אתם מוכנים לבלות עם תיירים מכל העולם, במיוחד ביעדים הפופולריים בנורבגיה, הקיץ שמתחיל החודש מציע מזג אוויר מרהיב מושלם לטיולים. שייט דרך פיורדים מרהיבים, טיול בין איי לופוטן או מסלולי הליכה באחת מפסגות ההרים הנישאים של נורבגיה. הימים הארוכים של יולי מבטיחים שלא יגמר לכם היום לפני שתתעייפו.

מזג האוויר של נורבגיה ביולי חם ונעים. הטמפרטורות נעות בין 18-24 מעלות צלזיוס בדרום, בברגן ובאוסלו יחד עם שעות אור ממושכות שנמשכות בין 16 ל-18 שעות ביממה, 'שמש חצות'. סעו צפונה יותר אל החוג הארקטי, אל המקום בו השמש לעולם לא שוקעת…

מזג האויר בנורבגיה באוגוסט

אוגוסט הוא סוף הקיץ בנורווגיה. מזג האוויר ברחבי המדינה בתקופה הזו של השנה נוח ולחקור את נורבגיה באוגוסט פירושו לגלות את נקודות השיא שלה לפני שהצינה מרימה את ראשה. הימים ארוכים יותר והטמפרטורות החמות מאפשרים אינסוף הזדמנויות לטיולים בחוץ. עם זאת, היו מוכנים להתחככות אנושים מאסיבית ולמחירים מרקיעי שחקים. זהו גם החודש המושלם לטיולים יפים בפיורדים, כמו גם לגלישה, דייג וקפיצה בין איים. בחודש זה נערכים מספר פסטיבלים גדולים כמו פסטיבל האוכל בברגן ופסטיבל האור הנורדי לצילום.

הימים הארוכים ותנאי מזג האוויר הנעימים הופכים את אוגוסט לאחד התקופות האידיאליות לביקור בנורבגיה. צפו שהטמפרטורות ינועו בין 10 ל-18 מעלות צלזיוס בתקופה זו של השנה, למרות שהן יכולות להגיע אל מעל 21 מעלות. למרות המילה אוגוסט, קחו איתכם מעיל גשם והיו מוכנים לממטרי גשם שיפתיעו מדי פעם.

מזג האויר בנורבגיה בספטמבר

כמו באוגוסט, גם בספטמבר יש שעות אור ארוכות וטמפרטורות חמות יחסית, למרות שהקיץ מתחיל להגמר. עונת השיא מסתיימת ורוב התיירים כבר חזרו לביתם אז קח את החודש הזה כדי לחקור את היעדים הפופולריים ביותר של נורבגיה – בשקט. שוטו בפיורדים, טיילו בפיורדים, בלו בחופים או הסתובבו בערים היפות של נורבגיה כמו אוסלו, טרומסו, ברגן וטרונדהיים. פסטיבל האוכל השנתי הנודע של ברגן מתקיים גם החודש, בילוי מצוין לשוחרי קולינריה.

באופן כללי, כשהסתיו מגיע לנורבגיה, הטמפרטורות מתחילות לרדת וכמות המשקעים עולה. בדרום, הטמפרטורה הממוצעת בספטמבר במהלך היום היא 15 מעלות צלזיוס וצונחת עד ל-10 בלילה. למרות שהגשם והרוח מתחזקים, עדיין יש שפע של שמיים כחולים וימי שמש.

מזג האויר בנורבגיה באוקטובר

הגוונים הסתוויים התוססים של נורבגיה פורחים במלוא הדרם באוקטובר וככל שהימים מתקצרים והלילות מתארכים, זוהר הקוטב הצפוני הופך למופע חללי כמעט בחוג הארקטי. החודש הוא זה זמן מצוין לחקור את נורבגיה ואת פניני התרבות שלה, לגלוש על מדרונות מושלגים, או לסייר בפיורדים האגדיים.

מזג האוויר בנורבגיה באוקטובר משתנה בהתאם למקום בו אתם מטיילים. צפו שהטמפרטורות הקיצוניות ביותר יהיו באזור הצפון. בדרום יהיה נסבל במונחים נורבגיים, בין 4-10 מעלות. שעות האור יתקצרו לבקושי 8 שעות של אור יום.

מזג האויר בנורבגיה בנובמבר

טיול לנורבגיה בנובמבר הוא עניין למתקדמים. בחודש הזה נערכת תחרות סמויה בין השמש, השלג, הגשם, הברד והחושך. מזג האוויר יכול להיות אמנם כאוטי אבל המראות עדיין נהדרים מכיוון שצבעי הסתיו פורחים במלואם בתקופה זו של השנה. גם החודש זה זמן מצוין לבקר באוסלו וברגן, לנסוע צפונה אל טרומסו כדי לראות את הזוהר הצפוני, לשוט או לבקר בפיורדים.

מזג האוויר בנורווגיה בנובמבר יכול להיות מאוד בלתי צפוי. באוסלו, יש סיכוי של מעל 30 אחוז לגשם או שלג בכל יום. קר בדרום עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 4 במקרה הטוב למינוס 1 במקרה הרע. בצפון יש מעט אור יום ובכלל, המדינה נמצאת בסוג של חצי תרדמת.

מזג האויר בנורבגיה בדצמבר

אחד הדברים המיוחדים שמגיעים בחודש דצמבר הוא חג המולד. בדרום המדינה, הערים העתיקות כמו בריגן למשל, מקבלות מראה מרשים עוד יותר בתקופה זו של השנה בעוד בצפון, השלג מספק אין ספור אפשרויות לפעילויות מעניינות, מסקי ורעיית איילים ועד מרדפים אחרי הזוהר הצפוני.

הטמפרטורות יכולות להיות די קרות בנורבגיה בדצמבר. ממוצע הטמפרטורות ביום בדרום עומד על סביב 5 מעלות צלזיוס, בעוד שהן כמעט ולא עולות אל מעל לאפס בצפון במהלך החודש הזה. באוסלו ובחוף הדרומי יש את הטמפרטורות השפויות ביותר בכל המדינה.